بازدید 7745
۴

توضیح پلیس درباره دستکاری چراغ‌های راهنمایی

کد خبر: ۸۵۷۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 04 December 2018

رییس پلیس راهور تهران حذف طرح زوج و فرد را نیازمند تصویب شورای ترافیک تهران بیان کرد و گفت: قطعا با تصمیم یک نهاد اتفاقی نمی‌افتد و نیازمند مصوبه شورا در این زمینه هستیم.

به گزارش ایسنا، سردار مهماندار صبح امروز در حاشیه نشست " دورنگاه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در فصل زمستان" در خصوص احتمال حذف طرح زوج و فرد، گفت: دقت داشته باشید هر صحبتی در خصوص کاهش محدوده طرح و یا افزایش محدوده و یا حذف طرح‌هایی همچون زوج و فرد از اختیارات شورای ترافیک تهران است. اگر قرار باشد برای زوج و فرد و یا طرح ترافیک اتفاقی بیفتد، لازم است که این درخواست به شورای ترافیک که به ریاست شهردار و متشکل از پلیس، پلیس راهور، وزارت کشور، استانداری، معاونت حمل و نقل برگزار می‌شود برسد تا پس از بحث و بررسی موضوع آن را در شورا نهایی کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا با تصمیم یک نهاد اتفاقی نمی‌افتد و حذف طرح زوج و فرد نیازمند مصوبه شورای ترافیک ست، تاکید کرد:‌ مطمئن باشید که هرگونه تغییر ناگهانی می‌تواند آثار مخربی بر روی افزایش ترافیک مابقی معابر داشته باشد و نیازمند بررسی‌های دقیق است.

آمادگی 100 درصد پلیس در زمان برف و باران

رییس پلیس راهور تهران به اشاره به آمادگی 100 درصد پلیس برای فصل سرما، گفت: طبیعتا رانندگی در زمان برف و باران با رانندگی در زمان عادی تفاوت دارد. در همه دنیا این امر طبیعی است که به دلیل لغزندگی سرعت حرکت در زمان برف و باران کاهش یابد.

مهماندار با بیان این‌که در شرایط عادی به دلیل حجم بالای استفاده از خودروی شخصی شاهد ترافیک بین ساعات 6 تا 10 صبح و 15 تا 21 هستیم، اظهار کرد: در شرایط عادی شهر تهران از ترافیک اشباع است و حتی مردم در معابر فرعی قرار دارند و منتظر هستند که وارد معابر اصلی شوند. پس در نتیجه وقتی معابر در حالت عادی اشباع است، طبیعی است که با هر نوع مداخله همچون بارش برف و باران و همچنین افزایش تمایل افراد برای استفاده از خودروی شخصی، شاهد افزایش ترافیک باشیم.

وی با بیان این‌که 40 درصد از سفرها در تهران کاری است، گفت: مابقی سفرها آموزشی، تفریحی و ... هستند که می‌توان با جلب مشارکت و همکاری مردم، در این بخش ساماندهی انجام دهیم.

رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه ما در کنار شهرداری تهران به صورت 100 درصد قرار داریم، گفت: برای مدیریت تهران در هنگام برف و باران می‌توانیم در سه بخش تصمیم‌گیری و همکاری کنیم که فصل اول اقدامات اجرایی ما و شهرداری است که باید بگویم طرح‌ها و سناریوها انجام شده و شاهد هماهنگی هستیم، در بخش دوم باید مشارکت مردم را جلب کنیم و در بخش سوم باید اقدامات مدیریتی که در راستای تصمیمات مدیران ارشد است همچون تعطیلی به موقع ادارات و مدارس را شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که مردم شاهد هستند که فرزندان آنها در روزهای برف و باران به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام شد شاهد تعطیلی ادارات و مدارس در روز برف بودیم و فردای آن روز نیز مردم دیدند که اوضاع بهتر شده بود.

توضیح پلیس درباره چرایی دست‌کاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط ماموران

مهماندار در مورد دست‌کاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط ماموران پلیس نیز گفت: در مورد زمانبندی چراغ‌های راهنمایی بارها توضیح داده‌ام، اما باید بگویم که این زمانبندی برای شرایط عادی خوب است، اما در زمان بحران پاسخگو نیست. مثلا زمانی که تصادفی رخ می‌دهد و معبر تنگ می‌شود و یا در زمان برف و باران که خودروها قدرت حرکت ندارند، قطعا چراغ‌های عابر اتومات پاسخگو نیستند و در همه دنیا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به گونه‌ای تنظیم شده که در زمان‌های غیرعادی پلیس بتواند زمان را تنظیم کند و حتی ما آمادگی داریم در شرایط غیرعادی آزمایشی انجام شود که اگر پلیس به چراغ‌ها دست نزند چه اتفاقی می‌افتد و مطمئن باشید شهر قفل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴
لطفا فکری به حال ترافیک ستاری تقاطع مخبری بکنید تقاطع نیاز به پل یا زیر گذر دارد
چراغ راهنما ها به لحاظ زمان استاندارد نیستند.
چراخ راهنما خیابان قریب تقاطع خ آزادی
چراخ راهنما نواب صفوی تقاطع آزادی به توحید
میدان توحید به به میدان جمهوری
چراخ راهنما های رسالت بسمت پل سیدخندان
چراخ راهنما چهارراه پارک وی بسمت تجریش
ولی واقعا بهتر است پلیس به چراغ دست نزند چون ترافیک ده برابر میشود. نمنه اش بلوار اسفندیار که 20 ثانیه چراغ سبز دارد و افریقا 199. لطفا لطفا دست نزنید. ما هرروز حدود 25 تا 30 دقیقه فقط پشت چراغ اسفندیار هستیم و این بلوار کشش تخلیه شدن بزرگراه نیایش را ندارد
لااقل به ماموران یاد بدهید که چگونه چراغ را دستکاری کنند. خیلی اوقات درست هنگام عبور از چهارراه از ثانیه 30 به چراغ زرد تبدیل می شود و راننده نمی داند چکار کند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار