بازدید 6796

قیمت کالاهای اساسی ۷۰ درصد افزایش یافته

کد خبر: ۸۵۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 02 December 2018

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی نسبت به افزایش۷۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی، علیرغم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات این کالاها تذکر داد.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی داخلی، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در تذکری گفت: دولت سالانه ۱۳ تا ۱۴ میلیارد دلار ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای واردات کالاهای اساسی اختصاص می‌دهد اما متأسفانه علی‌رغم اختصاص این ارز، امسال متوسط قیمت کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر قرار است دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی اختصاص دهد، باید توزیع کالاها را نیز مدیریت کند؛ بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رانت از این طریق به جیب دلالان رفته است.

وی به وزرای اقتصادی و رئیس‌جمهور در مورد افزایش قیمت کالاهای اساسی بخصوص کالاهای لبنی تذکر داد و خواستار نظارت بر قیمت کالاهای اساسی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۲۰
خوابيد؟بين 300تا 400درصد
مثل دلار حباب نداره خخخخخخخ
اما تورم برای کارکنان و کارگران 20 درصد پلکانی افزایش داشته!!!!!!
بعد افزایش حقوق 20درصد
هرچی تیتر خبری تا امروز دیدم همه صحیت از افزایش بالای 60 درصدی همه جور کالا و خدماتی بوده...اما نمیدونم به تیتر خبر افزایش حقوق که میرسه چرا تورم میشه 20 درصد و اقزایش ها هم متناسب با 20 درصد میشه!!!
شاید یکی از علتهای مطرح شدن سبد حمایتی و مبلغ ناچیز جبرانی حقوق برای این است که دیگر کسی نسبت به گرانی ها حرفی نزند و تذکر ندهد
طبق تایید خود اقایان قیمت کالاهای اساسی ۷۰ درصدرشدکرده (که البته افزایش قیمتهایی که مردم حس میکنند بالای ۲۰۰ درصداست) پس چطورنرخ تورم ۴۰ درصداعلام میشود؟!!!
باباجان اشتباه می کنید اقای رییس مرکز امار گفت که اینها را نباید اینطوری حساب کرد وبانک مرکزی حسابش غلطه به گفته ایشان تورم در این گرانیهای بیداد گر دوروبر30تا 35 درصده وگرانی اقلام هم اشتباه است چون هنوز بنزین گران نشده واین باعث می شود که گرانی اقلام میاید پایین اره عزیم اره دلبرم اره ملت ؟/....اره اینطوری شما نمی دونید/........
یه جوری میگن کالاهای اساسی 70 درصد گرون شده که انگار افتخاره.

اگر میتونید درستش کنید ........
باسلام
بنده مانده ام که همه مسئولان می دانند گرانی هست و مردم با مشکلات زیادی جرخه زندگی را می گذرانند ودر سخنرانیهایشان دستوراتی می فرماییند ولی کسی نیست این دستورات را انجام دهد و فقط در بیان هست و عمل کننده ای وجود ندارد
یکشنبه ۱۱اذر۹۷ ساعت۱۱:۲۰
یورو : ۱۳۳۵۰
دلار: ۱۱۸۰۰
روند نزولی قیمت ارزمتوقف و ازامروز قیمتهاصعودی شدند
برای کنترل بازار و جمع کردن بساط دلالا بهتره دولت خودش با ارز دولتی به مقدار زیاد کالای اساسی وارد کنه و از طریق فروشگا های تعاونی مصرف ادارات در حد زیاد و نامحدود و قیمت مناسب توزیع کنه تا دلالا و محتکرا و گران فروشا دچار ضرر هنگفت بشن و کمرشون بشکنه.
آلهی شکر که حرف دل ملت از زبان یکی از مسولین کشور شنیده شد. ولی من مطمینم که اقای ابراهیمی تا بحال خجالت زده زن و بجه اش نشده که آرزوی یک شکم سیر میوه و غذای گوشتی دارند. آقایان وزیر وزرا لطفا توجه نمایید شما اگر برنده جایزه نوبل در اقتصاد هم باشید نمی توانید با یک میلیون تومان مستمری تامین اچتمایی زندگی یک خانواده چهار نفره ته آخر ماه با تمام صرفه جویی های ممکنه را تامین نمایید.
به این باور رسیده ام که ما مردم معمولی به امان خدا رها شده اییم و صاحبی نداریم. در دوران جنگ تحمیلی حداقلی بوسیله سیستم جیره بندی بدست مردم میرسید. سوال این است که جرا دولت همین کار را الان نمیکند؟ چرا ما دلسوزی که خود را مسول این وضع اسف بار باشد نداریم؟
ما اگر زورمان به دولت نمیرسد زورمان به خودمان که میرسد. به خدا گاهی اوقات برای اینکه خجالت زده زن و بچه نباشم بفکر خودکشی می افتم. اصلا تعجب نمی کنم وقتی می شنوم که مردی به خاطر فشارهای اقتصادی خودکشی کرده است. آیا فریاد رسی هست؟
عجب رفاهی.....
بهتر است در مملکت فقط یک نرخ ارز داشته باشیم که از طریق عرضه و تقاضا تعیین شود و همه کالاها را هم با قیمت جهانی عرضه کنیم و حتی در مورد سوخت مالیات هم ببندیم.کانال حمایتی دولت هم محدود به پرداخت نقدی و کالایی به اقشار آسیب پذیر باشد نه دستکاری کردن مکانیزم قیمت های نسبی
حقوق بگیران فقط 7 درصد!
دولت چند درصد؟
چرا اینقدر فراکنی! قیمت کالاها بطور متوسط تا 200 درصد رشد داشته، خواهشا واقعیت رو بگید.
نه بابا شوخی میکنید!!20 درصد بیشتر گران نشده!!!!
به چه اساسی می گوئید قیمت ها هفتاد در صد افزایش داشته است امروز یک محموله از طریق پست ارسال کردم پول کارتن را دوازده هزار تومان حساب کرد در حالی که دو ماه پیش پنج هزار تومان بود . روغن موتر خودرو را با صد هزار تومان تعویض می کردم الان چهارصد و ده هزار تومان از من گرفتند بعد می گویند سال دیگر بیست در صد حقوق ها را افزایش خواهند داد در حالی کالا و هزینه زندگی از دویست تا چهار صد در صد افزایش داشته است .
ولی نرخ تورم هنوز زیر ده درصده
اینم از معجزاته
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل