بازدید 15128
«وال استریت جورنال» گزارش داد؛

تحریم‌های هواپیمایی آمریکا علیه ایران چگونه با شکست مواجه شد؟

در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا که از ماه نوامبر اجرایی شد، نام بیش از ۶۰ هواپیمای جمهوری اسلامی متعلق به ایران ایر هم به چشم می‌خورد که مشخصات جزئی آنها، از جمله شماره سریال هم در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود. به نظر می‌رسد با توجه به عدم اجماع بین المللی آمریکا بر سر تحریم‌ها علیه ایران، اثرگذاری این تحریم‌ها با چالش‌های جدی مواجه بوده است.
کد خبر: ۸۵۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 26 November 2018

در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا که از ماه نوامبر اجرایی شد، نام بیش از ۶۰ هواپیمای جمهوری اسلامی متعلق به ایران ایر هم به چشم می‌خورد که مشخصات جزئی آنها، از جمله شماره سریال هم در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ دولت آمریکا بارها ایران را به ارسال سلاح به گروه های مورد حمایت خود با استفاده از هواپیماهای مسافربری متهم کرده است؛ بنابراین، آمریکایی ها در تحریم های ماه نوامبر، تعدادی از هواپیماهای ایران ایر را به بهانه حمایت از تروریسم و انتقال سلاح تحریم کرد؛ تحریم هایی که با هدف زمینگیر کردن شرکت های هواپیمایی ایران و اخلال در پروازهای خارجی صورت گرفت.

در همین زمینه، پایگاه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته است، ایران ایر بزرگترین خط هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا همچنان پر تردد و شلوغ است.

پایگاه وال استریت ژورنال روز دوشنبه نوشت: بزرگترین شرکت هواپیمایی ایران به رغم اعمال دور جدید تحریم‌های آمریکا همچنان مشغول به کار است.

وال استریت ژورنال می‎افزاید: ایران ایر بزرگترین خط هواپیمایی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا همچنان فعال است.

تحریم های هواپیمایی آمریکا علیه ایران چگونه با شکست مواجه شد؟

پرواز‌های ایران به اروپا همچنان ادامه دارد و این امر حاکی از به چالش کشیدن دولت آمریکا توسط ایران است. وال استریت می‎نویسد: در ۲۹ اکتبر یعنی یک هفته پیش از اجرایی شدن دور جدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران، شرکت هواپیمایی ایران ایر، یازده پرواز بین المللی را انجام داد. دو هفته بعد و با جدی شدن ممنوعیت‌ها این شرکت سیزده پرواز به مقصد پاریس، لندن و دوحه انجام داد.

این روزنامه آمریکایی، تداوم فعالیت شرکت هواپیمایی ایران را چالشی برای سیاست دولت آمریکا مبنی بر منزوی ساختن ایران با اعمال فشار حداکثری می‌داند که بخشی از شکست تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نمایان می‌سازد.

به نظر می رسد با توجه به عدم اجماع بین المللی آمریکا بر سر تحریم ها علیه ایران، اثرگذاری این تحریم ها با چالش های جدی مواجه بوده است.

این چالش نیز آشکارا در بخش تحریم های نفتی دیده شد؛ جایی که آمریکا ناچار شد به هشت کشوری که با ایران داد و ستد نفتی داشت، معافیت تحریمی بدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۶
منظور شما از چالش چیست ما در تأمین لوازم حتی معمولی این هواپیماها نظیر لاستیک آن عاجز هستیم اثر تحریم را مردم درک میکنند نه شما مسئولان بی درد.
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
لطفا مشخص بفرمائید کدوم مسئول از لوازم خانگی و دیگر مایحتاج ایرانی استفاد مینماید؟





ضمنا کدوم مسئول فرزندرانشون در داخل کشور زندگی می کنند؟
وای چه شکستی داده تحریم ها رو
الانه که گل و بلبل بشه مملکت
همان طوری که ۶ سال پیش تحریم شدیم و هر چه قدر فشسار توانستند بیاورند ولی در عمل کاری نتوانستند بکنند الان هم که حمایت سیاسی دیگر کشورها هم داریم
تا کی می خواهیم دل خود را به این تحلیل ها خوش کنیم؟ آیا هنوز درک نکرده ایم که اروپا دنباله رو و جیره خوار واشنگتن است و هرگز آمریکا را به ایران نخواهد فروخت؟
این حرفها و تفسیرها برای ما هواپیما نمی شود، پس بهتر است به فکر چاره اساسی باشیم.
اخر پاییز جوجه میشمارند
شب دراز است و قلندر بیدار
الان ایران ایر هواپیماهای تحریم شدش رو وارد خطوط داخلی کرده و هواپیماهای تحریم نشده فقط به خارج پرواز میکنن
آمریکا اگر به جای تحریم هواپیماها به اسم ، ایران ایر رو تحریم کنه هیچ کشور و فرودگاهی دیگه پذیرای هواپیماهاش نخواهند بود
مگه با شکست مواجه شد؟
۱۱ پرواز در روز برای یه شرکت نیمه دولتی خیلی تعداد بالاییه؟؟؟
فکر کنم تحریم تازه شده......
تابناک عزیز یعنی به نظر شما یازده و یا سیزده پرواز بین المللی یعنی اینکه تحریم های امریکا در این بخش و صنعت شکست خورده!!! خواستم از نظر آمار و ارقام یه مقایسه بین ایران ایر و مثلا قطر ایرویز انجام بدم که فهمیدم اصولا مقایسه این دو خنده داره که آمار و ارقام مثلا تعداد پروازهای بین المللی قطر ایرویز و ایران ایر رو مثلا در یک بازه زمانه سه یا شش ماهه بیارم.
شکست؟! یک نگاهی به حوزه خلیج فارس بندازید،بهترین هواپیماها رو دارن ما یک مشت هواپیمای از رده خارج با عمرهای بالای ۲۰ سال!
شکست کدام تحریم؟ فعلاً که تحریمها کمر ملت ایران را شکسته است و بیشتر آنها را به زیر خط فقر برده است. البته مطمئن هستم که دلواپسان داخلی از این وضعیت بسیار هم خوشحال هستند.
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
اون پيكانهاى توى فرودگاه مارو كشته آدم خجالت مى كشه بگه كجاييم كشوراى آفريقايى هم اوضاع صنعت هوانورديشون بهتر از ماست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار