بازدید 3135

تمام کامیون‌داران ملزم به دریافت بارانه هستند

کد خبر: ۸۵۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 29 November 2018

پورسیدآقایی گفت: تمام کامیون‌داران ملزم به دریافت بارانه هستند و سوختی که در اختیار کامیون داران قرار می‌گیرد منوط به داشتن بارانه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سی و دومین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه خودروهایی که دارای نقص فنی و دودزا هستند باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند، اظهار کرد: صدور گواهی معاینه فنی متکی به داشتن مجموعه‌ای از شرایط است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: معاینه فنی گواهی بر مبنای اینکه یک خودرو استانداردهای مجاز را رعایت می‌کند، تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر خودرو به این حدود مجاز، خدشه‌ای وارد کند خود به خود گواهی معاینه فنی نامعتبر می‌شود،گفت: باید مصوبه‌ای داشته باشیم تا برای خودروهای دودزاد و دارای نقص فنی ابطال معاینه فنی اجرایی شود.

پورسیدآقایی گفت: زمانی که خودرو شرایط استاندارد قبلی را از دست بدهد خود به خود گواهی معاینه فنی آن نیز باطل می‌شود که نیازی به مصوبه جدید برای ابطال این گواهی نیست و چنانچه شرایط استاندارد احراز شده توسط خودرو از بین برود گواهی معاینه فنی دیگر معتبر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: سیاست‌های کاهش آلودگی هوا در بهبود کیفیت هوای تهران در مهر و آبان سال گذشته 24 روز آلوده بود که از این تعداد 23 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز بسیار ناسالم بود؛ این در حالی است که در سال جاری در 60 روز ابتدای پاییز تنها 4 روز ناسالم داشتیم که این نشان دهنده بهبود کیفیت هوای تهران است.

پورسیدآقایی افزود: در رابطه با موضوع بهبود کیفیت هوای تهران در سال جاری و اجرای طرح ترافیک برای کاهش آن و تأثیر شرایط جوی مطالعاتی انجام شده که در حال بررسی است .

وی ادامه داد: تاکنون نتایج نشان داده است که بهبود هوای تهران بخشی ریشه در سیاست‌های اتخاذ شده و بخشی دیگر به شرایط جوی مرتبط می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تأکید کرد:‌ سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه آلودگی هوای تهران تأثیر قابل انکاری داشت به خصوص اینکه از تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های دودزا در شهر جلوگیری شد چرا که 54 درصد آلودگی هوای تهران سهم همین ماشین‌ها بود.

پورسیدآقایی در رابطه با پیشنهاد شهرداری تهران برای استفاده از سامانه بارانه به منظور کنترل و کاهش آلودگی خودروهای حمل بار و کالا در تهران، تصریح کرد:‌ از ابتدای آبان ماه سال جاری تردد کامیون‌ها در شهر تهران را منوط به داشتن بارنامه الزام کردیم و یک سایت راه اندازی شده که هر فردی که قصد حمل بار دارد باید در این سایت مبدأ و مقصد خود را حداقل به شکل منطقه‌ای وارد کند تا بتواند در شهر تهران بارانه دریافت کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پلیس نیز به سامانه بارانه دسترسی دارد و می‌تواند هر خودرویی که در تهران تردد می‌کند کنترل کند اما تا زمانی که پلیس در این کار ورود جدی نداشته باشد و با کامیون‌های متخلف برخورد نکند این طرح اثرگذار نخواهد بود و سامانه بارانه نیازمند همکاری پلیس راهور است.

وی افزود: برنامه‌های مشترکی بین پلیس و شهرداری تهران برای تردد کامیون‌ها در شهر باید داشته باشیم که مشاهده شود آیا کامیون‌ها بارانه دارند یا نه و اگر خودرویی معاینه فنی معتبر نداشته باشد سامانه اجازه صدور بارانه را به این فرد نمی‌دهد.

پورسیدآقایی گفت: تمام کامیون‌داران ملزم به دریافت بارانه هستند و سوختی که در اختیار کامیون داران قرار می‌گیرد منوط به داشتن بارانه است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه بیان کرد: اگر کامیون داران برون شهری بارنامه نداشته باشند سوخت 600 تومانی دریافت نمی‌کنند و اگر این گواهی را داشته باشند می‌توانند از سوخت 600 تومانی استفاده کنند.

وی در پایان در رابطه با اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده نیز گفت: شرایط موتورسیکلت‌ها در ایران و تهران بسیار فاجعه بار است بنابراین باید کارخانه‌های موتورسیکلت سازی را به سمت اجرای مصوبه دولت برای اسقاط یک موتور در ازای شماره گذاری و تولید یک دستگاه جدید سوق دهیم و موتورسیکلت سازان نیز باید برای ساخت و تولید موتورسیکلت‌های برقی هرچه زودتر اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی