بازدید 5352
از دولت الکترونیک و یارانه، تا کارت سوخت و رجیستری؛

بار سنگین مشکلات طرح‌های ناقص مسئولان روی دوش مردم!

چندی پیش، زمانی که مسئولان خبر بازگشت کارت‌های سوخت به چرخه استفاده را دادند و از دارندگان وسایط نقلیه خواستند در صورت گم شدن کارت سوختشان، برای تهیه آن اقدام کنند، بسیاری از مردم مشکلاتی را به یاد آوردند که مدت زیادی نیست از آن‌ها خلاصی یافته‌اند.
کد خبر: ۸۵۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 30 November 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
به رغم آنکه دو طرفه بودن حقوق مردم و مسئولان نسبت به هم در دین‌مان نیز مورد تأکید قرار گرفته، کمتر نمونه‌ای می‌توان یافت که مشکلی بروز کند و در نتیجه آن جز مردم کسی متضرر شود.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش، زمانی که مسئولان خبر بازگشت کارت‌های سوخت به چرخه استفاده را دادند و از دارندگان وسایط نقلیه خواستند که در صورت گم شدن کارت سوختشان، برای تهیه آن اقدام کنند، بسیاری از مردم مشکلاتی را به یاد آوردند که مدت زیادی نیست از آن‌ها خلاصی یافته‌اند.

صحبت درباره مشکلاتی مانند کار نکردن و خرابی کارت‌های سوخت، سوختن آن به دلایل گاه عجیب و غریب، تأخیر شدید در صدور المثنی آن، گم شدن برخی کارت‌های صادر شده در پروسه تحویل دهی و انبوه مشکلات دیگر است که ظاهرا قرار است دوباره از راه برسند و جزئی از زندگی روزمره بسیاری مان شوند؛ مشکلاتی که گاه با دزدی یا فراموش کردن کارت سوخت در جایگاه به شدت تشدید می‌شوند و اعصاب و روان رانندگان را می‌خراشند.

اما آیا گریزی از این مشکلات نیست و نمی‌شود از شمارشان کاست؟ هرچند شاید ما و شما جور دیگری فکر کنیم، ظاهرا پاسخ مسئولان به این پرسش منفی است، چون اگر غیر از این بود، بی شک تلاش می‌کردند تا وضعیت را هر چقدر ممکن است، برای مردم ساده‌تر کنند، نه اینکه کارت سوخت ابداع کرده و مردم را با مشکلات فراوانش درگیر کنند.

رویکردی که نه تنها در مسأله کارت سوخت، که در دیگر عرصه‌ها نیز دیده می‌شود؛ مثل پرداخت نقدی یارانه‌ها که با خوشه بندی و حاشیه‌های زیادی کلید خورد و هنوز سر درآوردن از مسائل مربوط به آن دشوار است. مسائل ساده‌ای مانند اینکه چگونه می‌شود یارانه فرزند مستقل شده را جدا کرد یا برای بچه تازه متولد درخواست یارانه داد و...؟

نمونه این پرسش ها را می‌شود در خصوص سهام عدالت هم پرسید، یا دیگر خدمات ابداع و ارائه شده در سال‌های اخیر. مثل حذف قبض‌های کاغذی بر اساس اهداف دولت الکترونیک که همگان را مجبور به استفاده از کارت‌های بانکی و دستگاه‌های خودپرداز کرد، بی آنکه درباره اصول ایمنی در استفاده از کارت‌های بانکی بدانند. افرادی که بسیاری شان به دلیل همین بی دانشی، به مشکلاتی گرفتار آمده‌اند، بی آنکه گزندی متوجه مسئولان شود.

درست مثل طرح رجیستری که عمر زیادی ندارد، اما سهم جدیدی از مشکلات متوجه مردم کرده است. طرحی که بر اساس آن، اگر خط تلفن جدیدی روی گوشی تلفن همراه‌تان بیندازید، به مشکل خواهید خورد؛ مشکلی بزرگ که گاه ممکن است بعد از چند ماه پیگیری هم رفع نشود، حتی اگر در این بازه هر روز به اپراتور‌های سامانه رجیستری زنگ بزنید و از ایشان خواهش کنید در رسیدگی به مشکلتان، اولویت قائل شوند.

مشکلاتی که برای افراد ناآشنا به اینترنت دو چندان است، چون باید برای رجیستر کردن تلفن همراهشان یا تغییر اطلاعات خط تلفن یا گوشی شان، به این و آن رو بزنند یا به کافی نت بروند و متحمل هزینه شوند، در حالی که مسئولان به سادگی از موفقیت هایشان در اجرای این طرح سخن می‌گویند و اصلا نگران مشکلاتی که با اجرای این طرح به مردم تحمیل کرده‌اند، نیستند. طرح‌هایی که اگر کامل باشند یا برای تکاملشان گامی برداشته شود، ممکن است سنگینی بارشان از روی دوش مردم برداشته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
کدوم دولت الکترونیک؟
هنوز سنتی تشریف داریم
دست به دلمان نگذار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
خلایق هرچه لایق
اکثرمون مدرک گرفتیم و ادعا هم داریم، اما درک لازم را نداریم.
مسئولیت پذیری را باید از خودمان شروع کنیم.
دقیقا این مشکل الان هست هم برای سیم کارت جدیدم این مشکل هست وحالا هم چون ماشین قولنامه ای دارم وتا سه سال دیگه هم که قسطشو بدم همینگونه میماند. پنجشنبه هشتم آذر مراجعه کردم به یکی ازین مراکز درشهر قم پاسخ مسول مرکز این بود که هیچ دستورالعملی براینکه چگونه ما بتونیم برای شما کارت سوخت درخاست بدیم نداریم چون بایدطبق مالکیت سند خودرو باشه وبرای قولنامه ایا اثن بخشنامه کاملا نامفهومه وچون امکان دردسربرای خود ماهم هست ازارائه خدمات معذوریم بهمین راحتی حالا چقدر ازوقت وانرژی گرفته بشه وچقدر ذهنم درگیر اینهمه قوانین عجیبو غریبیکه فقط زندگیو ازسقف مشکلاتی که داریم به بالی سقف وپشت بام داره میرسونه.
گوشیه منودزدیدن بعد توسامانه ایکه برای همین امر هست همون روز ثبت نام کردم بعدازبیست روز پیامکی اومد که گوشی شما درفلان شهر ردگیری شده زنگ زدم چکارکنم خووو
گفت برید دادگستری. رفتم افتادم تو پروسه شکایت ووووو بعد تمبرباطل کن بعدش فرستادن منو کلانتری باز ازکلانتری فرستادن به مرکز تلفن یکی ازین اپراتورها وهرکدام مبلغ 10هزارتومن گرفتن یعنی ازآخر نماینده اپراتور 10هزارتومان دادگستری 10هزارتومان تمبر 5هزارتومان پوشه وکپی مدارک 35هزارتومان عریضه نویس حدود شصت هزارتومان بعلاوه حدود 25هزارتومان کرایه ماشین ویک روزکامل ازکار افتادم حداقل حقوقوبزنم کارگریو میشه هفتاد هزارتومان یعنی مالم سرقت شده وبا قوانین موجود غیرازمالیاتی که دولت ازمن میگیره برتای همین خدمات حدود150هزارتومنم درواقع جریمه شدم که اومدم گفتم موبایلمو دزدیدن والان دقیقا هفت ماهه که دیگه خبری نیست.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
گوشی منم دزدیدن ، وقتی دیدم باید یه چیزی هم توی جیب دولت و دادگاه بریزم ، بی خیالش شدم
پول مفت نفت و گاز را باید یه عده توی این وزارت خونه ها بخورند دیگه.با این طرح های مسخره باید جیب آقایون پر بشه دیگه
متاسفانه کشور ما تبدیل شده به عرصه آزمون و خطای مسئولین.
ول کنید بابا , دنیا دو روزه , "اینجا" اگر سختی بکشین "اونجا" که برین دیگه همه چیز خوبه!
بذارین ما هم دوزار سه شاهی پول نفت و گاز و معدن و خاک و آب و برق و ... این مملکتو بخوریم و بجاش برای شما خالصانه کار کنیم!

از طرف یک مسئول معتقد!
امروز خبری در همین تابناک خوندم که راجع به برداشته شدن نرده های میدان ولی عصر بعد از 5 سال بود که اذعان کرده بودن از اول این حرکت اشتباه بوده ولی آیا کسی هست جواب مردمی که توی این 5 سال به دلایل تصمیمات سلیقه ای عده ای مسئول نما به دردسر افتادن بده.

یا در سازمانها و ارگانهای دیگه مثل دادگستری، آیا کسی هست جواب نابود شدن زندگی افرادی که بی گناه بر اثر بی توجهی بیچاره میشوند بده؟؟

برای مثال الان اگر به کسی افترا بزنن و زندگیتشو با اون افترا نابود کنند، قانون دو گزینه حبست دو ماه تا فکر میکنم و سال و یا جریمه 140 هزار ت.منی اگر اشتباه نکنم داره که نهایتا به بهانه مشکلات زندانی کردن گزیه دوم در نظر گرفته میبشه و کسی که مورد افترا قرار گرفته حتی با فرض اثبات هیچکاری نمیتونه بکنه و زندگیش تباه شده
فعلا در حد ادا و اصول هستیم.
مردم را موش آزمایشگاهی فرض کرده اند.
خب همیشه همینطور بوده .... بار سنگین مشکلات طرح‌های ناقص مسئولان روی دوش مردم! ... اگر غیر از این بود جای سوال داشت .....
پروژه جاده ۳۲کیلومتری هشتگرد به طالقان از سال ۶۷تاکنون تکمیل نشده است سی سال وچهار تا رییس جمهور!!! این در نوع خود یک رکورد است
متاسفانه ایران شده یک جایی که فلان شخص با کمترین دانشی و صرفا با پارتی بازی میتونه پله های ترقی رو سه سوت طی کنه و مدیر فلان ارگان بشه. بعدشم که سرکار میاد تخیلاتش رو بدون مشورت و کار کارشناسی و تحقیق اجرا میکنه چون بالاخره اون هم یک ایرانیه و خودش رو عقل کل میدونه ! بعدشم از خودش تشکر میکنه بابت اجرای موفقیت آمیز اون طرح ! ولی در عمل ملت بدبخت رو درگیر یک مشکل جدید کرده. بعدشم هنوز صندلیش گرم نشده، پستش رو عوض میکنن تا از نبوغش در یک ارگان دیگه استفاده کنن و یکسری گند جدید به مملکت بزنه. نتیجش شده این آشی که در آستانه ی چهلمین سالگرد انقلاب میبینیم و غیر از تاسف و گریه به حال و روز مملکت کاری از دست مردم بدبخت بر نمیاد.
با سلام
من یه موبایل فروش هستم از بس هر روز موبایل طرح ریجستر میارن که از کار افتاده خسته شدم بنده خدا گوشی مال خودشه چند وقت استفاده نشده حالا زمین و زمون باید به هم بریزه که خطی که باش فعالش کرده پیدا کنه تا گوشی راه بیفته اقا من الان سه چهارتا گوشی خودم دارم که بالای چند ملیون ارزش دارن از بس نشده ولشون کردم والا گرفتار شدیم برا یه گوشی میگه ایراد نداره استفاده کنه یه گوشی هم پیام میاد تا چند روز قط و وسلام
ممنون از اینکه مشکل طرح ریجستری رو عنوان کردین، امیدوارم این مشکل حل بشه، گوشی جدیدم خراب شده، یه گوشی قدیمی داشتم که سیم کارت زدم پیام داد یک ماه کار میکنه.........
با سلام تمنا دارم هر طور شده این مطلب را انتشار دهید در همه جای دنیا سعی می نمایند بعد از بازنشستگی افراد که عمر خود را در دستگاه های دولتی صرف نموده‌اند و در تمام دوران اشتغال خود با کمبود ها و مشکلات مالی و کاهش درآمد وحقوق به این امید که در دوران بازنشستگی حداقل در کمترین سطح ممکن با آسوده گی خاطر دوران کهولت و بازنشستگی را طی نمایند اما متاسفانه در سیستم بورکراسی و اداری ما درست بر عکس عمل می‌نماید بازنشستگان محترم کشوری در ایام اشتغال یا در همان دوران بازنشستگی مبالغ قابل توجهی بابت حق بیمه تکمیلی بر اخت نموده‌اند و شرکت دریافت کننده این حق بیمه ها ماهانه از حقوق شان کسر نموده است اما هم اینک بازنشستگان کشوری جهت دریافت درصدی از هزینه های درمانی خود از این شرکت بیمه تکمیلی به مشکل برخورد نموده‌اند و چند ماهی است این شرکت بیمه و صندوق بازنشستگی علیرغم دریافت مدارک بزشکی آنان هیچ وجهی به آنان واریز نمی نماید و تمامی بازنشستگان کشوری نگران این موصوع هستند که مبادا سایه مبارک اختلاس گران به بخش بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی نمایان گردیده است هر روزه جمع قابل توجهی از این عزیزان به دفاتر بیمه تکمیلی مراجعه نموده و مسولین و کارمندان این دفاتر جواب های سربالا و قانع نشدنی ارائه داده و از سر خود باز می‌دارند عجیب است که تمام حقوق و تشکیلات این دفاتر و مسولین این بیمه از کسورات همین بازنشستگان گرامی شکل گرفته و این عزیزان به جهت ادامه روند درمانی خود به مبالغ به شدت نیازمندند در حقیقت این مبالغ متعلق به خودشان است که سالها از حقوق ناچیز آنان کسر گردیده طبق اطلاعاتی که بدست آورده‌ایم تا حدودی معلوم گردیده این شرکت بیمه تکمیلی آتیه با همکاری یا عدم اطلاع صندوق بازنشستگی سعی داشتند برنامه نرم افزاری خود را تغییر دهند اما در بین عملیات به مشکل بر خورد نموده ودر آن متوقف گردیده‌اند و اینک بعد از گذشت چند ماه این بازنشستگان عزیز هستند که باید این فشار و مشل بوجود آمده را تحمل کنند و معلوم نسیت که چه زمانی این مشکل رفع خواهد شد و اصلا مسولین احساس تعهد و مسولیت در قبال مشکلات بازنشستگان در این زمینه در خود می‌بینند یا نه هر روزه جمع زیادی از این عزیزان به دفاتر بیمه تکمیلی مراجعه می نمایند و و با جوابهای گاها بی مسئولانه و بی ادبانه امان مواجه می‌گردند معلوم نیست در این معامله و قرار دادبرای تغییر برنامه نرم افزاری چه کسانی سود می‌بردند که بدون برنامه و کار کارشناسی دست به این عمل زده‌اند حالا باید هر چه سریعتر افتصاحی که ببار آورده‌اند جبران نموده و حتی شده طبق روال گذشته مطالبات این قشر زحمتکش و گرامی را که عوما در سنین کهولت و سالمندی بسر می‌برند و قادر نیستند هر روز خود را به مراکز شهر کشانده و بی جواب راهی خانه شوند مسولین عزیز سایت تابناک خواهشمندم به خاطر رفع مشکل این عزیزان این مطلب را منعکس نموده و دنبال نمایید تا آنان بتوانند سریعتر به مطالبات بر حق و قانونی خود بزودی دست یابند و شما را در این راه در کنار خود احساس و درک نمایند با تشکر یک بازنشسته کشوری
چند تا از مشکلات رجیستری که گریبان مصرف کننده و وارد کننده را گرفته :
۱-حاکمیت دولت بر بازار نه قانون بر بازار به طوری که هر روز دولت برای این بازار تصمیم میگیرد و هر روز یک قانون جدید به نفع دولت را وضع می کند .
۲-هیچ کنترلی در بازار برای سلامت گوشی ها وجود ندارد یعنی اکثر گوشی های خراب و بی کیفیت جایگزین گوشی های سالم شده است .
۳ - آرامش به کلی از بازار موبایل در کل ایران از بین رفته است و هیچ آرامشی در خرید و فروش کلیه محصولات سیمکارت خور وجود ندارد و آشفتگی بیداد می کند.
۴-همچنان امکان ردیابی گوشیهای سرقتی وجود ندارد.
۵-تمام شرکتهای بین المللی که می فرمایید یا از ایران رفته اند یا در حد خیلی پایین از ظرفیت خود کار می کنند و اکثر شرکتها تعدیل نیرو داده اند و رو به تعطیلی هستند .
۶- خدمات فروش موبایل در ایران به دلیل عدم واردات قطعات مورد نیاز تعمیرات به طور کلی دچار مشکل شده و نمی توانند خدمات مناسبی بدهند .
به طور کلی این طرح فقط و فقط و فقط برای دولت محترم خوب بوده و دستاورد داشته است وگرنه برای فروشنده و هم برای خریدار هیچ نفعی نداشته است ،فروشندگان را بیکار و خریداران را بلاتکلیف و سردگم کرده است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل