بازدید 7417
۹

استمرار بارش‌ها تا روز سه شنبه در نوار غرب و شمال غربی کشور / واژگونی اتوبوس دانش آموزان شهرکردی به دلیل لغزندگی جاده/ آب گرفتگی ساختمان‌های مسکن مهر در شهر پلدختر/ مسدود شدن مسیر ارتباطی چند روستا در شهرستان کوهرنگ

پس از چندین سال خشکسالی و کمبود بارش های آسمانی در نقاط مختلف کشور، شواهد حکایت از آن دارد که در سال آبی جاری حجم قابل توجهی بارش برف و باران در کشور رخ خواهد داد؛ وضعیت خوشایند و امیدوارکننده ای که در روزهای اخیر به خوبی دیده شد و کارشناسان از استمرار این بارش ها در آینده سخن می گویند. با همه این بارش های اخیر عاری از خسارت نبوده و در برخی نقاط کشور مشکلاتی را برای شهروندان ایرانی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۵۴۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴ 25 November 2018
استمرار بارش‌های آسمانی تا روز سه شنبه در نوار غرب و شمال غربی کشور / واژگونی اتوبوس دانش آموزان شهرکردی به دلیل لغزندگی جاده/ آب گرفتگی ساختمان‌های مسکن مهر در شهر پلدختر/ مسدود شدن مسیر ارتباطی چند روستا در شهرستان کوهرنگپس از چندین سال خشکسالی و کمبود بارش های آسمانی در نقاط مختلف کشور، شواهد حکایت از آن دارد که در سال آبی جاری حجم قابل توجهی بارش برف و باران در کشور رخ خواهد داد؛ وضعیت خوشایند و امیدوارکننده ای که در روزهای اخیر به خوبی دیده شد و کارشناسان از استمرار این بارش ها در آینده سخن می گویند. با همه این بارش های اخیر عاری از خسارت نبوده و در برخی نقاط کشور مشکلاتی را برای شهروندان ایرانی ایجاد کرده است.

به گزارش «تابناک،؛ همراه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شامگاه پنجشنبه هفته گذشته تا کنون، حجم قابل توجهی بارش به ویژه در مناطق غرب و شمال غرب کشور رخ داده است؛ بارش‌هایی که در برخی مناطق مثل شهرستان پلدختر استان لرستان میزان آن از ۱۰۰ میلیمتر فراتر رفته و با مشکلاتی نیز برای شهروندان همراه شده است.

در ادامه بخشی از گزارش‌های مربوط به بارندگی‌های اخیر را ملاحظه می‌کنید.
 
مدارس اهواز تعطیل شد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۲۳:۴۲

فرماندار اهواز اعلام کرد مدارس اهواز فردا تعطیل هستند.

به گزارش میزان، فرماندار اهواز اعلام کرد کلیه مدارس نوبت صبح اهواز دوشنبه 5 آذر تعطیل است.

عملیات تجسس ١٢ نفر کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات اسالم
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۷:۲۴

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت :عملیات نجات ۱۲کوهنورد مفقودی در ارتفاعات کوهستانی اسالم به خلخال با موفقیت به پایان رسید .

شاهین فتحی در گفت و گو با میزان درباره جزییات این حادثه گفت روزیکشنبه با تلاش و راهنمایی تیم های امداد کوهستان هلال احمر استان اردبیل، گیلان و هیئت کوهنوردی تالش گروه ٧ نفره از کوهنوردان گمشده در مناطق کوهستانی اسالم استان اردبیل در سلامت کامل به منطقه تفرجگاه اندبیل منتقل شدند.

وی ادامه داد کوهنوردان مفقودی چند گروه بودند که گروه اصلی با راهنمایی هلال احمر و هیئت کوهنوردی به پایین کوه منتقل و سایر تیم ها در مناطق روستایی اسکان یافتند.

فتحی افزود: عملیات توسط تیم های تجسس از دو جبهه استان گیلان و اردبیل صورت پذیرفت.

میزان بارش طی این سامانه تنها در منطقه کوهرنگ به ١۳۰میلیمتر رسید
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۶:۴۰

 بر اساس اطلاعات به دست آمده میزان بارش طی این سامانه تنها در منطقه کوهرنگ به ١۳۰میلیمتر رسیده است. همچنین ارتفاع برف در ارتفاعات کوهرنگ تا هفتاد سانتی متر گزارش می شود.

گزارش های هواشناسی حکایت از آن دارد که از بعدازظهر امروز یکشنبه چهارم آذر با کاهش بارش ها در جنوب غربی کشور مواجه خواهیم شد.

از سویی نیز سیلاب در بعضی راههای استان خوزستان باعث مسدود شدن راهها شد.

 با تلاش راهداران و اکیپ امداد و نجات و تمامی ارگان های مربوطه بیشتر راههای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری و خوزستان بازگشایی شد. با اینحال راههای مسدودی تا اطلاع ثانوی غرب کشور به شرح زیر است. 
عسل کشان چلگرد
کنجنامه تویسرکان
شمشک دیزین
فریدونشهر_پشتکوه
سی سخت_پادنا

توصیه فرماندار پلدختر؛ روستاهای حاشیه کشکان را تخلیه کنید
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۶:۰۰
 

بارش باران در لرستان و به ویژه پلدختر که از روز گذشته شدت بیشتری گرفته است باعث مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی و حتی تخریب برخی مناطق شده است.

به گزارش ایسنا، محور خرم‌آباد به پلدختر که به علت باران شدید و احتمال ریزش کوه بر اساس اعلام رئیس پلیس راه لرستان شب گذشته برای پیشگیری از خطرات احتمالی مسدود شده بود امروز بازگشایی شد.

سرهنگ مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در توضیح این خبر افزود: شب پیش به‌علت شرایط نامناسب جوی این محور مسدود شده بود که با تلاش دستگاه‌های مربوطه محور خرم‌آباد- پلدختر بازگشایی شده است. البته این بازگشایی با احتیاط است و امکان انسداد دوباره این محور با توجه به شرایط و برای پیشگیری از خطرات وجود دارد، لذا از رانندگان می‌خواهیم با توجه به شرایط جوی با احتیاط کامل رانندگی کنند. 

آب اکثر روستاهای شهرستان پلدختر قطع است

مدیر عامل شرکت آبفار لرستان گفت: آب اکثر روستاهای پلدختر قطع است و با وجود حضور اکیپ‌های آبفار استان در منطقه به علت مسدود بودن راه دسترسی امکان خدمات‌دهی وجود ندارد.

علیرضا کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: براثر سیلاب دیشب آب اکثر روستاهای پلدختر قطع است. البته میزان خسارت مشخص نیست و برخی از قطعی‌ها مربوط به قطع شدن برق و شکستگی لوله‌هاست. اکیپ‌های آبفار استان در منطقه حضور دارند اما زمان دقیق وصل شدن آب این روستاها مشخص نیست و در صورت نیاز تانکر آبرسانی به روستاها فرستاده می‌شود.

اعزام اکیپ‌های امداد و نجات به پلدختر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از اعزام دو اکیپ امداد و نجات به شهرستان پلدختر خبر داد.

صارم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارش‌های استان، وقوع سیل و آبگرفتگی پلدختر دو اکیپ با تجهیزات لازم از جمله لجن‌کش، به این شهرستان اعزام شده است. هم‌چنین با توجه به اعلام تشکیل جلسه ستاد بحران کوهدشت در این شهرستان حضور پیدا کردیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت پذیرد. ضمن آن که وضعیت همه شهرستان‌ها را بررسی می‌کنیم.

آماده باش هلال احمر برای سیل و کولاک در استان‌های جنوبی
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۵:۴۶

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده باش کامل نیروهای امدادی به خاطر احتمال وقوع سیل و کولاک در استان‌های جنوبی خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت جوی مناطق مختلف کشور اظهار کرد: با توجه به بارش باران و برف، نیروهای هلال احمر در سراسر کشور در حالت آماده باش قرار دارند؛ البته در حال حاضر بیشترین درگیری را در استان لرستان و خوزستان داریم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: در استان چهار محال و بختیاری نیز به خاطر بارش برف، نیروهای امدادی درگیر هستند و در ساعات گذشته 10 نفر را که در برف و کولاک گرفتار شده بودند، نجات دادند.

سلیمی همچنین از نجات 12 کوهنورد در منطقه اسالم و خلخال توسط نیروهای امدادی خبر داد و گفت: در مجموع 15 استان کشور درگیر سیل و برف و کولاک هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات همچنین درباره آخرین وضعیت مفقود شدن 2 نفر بر اثر سیل در استان گیلان اظهار داشت: خودروی پراید مفقود، پیدا شد اما هنوز خبری از دو سرنشین آن نیست.

سیلاب به روستاهای پل‌دختر خسارت زد/ مسیر ارتباطی چند روستا قطع شد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۲:۳۲

مرتضی کاییدی شامگاه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار داشت: بر اثر بارش‌های شدید و راه افتادن سیلاب به اهالی روستاهای مختلف بخش مرکزی پل‌دختر خسارت‌هایی وارد شد.

وی افزود: بر اثر بارش شدید باران و تگرگ سیلاب وارد منازل تعدادی از اهالی روستای چشمه شیرین واشیان بخش مرکزی از توابع شهرستان پل‌دختر شد.

بخشدار مرکزی پل‌دختر گفت: در پی بارش‌های سیل‌آسا و جاری شدن سیلاب از کوه‌های اطراف روستای گری بلمک از توابع شهرستان پل‌دختر آب وارد منازل برخی از اهالی روستا شد.

وی افزود: ساکنان منازل حاشیه رودخانه کشکان در روستای بابازید به دلیل بالا آمدن آب رودخانه منازل خود را ترک کردند و به جاهای امن پناه بردند.

کاییدی خاطرنشان کرد: راه ارتباط اهالی 2 بخش روستای پران پرویز بخش مرکزی پل‌دختر به علت سیل قطع شد.

وی افزود: طغیان رودخانه کشکان در روستای چم مهر براثر شدت بارش‌ها باعث وارد شدن آب به برخی منازل و خسارت به زمین‌های کشاورزی حاشیه رودخانه شد.

بخشدار مرکزی پل‌دختر گفت: همچنین شدت بارش‌ها موجب جاری شدن آب از کوه‌های منطقه طولکش و وارد شدن سیلاب به برخی منازل اهالی روستاهای وره زرد و خرسدر این بخش از شهرستان پل‌دختر شد.

تخریب ۲ خانه در کهگیلویه بر اثر شدت بارندگی
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۱:۵۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از تخریب ۲ منزل مسکونی در شهرستان کهگیلویه استان به دلیل بارش شدید باران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید امان‌الله جهانبین افزود: بر اثر باران‌های اخیر بخشی از دو باب منزل مسکونی در شهرستان کهگیلویه متعلق به یک خانواده 8 نفره در روستای "تل مر" و یک خانواده 5 نفره( دارای دو دختر معلول) در روستای" کوشک" در بخش مرکزی کهگیلویه به صورت کامل تخریب شده و قابل سکونت نیست.

وی بیان کرد: از سوی هلال احمر چادر، پتو، موکت و امکانات امدادی نیز ذر اختیار این خانواده ها قرار گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین از امدادرسانی و پوشش 138حادثه در استان طی بارندگی‌های اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: 55 امدادگر هلال احمر در قالب 11تیم به صورت آماده باش بوده که در صورت نیاز به بهترین نحو ممکن خدمات لازم را ارائه کنند.

جهانبین با اشاره به بکارگیری 9 پمپ تخلیه آب با همکاری دیگر دستگاههای عضو ستاد بحران استان اضافه کرد: به دلیل رعایت نشدن مسائل ایمنی و استفاده از مصالح استاندارد در سقف منازل، برخی از خانه‌ها دچار آبگرفتگی می‌شوند.

مقایسه بارش های سال آبی جاری با سال گذشته (1 مهر تا 2 آذر)
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۱:۳۴

مقایسه حجم بارش های کشور  از اول مهر سال جاری تا دوم آذر با مدت مشابه سال قبل گویای افزایش چشمگیر بارش در بسیاری از حوضه های آبریز کشور مثل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره قوم است. هر چند اطلاعات موجود نشان می دهد که در این بازه زمانی دو ماهه نسبت به سال گذشته حوضه آبریز دریاچه ارومیه با کاهش بارش ها رو به رو شده است.

استمرار بارش‌ها تا روز سه شنبه در نوار غرب و شمال غربی کشور / واژگونی اتوبوس دانش آموزان شهرکردی به دلیل لغزندگی جاده/ آب گرفتگی ساختمان‌های مسکن مهر در شهر پلدختر/ مسدود شدن مسیر ارتباطی چند روستا در شهرستان کوهرنگ

از سفرهای غیرضروری و تردد در محورهای فرعی خودداری کنید
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۱:۰۶

سردار محمد حسین حمیدی، رئیس پلیس راه کشور به میزان گفت: با توجه به آغاز سفرهای زمستانی هم وطنان و همچنین بارش هایی که در پیش رو داریم حتما به توصیه های پلیس راهنمایی و رانندگی توجه داشته باشید و در صورت ممکن اگر سفری ضروری در پیش ندارید زمان سفر را به زمان دیگری موکول کنید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 110 گردنه برفگیر در کشور وجود دارد اضافه کرد: با توجه به اینکه در کشور شاهد برف و کولاک خواهیم بود اگر خدایی ناکرده برخی از هم وطنان در برف و کولاک گرفتار شدند حتما نیروهای ما و عوامل امدادی مستقر در مناطق که حضور دارند به آنها خدمات می رسانند، اما گاهی اوقات برخی از هم وطنان در مسیرهای فرعی در برف و کولاک گرفتار می شوند و تا اینکه نیروهای امدادی برای کمک به آنها برسند زمان بر بوده و احتمال اینکه ساعت ها در راه بمانند وجود دارد به همین منظور دوباره تأکید می کنم که در صورت عدم لزوم به سفرهای بیرون شهری به خصوص مناطقی که تحت تآثیر برف و کولاک قرار می گیرند خود داری کنند.

اطمینان از سلامت فنی خودرو، کنترل سیستم های گرمایشی و روشنایی، برف پاک کن، مخزن شیشه شور و نیز پربودن باک بنزین، دیگر توصیه های رئیس پلیس راه کشور به رانندگان بود. وی همچنین مهارت استفاده از زنجیر چرخ را یکی از ملزومات سفر در شرایط برفی و یخ زدگی عنوان کرد و افزود: یادگیری نحوه استفاده از زنجیر چرخ برای رانندگان امری ضروری است.

قطع برق جم به دلیل صاعقه‌های خطرناک
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۱:۰۵

در پی بارندگی شدید صبح امروز در جنوب استان بوشهر تاکنون مسیرهای کوهستانی ریزش کوه نداشته و مشکلی برای تردد وسایل نقلیه وجود ندارد اما برق شهرستان جم به دلیل صاعقه‌های خطرناک قطع شده است.

به گزارش فارس، سامانه بارشی که طی دو روز گذشته در مرکز و شمال استان بوشهر فعالیت می‌کرد از صبح امروز هوای جنوب استان بوشهر را ابری کرده و بارش باران از صبح امروز در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر آغاز شده است. بارش شدید باران همراه با تگرگ و صاعقه‌های خطرناک سبب قطع برق شهرستان جم شد که مجددا دقایقی قبل برق این شهرستان وصل شده است. باران در دیر و کنگان نیز با شدت همراه بوده است و احتمال خسارت به مزارع کشاورزی قوت یافته است.

طبق اطلاعات رسیده، تاکنون مسیرهای کوهستانی جم به سیراف در شهرستان کنگان و جم به دوراهک در شهرستان دیر نیز ریزش نداشته است و نیروهای راهداری در مسیرها با آمادگی کامل حضور دارند و شهروندان و مسافران مشکلی برای تردد ندارند.

نشست زمین در اهواز، خودرو را بلعید/ انتقال سرنشینان به بیمارستان
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۵۵

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز گفت: یک دستگاه خودرو پیکان وانت عصر امروز بر اثر بارندگی و نشست زمین، در یک گودال واقع در کوی مجاهد خیابان فضیلت 5 فرو رفت.

علی تراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار داشت: عصر روز گذشته طی تماس با سامانه 125، فرو رفتن یک دستگاه خودرو پیکان وانت در گودالی واقع در خیابان فضیلت 5 کوی مجاهد، اطلاع داده شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهواز عنوان کرد: در این خودرو دو نفر سرنشین وجود داشت که توسط عوامل امدادی نجات پیدا کردند و پس از اقدامات اولیه توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: به دلیل بارش باران در روز گذشته آسفالت این خیابان نشست کرد که موجب وقوع این حادثه شد.

استمرار بارش‌ها تا روز سه شنبه در نوار غرب و شمال غربی کشور / واژگونی اتوبوس دانش آموزان شهرکردی به دلیل لغزندگی جاده/ آب گرفتگی ساختمان‌های مسکن مهر در شهر پلدختر/ مسدود شدن مسیر ارتباطی چند روستا در شهرستان کوهرنگ

شرایط جوی راه‌های کشور مناسب سفر نیست
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۵۱

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا ضمن اشاره به بارش برف و باران در محورهای مواصلاتی کشور گفت: شرایط جوی بیشتر محورهای مواصلاتی برای سفر مناسب نیست و از رانندگان و مسافران تقاضا می‌کنیم که در صورت امکان برنامه سفر خود را تغییر دهند.

وی افزود: بارش برف در اغلب محورهای استان آذربایجان‌ شرقی، چهارمحال و بختیاری و استان آذربایجان‌ غربی محورهای میاندره، بوکان، اشنویه - پیرانشهر، شاهین دژ - تکاب، اسالم - خلخال و اردیبل -مغان گزارش شده است. همچنین بارش برف در محورهای استان اصفهان محور دامنه به الیگودرز، شهرضا - یاسوج و استان همدان محور همدان - گل‌تپه، همدان - ملایر، گردنه اسدآباد و کردستان محور بانه - سقز، دیواندره - زرین و در استان گیلان محور پونل - خلخال، ارتفاعات محور هراز و کهگیلویه بویراحمد محور یاسوج -اقلید مشاهده می‌شود.

وی که با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد افزود: بارش باران نیز در اغلب محورهای مواصلاتی استان‌های آذربایجان‌غربی، اصفهان، ایلام، فارس، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، گیلان، لرستان، البرز، کردستان و مازندران گزارش شده است. مه‌گرفتگی همراه با کاهش دید نیز در برخی محورهای استان اردبیل، کلات - مشهد، قوچان - مشهد و در استان خراسان شمالی محور بجنورد - آشخانه، قزوین - بویین زهرا و در ساوه محور قزوین - رشت و آزاد راه زنجان - قزوین وجود دارد.

رحمانی در ادامه تاکید کرد: شرایط جوی در اغلب محورهای مواصلاتی شمالی، شرقی، غربی و شمال‌شرقی برای سفر مناسب نیست و از رانندگان و مسافران تقاضا می‌کنیم که در صورت امکان برنامه سفر خود را تغییر دهند، همچنین در صورت لزوم سفر، تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ همراه خود داشته باشند.

وی در پایان گفت: مسافران می‌توانند پیش از سفر با تماس با شماره‌های ۱۲۰ یا ۸۸۲۵۵۵۵۵ از وضعیت راه‌های کشور اطلاع پیدا کنند.

جست‌وجو برای یافتن مفقودشدگان سیلاب ادامه دارد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۵۰

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه به دلیل بارش‌های اخیر یک‌ پل آب‌بند در فومن دچار آسیب شده است، گفت: در پی این حادثه چهار نفر مفقود شدند که جستجوها برای یافتن آنها ادامه دارد.

کاظم یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به وضعیت بحرانی این شهرستان در پی بارش‌های پی‌درپی روزهای اخیر اظهار کرد: به دلیل بارش‌های اخیر و در پی آن طغیان رودخانه‌ها یک‌ پل آب‌بند در فومن دچار آسیب شد.

وی با اشاره به حادثه رانندگی به دلیل بی‌احتیاطی یک راننده پراید در فومن تصریح کرد: با اینکه پیش‌ازاین رانندگان را از عبور بر پل‌های آب‌بند منع کرده بودیم یک راننده پراید با بی‌احتیاطی از روی پلی در فومن حرکت کرد که در پی این حادثه چهار نفر مفقود شدند که جستجوها برای یافتن مفقودین ادامه دارد.

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به میزان خسارات سیل در شهرستان‌های گیلان گفت: در روستای لرده سرای شهرستان املش نیز که یک پل آب نمای کوچک به‌صورت موقت تا احداث پل اصلی نصب‌شده بود در پی باران‌های اخیر تخریب شد.

یوسفی با اذعان به اینکه شهرستان تالش خسارتی در پی نداشت افزود: در این شهرستان حجم بارش‌ها زیاد بود اما خوشبختانه خسارتی به بار نیاورد، هم‌چنین در ماسال و شاندرمن پایه‌های چندین پل دچار آسیب شد.

وی با بیان اینکه آب‌بندی که در سیل پیش در رودخانه خال کویی شاندرمن کارشده بود دچار آب‌گرفتگی و تخریب‌شده تصریح کرد: میزان بارش‌ها به نسبت کم‌تر شده اما هنوز جریان آب رودخانه‌ها شدت دارد، گروه‌های بحران در تمامی مناطق حضورداشته و در حال خدمت‌رسانی هستند

ریزش کوه در محور ایلام ـ صالح‌آباد/ نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۴۵

رئیس پلیس راه استان ایلام از ریزش کوه در محور ایلام ـ صالح‌آباد بر اثر بارش شدید باران خبر داد.

رضا همتی‌زاده با بیان اینکه بارش باران موجب ریزش کوه در محور ایلام ـ صالح‌آباد شده است، اظهار کرد: به دلیل ریزش کوه در سمت راست جاده بعد از تونل کربلا تردد به کندی انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه استان ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون محور ایلام- صالح آباد باز است و نیروهای پلیس راه و راهداری در مکان ریزش حضور دارند، تصریح کرد: ضروریست رانندگان ضمن رعایت موارد ایمنی، در قسمت‌های مستعد ریزش کوه توقف نکنند.

برف گردنه‌های استان قزوین را سفیدپوش کرد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۴۰
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از بارش برف در گردنه‌های این استان خبر داد.

جواد حق‌لطفی امروز در گفت‌وگو با رسانه ها اظهار کرد: هم‌اکنون درمحور قزوین ـ رشت و در گردنه کوهین و همچنین محور قزوین- همدان گردنه آوج شاهد بارش برف هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین در گردنه های قسطین لار و بهرام آباد در محور قزوین به الموت نیز بارش برف آغاز شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: در دیگر گردنه‌های استان قزوین نیز شاهد بارش باران هستیم و رانندگان نیاز به دقت بیشتری در رانندگی هستند.

وی افزود: درحال حاضر ۴۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۷۲ راهدار در قالب ۶ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر هستند.

حق‌لطفی در پایان یادآور شد: شهروندان عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راههای استان از طریق تلفن گویای ۱۴۱  اطلاعات راههای استان را دریافت نمایند.

محور سروآباد - پاوه به علت بارش برف مسدود شده است
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۳۵

تداوم بارش برف، کولاک شدید و مه گرفتگی در گردنه تته استان کردستان سبب شده تا ارتفاع برف در این منطقه به بیش از 30 سانتی متر رسیده و با توجه به شرایط جغرافیایی این راه ارتباطی از صبح روز شنبه مسدود شود.

گردنه تته از ابتدای ایست و بازرسی هنگ مرزی در مسبر ارتباطی سروآباد به پاوه شروع و تا پایان حوزه استحفاظی شهرستان سروآباد چهار هزار و 500 متر طول دارد که به علت شرایط جغرافیایی و صعب العبور بودن آن همه ساله از آذر ماه و همزمان با بارش اولین برف مسدود می شود. 

در حال حاضر راهداران همراه با عوامل پلیس راه مانع از ورود خودروها به این مسیر می شوند تا از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

هشدار فرماندار گناوه به ساکنین املاک مجاور رودخانه‌ها
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۳۱

سید علی پاکنژاد، فرماندار گناوه گفت: کلیه ساکنین اطراف رودخانه گناوه و مسیل‌ها با توجه به وقوع بارش‌ها و همچنین احتمال بارش مجدد در شهرستان و مناطق بالا دست رودخانه گناوه، آمادگی لازم به منظور مقابله موثر جهت کاهش اثرات طغیان احتمالی رودخانه ها و تخلیه را داشته باشند.

فرماندار گناوه در گفت‌وگو با فارس افزود: از طرف ستاد بحران آمادگی لازم وجود دارد و به صورت میدانی از مناطق در معرض خطر بازدید صورت گرفته است.

مسؤول ستاد بحران گناوه تصریح کرد: با توجه به تداوم بارش ها، تا عادی شدن وضعیت جوی در شهرستان حاضر، کلیه مدیران از رفتن به مرخصی و ماموریت خودداری کنند و در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی تماس‌های مدیریت بحران شهرستان باشند.

گفتنی است «دره گپ» باطول بیش از 115 کیلومتر که از کنار بندر گناوه عبور می‌کند، یکی از سیل خیزترین رودخانه‌های استان بوشهر است.

واژگونی مینی‌بوس در چهارمحال و بختیاری ۱۶ مصدوم برجای گذاشت
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۳۰

مسئول روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختیاری گفت: واژگونی مینی‌بوس دانش آموزان در محور شهرکرد – شلمزار ۱۶ مصدوم برجای گذاشت.
محسن ابراهیمی در مورد این حادثه که به دلیل لغزندگی جاده و بی احتیاطی راننده اتوبوس رخ داد، اظهار کرد: این حادثه دیروز حدفاصل شهرکیان – بهرام‌آباد به وقوع پیوست.
وی افزود: مصدومان این حادثه پس از انجام اقدامات درمانی، به وسیله چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شدند.
وی در ادامه با اشاره به حادثه رانندگی دیگری در استان، تصریح کرد: تصادف پراید با تریلی در کیلومتر سه بعد از تونل رخ محور شهرکرد – اصفهان، ۵ مصدوم برجای گذاشت.
ابراهیمی گفت: کارشناسان اورژانس ۱۱۵، چهار نفر از مصدومان را در محل حادثه درمان و یک نفر دیگر را به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل کردند.

بارش باران و برف در کشور ادامه دارد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۲۵

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز سه‌شنبه (۶ آذر) گفت: شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب و غرب کشور است.
احد وظیفه در این باره با بیان اینکه با ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز (۴ آذر) در اغلب نقاط کشور به جز نوار شرقی، بارش باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: شدت بارش در استان‌های واقع در جنوب و غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس مرکزی و غربی کشور خواهد بود.
وی ادامه داد: فردا (۵ آذر) به‌تدریج از مقدار بارش در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و بارش شمال شرق و شرق کشور را در بر خواهد گرفت همچنین پیش‌بینی می‌شود در این روز بیش‌ترین بارش در استان‌های واقع در جنوب شرق و شمال شرق کشوررخ دهد.
به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی این سامانه بارشی روز سه شنبه (۶ آذر) در شمال‌شرق فعال است و از اواخر وقت این روز به تدریج از مرز‌های شرقی کشور خارج خواهد شد.
وظیفه افزود: امروز (۴ آذر) بارش در نقاط مرتفع و سردسیر شمال غرب، غرب زاگرس مرکزی و شمالی، البرز مرکزی و غربی و طی فردا (۵ آذر) در البرز شرقی، شمال شرق و روز سه شنبه (۶ آذر) در شمال شرق به شکل برف خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۴ و ۵ آذر) در جنوب غرب و جنوب کشور رگبار و رعد و برق سبب آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود، گفت: طی سه روز آینده خلیج فارس مواج است.
وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ آذر) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و در بعد ازظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۶ آذر) صاف تا نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

حضور ۴ اکیپ راهداری در محور‌های مواصلاتی استان قزوین
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۲۰

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین با اشاره به بارش برف در ارتفاعات استان گفت: دیشب ۴ اکیپ راهداری در راه‌های مواصلاتی استان مشغول خدمت‌رسانی بودند.
«جواد حق‌‎لطفی» معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین در این باره اظهار کرد: هم‌اکنون مشکلی در راه‌های مواصلاتی استان وجود ندارد و از عصر تا دیشب شاهد بارش برف در آوج، قسطین‌لار، بهرام‌آباد و طالقان بودیم.

وی یادآور شد: دیشب به‌علت بارش برف، ۴ اکیپ متشکل از ۴۰ نفر از راهداران با ۲۰ دستگاه ماشین راهداری مشغول به ارائه خدمت بودند و هم‌اکنون نیز در حال آماده‌باش قرار دارند.

آب گرفتگی ساختمان‌های مسکن مهر در شهرستان پلدختر
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۱۵

گزارش‌های رسیده از شهرستان پلدختر حکایت از آن دارد که ظرف دو روز گذشته و در پی بارش شدید باران در این شهرستان مجتمع‌های مسکن مهر به شدت آسیب دیده اند و با آب گرفتگی شدید رو به رو هستند. گفته می‌شود در این شهرستان از شامگاه پنجشنبه تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیمتر بارندگی صورت گرفته است.

ارتفاع برف در چلگرد، به ۲۸ سانتی‌متر رسید
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۱۰

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این‌که برای امروز بعدازظهر و فردا در بیشتر مناطق استان بارش‌ها تداوم دارد، تصریح کرد: در بیشتر مناطق استان بارش باران وجود دارد و در ارتفاعات و گردنه‌های مرتفع استان بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
«مهرداد قطره» در این باره به رسانه‌ها گفت: سامانه بارشی از بعدازظهر دیروز در استان فعال شد و طبق پیش‌بینی‌ها مناطق غربی استان را درگیر کرد.
وی افزود: میزان بارش باران از ایستگاه‌های کوهرنگ ۵۳ میلی‌متر، لردگان ۴۷ میلی‌متر، مالخلیفه ۴۰ میلی‌متر، اردل ۲۲ میلی‌متر، دزک ۱۶ میلی‌متر، بلداجی هشت میلی‌متر، فارسان شش میلی‌متر، سورشجان و سامان هر کدام چهار میلی‌متر، شهرکرد، بروجن و بن هر کدام دو میلی‌متر بارندگی گزارش شد.
قطره ادامه داد: هم‌اکنون ارتفاع برف موجود در شهر چلگرد به ۲۸ سانتی‌متر رسیده است.
وی با اشاره به این‌که برای امروز بعداظهر و فردا در بیشتر مناطق استان بارش‌ها تداوم دارد، تصریح کرد: در بیشتر مناطق استان بارش باران وجود دارد و در ارتفاعات و گردنه‌های مرتفع استان بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.
قطره گفت: پس از عبور سامانه بارشی از روز دوشنبه، کاهش دو تا سه درجه‌ای دمای هوا برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه وجود دارد، هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته دمای هوای صبح‌ها کاهش یابد.
وی با اشاره به این‌که میانگین بارش‌ها از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ۱۴۲ میلی‌متر رسیده است، خاطرنشان کرد: بارندگی‌ها نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه ۷۳ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود ۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

گفته می شود در شهرستان کوهرنگ و به واسطه بارش سنگین برف هم اکنون مسیر ارتباطی چند روستا با مرکز شهر مسدود است.

آماده‌باش نیرو‌های هلال‌احمر در ۱۶ پایگاه امداد و نجات البرز
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۰۵

معاون امداد و نجات هلال‌احمر البرز گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف در محور‌های مواصلاتی استان، نیرو‌های هلال‌احمر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
«محمدحسین وطنی» در این باره به رسانه‌ها گفت: با توجه به احتمال بارش برف و باران و ناآرام شدن شرایط جوی در استان، امدادگران هلال‌احمر با آمادگی کامل در پایگاه‌های مختلف هلال‌احمر استان البرز مستقر شده‌اند.
وی ادامه داد: این نیرو‌ها هم‌اکنون در ۱۶ پایگاه امداد و نجات بین شهری و مراکز و شعب هلال‌احمر استان مستقر هستند.
معاون امداد و نجات هلال‌احمر البرز با اشاره به آمادگی پایگاه‌های هلال‌احمر تصریح کرد: امکانات لازم و اسکان برای مسافران در راه مانده در پایگاه‌های هلال‌احمر به اندازه کافی در نظر گرفته شده است.
وطنی گفت: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب‌دیدگان در پایگاه‌های امدادی این استان، به‌ویژه محور «کرج - چالوس» مستقر شده‌اند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر البرز با توصیه به مسافران استان افزود: مسافران هنگام سفر از سلامت خودرو خود مطمئن و باک بنزین خود را پر کرده و وسایل گرمازا همراه داشته باشند.
وطنی از رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هرگونه شتاب‌زدگی به‌ویژه در مسیر‌های کوهستانی اجتناب کنند.
وی از مسافران خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

حیران آستارا سفیدپوش شد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۱۰:۰۰

با توجه به ورود یک توده هوای سرد و بارش‌زا به منطقه، بارش به شکل برف در ارتفاعات شهرستان مرزی بندر آستارا آغاز شده است.
بارش برف سبب سفیدپوش شدن قله رادار، کوه آسپینه، حیران و بخشی از جاده آستارا به اردبیل در حد فاصل روستای ونه بین در غرب استان گیلان شده است.
بارش به شکل باران در مناطق کوهپایه‌ای و جلگه‌ای شهرستان نیز با شدت و ضعف ادامه دارد و از ظهر روز جمعه (۲ آذر) تاکنون بالغ بر ۷۶ میلی‌متر باران در ایستگاه سینوپتیک شهرستان ثبت شده است.
سرگرد «محمد سلیمانی‌راد»، فرمانده پلیس راه «آستارا - تالش» در این باره به رسانه‌ها گفت: بر اساس اطلاعات واصله، از صبح امروز (شنبه ۳ آذر) بارش به شکل برف در ارتفاعات شهرستان آغاز شده است و هم‌اکنون به شکل خفیف ادامه دارد.
وی افزود: از فاصله ۵ کیومتری جاده حیران تا تونل، بارش برف سبب سفیدپوش شدن منطقه شده و با توجه به حضور مأموران راهداری و نمک‌پاشی و پاکسازی جاده، تردد در محور آستارا به اردبیل و بالعکس متوقف نشده است.
سلیمانی‌راد با بیان این‌که هم‌اکنون جاده لغزنده است، به رانندگان توصیه کرد که با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
وی خاطرنشان کرد: رانندگان ضمن به همراه داشتن لباس گرم و کسب اطمینان از سلامت خودرو‌های خود، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و خودرو‌های خود را از سوخت پر کنند.

برف و کولاک ۷ استان را درنوردید
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۰۹:۴۴

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان داشت: وقوع برف و کولاک در ۷ استان اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، فارس، قزوین و مرکزی نیز طی ۲ روز گذشته منجر به بروز حادثه شده است.

وی افزود: ۱۱ محور مواصلاتی تاکنون امدادرسانی شده و ۱۵ خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شده است و امدادرسانی در بخشی از این استان‌ها همچنان ادامه دارد.

آب ۴ نفر را با خود بُرد
۱۳۹۷/۰۹/۰۴ - ۰۹:۴۰

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفت‌وگو با فارس گفت: ۱۱ استان مازندران، لرستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، فارس، سیستان و بلوچستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام و اصفهان طی ۴۸ ساعت گذشته درگیر وقوع سیل و آبگرفتگی شده‌اند.

وی افزود: ۲۳ شهر و روستا و منطقه عشایرنشین امدادرسانی در آن در حال انجام است و تعداد زیادی مسافر در راه مانده به مناطق امن منتقل و اسکان اضطراری یافته‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: ۴ نفر در رودبار، چیره و فومن گیلان مفقود شده و ۳۲ واحد مسکونی تاکنون از آب تخلیه شده است همچنین ۴ دستگاه خودروی گرفتار در مسیر سیلاب به وسیله تیم‌های امدادی رهاسازی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
بذار ببارهههههههههههههههههه
بعضیبکرات ادعا داشتند که دشمن ابرهای مارا می دزدد میدانستد صحبت از توطعه هارپ وامواج الکترومغناطیسی برای ربایش ابرهای باران زای کشورتوسط عمو سام می کردند .با وجود این همه ریزش وتغیر چرخه اب هوایی تمام ان هایی که با مدارک فرمایشی وقلابی دارای پست ومقام عاریتی ونیابتی شده اند همه مشغول تعبیر وتفسیر به رای روی دادهای اب وهوایی وریزش های جوی وسیل های ناشی از کم توجهی خود به ابخوان داری وعدم احداث شبکه های مناسب دفع سیلاب در محیط هایشهری این روزهای کشور می باشند
مدیریت هنری است که هر شخص مدرک بدستی نمی تواند داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
هر آدم بیسواد مدعی ای هم نمیتواند مدیریت کند
عجب این مسکن مهر چیز مزخرفیه
همه جا امن و امانه الا مسکن مهر
فکر کنم کوهرنگ امسال شاهد رکورد دو هزار میلیمتری بارش خواهد بود فعلا چیزی حدود 360 میلمتر باریده .درحالیکه سال گذشته همین موقع 60 میلیمتر و تا آخر سال 750 میلیمتر بارش داشتیم الحمدالله ربی
خدایاشکرت که بعدازتابستون سختی که داشتیم توی پاییزاینهمه خوشحالمون کردی خدایاکشورم روازخشکسالی نجات بده .
باورن می باره سیل می شه نباره خشکسالی می شه !!!!
بابا نخواستیم.توی شهرک بعثت که مال صنایع پتروشیمی ماهشهرهست فاضلابها بیرون زده این باعث بیماری میشه.خدایا بارون نمیخاییم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان