بازدید 3944
۷

جوابیه شرکت آب منطقه‌ای یزد به خبر «تابناک»

بنا به اظهار تمامی کارشناسان و متخصصان حتی اگر قرار باشد مردم یزد از نظر آب شرب در مضیقه باشند، باز هم آب فعلی، به هیچ وجه جوابگوی کشاورزان اصفهان نخواهد بود و این به نوعی پاک کردن صورت مساله هست.
کد خبر: ۸۵۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 27 November 2018
در پی انتشار گزارشی با عنوان «تشویق کشاورزان اصفهانی به ادامه اعتراضات توسط متولیان ناکارآمد آب»، شرکت آب منطقه ای یزد جوابیه ای صادر کرده که وفق قانون عینا درج می‌گردد.

به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه که به امضای روابط عمومی این شرکت رسیده، بدین شرح است:

همانگونه که مستحضرید پهنه های بسیار وسیعی از کشور درگیر خشکسالی بوده و اغلب شهرها و روستاهای ایران با کمبود آب مواجه هستند این در حالی است که استان یزد به واسطه اقلیم خشک بیشتر از هرنقطه ای از کشور با مشکلات ناشی از کمبود آب دست و پنجه نرم می کند که برای گذر از این بحران تنها اقدامات فنی و مهندسی پاسخگو نخواهد بود و به طور قطع و یقین اقداماتی در حوزه مدیریت مصرف، توزیع و مدیریت تقاضای آب را طلب می کند.

یزد تشنه آب شرب است آبی که بتواند مردمانش راسیراب کند و منابع آب استان تنها می تواند 50 درصد نیاز شرب ساکنانش را تامین کند، این در شرایطی است که بهره مندی از آب انتقالی به عنوان تامین کننده 50 درصدی مابقی آب شرب برای مردم یزد ارزشمند و حیاتی محسوب می شود.

با عنایت به نامه شماره ۱۲۷۶/۱۰۰ مورخ ۲۶ اسفند ۱۳۶۸ وزیر وقت نیرو انتقال آب برای شرب و صنعت بوده و علیرغم تخصیص ۲۰ درصدی از این مجوز برای صنعت ولی به لحاظ مشکلات ناشی از خشکسالی ها و کمبود آب به هیچ وجه استان یزد بیش از ۵ درصد در صنعت استفاده نکرده است. کما اینکه رسانه ها و مدیران بی طرفی در طی سالهای اخیر چندین وچند بار به یزد سفر کرده و بر این مطلب صحه گذاشته اند.
 
پر واضح است که بنا به اظهار تمامی کارشناسان و متخصصان حتی اگر قرار باشد مردم یزد از نظر آب شرب در مضیقه باشند، باز هم آب فعلی، به هیچ وجه جوابگوی کشاورزان اصفهان نخواهد بود و این به نوعی پاک کردن صورت مساله هست.

اما نگارنده گزارش با دیدگاهی به دور از انصاف و با جهت گیری به موضوع بحران آب نگریسته است که همین گزارشات، موجب تحرکات عده ای ماجراجو و تعرض‌های بسیار زیاد به خط انتقال شده است که امید است رسانه ها نیز با درج گزارشات نزدیک به واقعیت در کنار مردم و مسئولان قرار گرفته و بتوانیم این بحران را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
چه کسی گفته ما بی آبی یا کم آبی داریم؟
تابناک جان ممنون از پیگریتون
نامه بزنید به چهارمحال نه اصفهان. اونها قراره برای شما آب تامین کنند.
مردم یزد همچون کربلائیان منتظر اب هستند . آیا آب را به روی مردم مومن و مسلمان یزد بازمی کنند.
اگر یزدی ها کارخانه جات فولاد و سرامیک را که وسط کویر ساختند تعطیل کنند آب شرب به همه جا خواهد رسید
زیاده خواهی را نمیشه کتمان کرد با حضور کارخانجات فولاد و سرامیک در وسط کویر که طی این ده ساله بوجود آمده
شما با این کارتون زاینده رود را خشکاندید
یعنی دوخط لوله هر کدام به قطر دومتر واسه آب شربه؟!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار