بار سنگین مشکلات طرحهای ناقص مسئولان روی دوش مردم!
به گزارش «تابناک»، چندی پیش، زمانی که مسئولان خبر بازگشت کارتهای سوخت به چرخه استفاده را دادند و از دارندگان وسایط نقلیه خواستند که در صورت گم شدن کارت سوختشان، برای تهیه آن اقدام کنند، بسیاری از مردم مشکلاتی را به یاد آوردند که مدت زیادی نیست از آنها خلاصی یافتهاند.
صحبت درباره مشکلاتی مانند کار نکردن و خرابی کارتهای سوخت، سوختن آن به دلایل گاه عجیب و غریب، تأخیر شدید در صدور المثنی آن، گم شدن برخی کارتهای صادر شده در پروسه تحویل دهی و انبوه مشکلات دیگر است که ظاهرا قرار است دوباره از راه برسند و جزئی از زندگی روزمره بسیاری مان شوند؛ مشکلاتی که گاه با دزدی یا فراموش کردن کارت سوخت در جایگاه به شدت تشدید میشوند و اعصاب و روان رانندگان را میخراشند.
اما آیا گریزی از این مشکلات نیست و نمیشود از شمارشان کاست؟ هرچند شاید ما و شما جور دیگری فکر کنیم، ظاهرا پاسخ مسئولان به این پرسش منفی است، چون اگر غیر از این بود، بی شک تلاش میکردند تا وضعیت را هر چقدر ممکن است، برای مردم سادهتر کنند، نه اینکه کارت سوخت ابداع کرده و مردم را با مشکلات فراوانش درگیر کنند.
رویکردی که نه تنها در مسأله کارت سوخت، که در دیگر عرصهها نیز دیده میشود؛ مثل پرداخت نقدی یارانهها که با خوشه بندی و حاشیههای زیادی کلید خورد و هنوز سر درآوردن از مسائل مربوط به آن دشوار است. مسائل سادهای مانند اینکه چگونه میشود یارانه فرزند مستقل شده را جدا کرد یا برای بچه تازه متولد درخواست یارانه داد و...؟
نمونه این پرسش ها را میشود در خصوص سهام عدالت هم پرسید، یا دیگر خدمات ابداع و ارائه شده در سالهای اخیر. مثل حذف قبضهای کاغذی بر اساس اهداف دولت الکترونیک که همگان را مجبور به استفاده از کارتهای بانکی و دستگاههای خودپرداز کرد، بی آنکه درباره اصول ایمنی در استفاده از کارتهای بانکی بدانند. افرادی که بسیاری شان به دلیل همین بی دانشی، به مشکلاتی گرفتار آمدهاند، بی آنکه گزندی متوجه مسئولان شود.
درست مثل طرح رجیستری که عمر زیادی ندارد، اما سهم جدیدی از مشکلات متوجه مردم کرده است. طرحی که بر اساس آن، اگر خط تلفن جدیدی روی گوشی تلفن همراهتان بیندازید، به مشکل خواهید خورد؛ مشکلی بزرگ که گاه ممکن است بعد از چند ماه پیگیری هم رفع نشود، حتی اگر در این بازه هر روز به اپراتورهای سامانه رجیستری زنگ بزنید و از ایشان خواهش کنید در رسیدگی به مشکلتان، اولویت قائل شوند.
مشکلاتی که برای افراد ناآشنا به اینترنت دو چندان است، چون باید برای رجیستر کردن تلفن همراهشان یا تغییر اطلاعات خط تلفن یا گوشی شان، به این و آن رو بزنند یا به کافی نت بروند و متحمل هزینه شوند، در حالی که مسئولان به سادگی از موفقیت هایشان در اجرای این طرح سخن میگویند و اصلا نگران مشکلاتی که با اجرای این طرح به مردم تحمیل کردهاند، نیستند. طرحهایی که اگر کامل باشند یا برای تکاملشان گامی برداشته شود، ممکن است سنگینی بارشان از روی دوش مردم برداشته شود.
هنوز سنتی تشریف داریم
اکثرمون مدرک گرفتیم و ادعا هم داریم، اما درک لازم را نداریم.
مسئولیت پذیری را باید از خودمان شروع کنیم.
گوشیه منودزدیدن بعد توسامانه ایکه برای همین امر هست همون روز ثبت نام کردم بعدازبیست روز پیامکی اومد که گوشی شما درفلان شهر ردگیری شده زنگ زدم چکارکنم خووو
گفت برید دادگستری. رفتم افتادم تو پروسه شکایت ووووو بعد تمبرباطل کن بعدش فرستادن منو کلانتری باز ازکلانتری فرستادن به مرکز تلفن یکی ازین اپراتورها وهرکدام مبلغ 10هزارتومن گرفتن یعنی ازآخر نماینده اپراتور 10هزارتومان دادگستری 10هزارتومان تمبر 5هزارتومان پوشه وکپی مدارک 35هزارتومان عریضه نویس حدود شصت هزارتومان بعلاوه حدود 25هزارتومان کرایه ماشین ویک روزکامل ازکار افتادم حداقل حقوقوبزنم کارگریو میشه هفتاد هزارتومان یعنی مالم سرقت شده وبا قوانین موجود غیرازمالیاتی که دولت ازمن میگیره برتای همین خدمات حدود150هزارتومنم درواقع جریمه شدم که اومدم گفتم موبایلمو دزدیدن والان دقیقا هفت ماهه که دیگه خبری نیست.....
بذارین ما هم دوزار سه شاهی پول نفت و گاز و معدن و خاک و آب و برق و ... این مملکتو بخوریم و بجاش برای شما خالصانه کار کنیم!
از طرف یک مسئول معتقد!
یا در سازمانها و ارگانهای دیگه مثل دادگستری، آیا کسی هست جواب نابود شدن زندگی افرادی که بی گناه بر اثر بی توجهی بیچاره میشوند بده؟؟
برای مثال الان اگر به کسی افترا بزنن و زندگیتشو با اون افترا نابود کنند، قانون دو گزینه حبست دو ماه تا فکر میکنم و سال و یا جریمه 140 هزار ت.منی اگر اشتباه نکنم داره که نهایتا به بهانه مشکلات زندانی کردن گزیه دوم در نظر گرفته میبشه و کسی که مورد افترا قرار گرفته حتی با فرض اثبات هیچکاری نمیتونه بکنه و زندگیش تباه شده
مردم را موش آزمایشگاهی فرض کرده اند.






