بازدید 10607
محمدرضا نجفی، عضو کمیسیون صنایع در گفت وگو با «تابناک»؛

باید اصل طرح ساماندهی بازار خودرو در صحن رأی گیری شود/ عده ای نمی خواهند این طرح در مجلس مطرح شود

طرح ساماندهی بازار خودرو ـ که کلیات آن در اردیبهشت ماه سال جاری، در مجلس تصویب شده بود ـ هنوز به سرانجام روشنی نرسیده است. این طرح یک بار توسط نمایندگان به دلیل شرایط خاص اقتصادی، شش ماه مسکوت ماند و پس از آن دوباره برای مسکوت ماندن به رأی گذاشته شد، ولی این بار با مخالفت‌های نمایندگان روبه رو شد.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 30 November 2018

باید اصل طرح ساماندهی بازار خودرو در صحن رأی گیری شود/ عده ای نمی خواهند این طرح در مجلس مطرح شودطرح ساماندهی بازار خودرو ـ که کلیات آن در اردیبهشت ماه سال جاری، در مجلس تصویب شده بود ـ هنوز به سرانجام روشنی نرسیده است. این طرح یک بار توسط نمایندگان به دلیل شرایط خاص اقتصادی، شش ماه مسکوت ماند و پس از آن دوباره برای مسکوت ماندن به رأی گذاشته شد، ولی این بار با مخالفت‌های نمایندگان روبه رو شد.

به گزارش «تابناک»؛ با اینکه نمایندگان با مسکوت شدن دوباره طرح مخالفت کردند، کمیسیون صنایع با اینکه زمان قانونی بررسی طرح در آن به پایان رسیده، هنوز آن را به صحن نداده است. اخبار رسیده از داخل کمیسیون درباره این طرح نیز کاملا با نظر طراحان طرح مخالف است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعضای کمیسیون صنایع و کمیته پیگیری این طرح، تغییرات اساسی در ماهیت این طرح ایجاد کرده اند، به گونه ای که بسیاری از بند‌های کلیدی آن حذف و برخی بند‌ها نیز دستخوش تغییرات اساسی شده است. این تغییرات باعث برخی اختلاف نظر‌های شدید بین طراحان و اعضای کمیسیون شده و به همین دلیل، طراحان طرح به فکر راهکاری هستند تا اصل طرح را به صحن علنی بازگردانند.

نجفی، نماینده مردم تهران در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: این طرح در کمیسیون تصویب شده، ولی به دلیل برخی اعمال نظر‌ها، در مجلس مسکوت مانده و هم اکنون دوباره با پیگیری طراحان در مسیر تکمیل قرار گرفته و قرار است، کارگروهی که قاضی پور مسئول آن است، مسأله را بررسی کند.

این نماینده مجلس گفت: زمان ارائه این طرح به مجلس گذشته، ولی هنوز کمیسیون با اینکه خبر می‌رسد، کار در آن نهایی شده، از دادن طرح به صحن خودداری کرده است؛ البته متأسفانه طرحی که توسط طراحان به کمیسیون داده شده، دستخوش تغییرات اساسی و باعث برخی اعتراضات از سوی طراحان شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه افزود: اختلاف نظر‌ها درباره این طرح زیاد است. طراحان با جمع بندی‌هایی که در کمیسیون شده به شدت مخالفند و همچنان روی طرحی که خودشان تهیه کرده اند، اصرار دارند و نظرشان بر این است که همان طرح به صحن بازگردد.

وی در پاسخ به این که آیا می‌شود طرح را بار دیگر به صحن بازگرداند، گفت: مکانیسم‌های لازم برای این کار در قوانین وجود دارد و اگر طراحان اصرار کنند که طرح باید بازگردد، می‌توانند از راه‌های قانونی آن را بازگردانند.

محمدرضا نجفی در پاسخ به این که آیا دست‌های پشت پرده وجود دارد که مانع از رسیدن این طرح به صحن می‌شود نیز گفت: نظریات و دیدگاه‌ها درباره صنعت خودرو در تمام شئونات وجود دارد و هر یک برای دیدگاه‌های خود مجموعه ای از دلایل ـ از دلایل ملی گرفته تا گروهی ـ را شامل می‌شود؛ بنابراین، تردیدی نیست که برخی نمی‌خواهند این طرح در صحن تصویب شود و عده‌ای می‌خواهند حتما تصویب شود.
اما دغدغه‌های ملی و حمایت از صنعت ملی نیز در مورد این طرح مطرح است، ولی به نظر من، نهاد‌های رسمی باید فرایند شفاف و قابل دفاعی داشته باشند. در غیر این صورت، حتما هستند افرادی که می‌خواهند منشأ اثر باشند؛ انگیزه‌های افراد هم مختلف است و بسته به رویکرد آنان، این رویکرد‌ها می‌تواند از انگیزه‌های نادرست فردی و گروهی سرچشمه گرفته باشد. من در مقام قضاوت نیستم، ولی همه این مسائل وجود دارد. ما با بسیاری از این روند‌ها مخالفیم. این روال، روال توسعه این صنعت نیست و قطعا اگر زمانی ترمز این کار کشیده نشود، قطعا ما در این گردونه بی خاصیت گرفتار خواهیم ماند و به هیچ عنوان قادر به توسعه در این صنعت نخواهیم شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۳
در کل هدف تخلیه جیب مشتری ایرانی و توهین به شعور آنان است که الحمداله همه متفق القولند!
در مقابل مافیای خودروسازان هیچ هستید .
چرا خصوصی نمیشه؟
چرا خودرو برقی نمیسازن
چرا خودکفا نیستیم
چذت کیفیت در حد صفر و قیمت نسبت به مشابه خارجی زیاذ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
تو چی خودکفا هسیم که تو این باشیم؟؟؟؟ دلیل اصلیش هم مدیریت ناکار آمد در سطح کلان هست که تو همه صنایع و جای جای کشور ریشه داره و باعث عقب موندگیمون شده
ای کاش فقط افزایش قیمت بود.

چند برابر افزایش قیمتها ، کاهش و افت شدبد کیفیت را داریم تجربه میکنیم.

دزدی در روز روشن !!!!!!
عده ای کی هستند عرضه نداری بگی بکش کنار جا رو برای با شرافت ها باز کن
وقتی تا خرخره داری از رانت این مافیا استفاده میکنی معلومه که موقع اقدام کردن نفست بند میاد.... پس بهتره بکشی کنار باد بیاد....خباثت تاچه حد.... صنعت ملی.....
نمی خواهند .... نمی شود .... اختیار نداریم .... زورشون زیاده ....
خب بیا کنار عزیز دل
نماینده مردم شدن جرات میخواهد و جسارت و تخصص و شرافت
اگردست عده ای درجیب خودرو سازاست دلیل نمیشود دست خودرو سازان برود درجیب مردم
اینجا کله صبح است و
آنجا پای ظهر
اینجا تیره است و
آنجا آفتابی
اینجا یخ و آنجا داغ
اینجا کوه است و سبز
آنجا دریا و خشک
آنجا حرارت عشق است و
اینجا گرمای هیزوم
اینجا مردمش همچون هوایش
آنجا هوایش داغ
به هرجا می روی
مردم و هوایش یکسانند
درخاک ما (ایران) اما،
چهار فصل است و
در هر فصل همه میوه ای
خوب و بد و تلخ و شیرین
پیدا می کنی هرکسی را
زیر آسمان مهتابی!
هم کوه هست و هم دریا
هم دشت هست و
هم صحرا
پیدا می کنی هرکسی را
زیر آسمان آبی!
آسمانش، ستاره هایش،
میوه هایش بهشتی
آبش زمزم است و
دروازه اش قرآن
میهمانانش اهل البیتی
میزبانانش عبای کسایی
زبانش کلام خدا
عشقشان الهی
سرودشان، اذان
خواسته اشان، اعلم صاحب الزمان
خون می دهند با دین و ایمان.
پیدا می کنی هرکسی را
در این خاک پاک ایران با سلام!


سویس- برن ۲۹.۱۱.۲۰۱۸ شعر: رحیم لفتوی زاده
فقط خودروی برقی هم از الودگی هوا نجات پیدا میکنیم و هم از بنزین
الکی حاشیه نرین قیمتهای جدیدو اعلام کنید مردم که هرچی وهرچند باشه میخرند این همه ادا واطوار واسه چیه
قیمت خودرو در شرکت سازنده و بنگاه ها باید حداکثر 15 در صد تفاوت داشته باشد نه 100 در صد اگر این باند بازیهای بنگاه ها جمع شود خودروسازی هم از این مشکلات خارج می شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار