بازدید 15194
ساعت 15:00 امروز؛ پرستاره ترین تقابل قرمزهای لیگ برتر

پرسپولیس-تراکتور؛ «دستور ایست» به خشونت در فوتبال و «اجازه عبور» به فوتبال زیبا

اعتبار هر لیگ فوتبالی در جهان با تعداد تقابل های بزرگش شناخته می شود و به همین دلیل کشورهای برتر اروپایی سعی می کنند با صیانت از زیبایی فوتبال و هیجان و شادی نهفته در آن، به تعداد نبردهای حساس خود بیفزایند. در لیگ ایران نیز چند سالی است، انحصار از دربی تهران خارج شده و تراکتورسازی، سپاهان و ... نیز به دایره مصاف های بزرگ با پرسپولیس و استقلال اضافه شده اند. امروز وقت آن است که از مصاف پرسپولیس ـ تراکتور، به عنوان یکی از سرمایه های لیگ ایران نگهداری شود و دامن آن را از حواشی غیرفوتبالی بزدایند.
کد خبر: ۸۵۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۳ 25 November 2018

عصر امروز و در یکی از حساس ترین دیدارهای نیم فصل اول لیگ برتر هجدهم فوتبال ایران، تیم بی شکست پرسپولیس که عنوان نایب قهرمانی آسیا را یدک می کشد، در آزادی پذیرای تیم پرمهره و کهکشانی تراکتورسازی تبریز است که پس از برکناری جان توشاک، جان تازه ای گرفته و حالا مدعی قهرمانی تاریخی است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ تقابل های این دو تیم پرهوادار چه در تهران و چه در تبریز طی سالیان اخیر با حواشی زیادی همراه بوده است تا جایی که در آخرین رویارویی، سکوهای ملتهب درگیری های باورنکردنی و اسفناکی را تجربه کرد.

آیا از سرمایه تازه لیگ ایران حفاظت می شود؟

اعتبار هر لیگ فوتبالی در دنیا با تعداد تقابل های بزرگش شناخته می شود و به همین دلیل، کشورهای برتر اروپایی سعی می کنند با صیانت از زیبایی فوتبال و هیجان و شادی نهفته در آن، به تعداد نبردهای حساس خود بیفزایند. در لیگ ایران نیز چند سالی است، انحصار از دربی تهران خارج شده و تراکتورسازی، سپاهان و ... نیز به دایره مصاف های بزرگ با پرسپولیس و استقلال اضافه شده اند. امروز وقت آن است که از مصاف پرسپولیس ـ تراکتور، به عنوان یکی از سرمایه های لیگ ایران نگهداری شود و دامن آن را از حواشی غیرفوتبالی بزدایند.

سیدجلال حسینی و مسعود شجاعی کاپیتان های پرسپولیس و تراکتورسازی یک روز مانده به نبرد دو تیم برای کاستن از حساسیت ها پیامی مشترک منتشر کردند و برای آرام کردن تماشاگران عصبانی و افراطی خود تهدید کردند که در صورت تکرار بی احترامی های قومی و سر دادن شعارهای ضدملی بازی را نیمه کاره رها خواهند کرد! این اقدام جالب و نوآورانه شاید بتواند خشم سکوها را فرو نشاند و دو طرف را از طرح مسائل توهین آمیز و تفرقه افکن بازدارد.

توقف قطعی بازی در صورت فحاشی و توهین روی سکوها

امروز در ورزشگاه آزادی در صورتی که اتفاقات تلخ نیم فصل دوم سال قبل روی سکوها تکرار شود و ناآرامی همراه با فحاشی و بی احترامی طرفین به گوش برسد، قطعا بازی متوقف خواهد شد و این توافقی است که میان ستاره های دو تیم به دست آمد که در همین راستا موضوع با حمایت صریح داور و ناظر بازی مواجه خواهد شد. فوتبال ایران در فصل های اخیر با اتفاقات بسیار تلخی روبه رو شد که به لیگ هجدهم هم تسری پیدا کرده و اگر واکنش چهره‌های فوتبالی به این تحرکات غیرورزشی و بعضا قومی از کمپین "نه به خشونت در فوتبال" فراتر نرود، به زودی شاهد تعطیلی کل لیگ خواهیم بود. «دستور ایست» کاپیتان های پرسپولیس و تراکتور به این روحیات نابودگر و ساختارشکن، برای پاکسازی استادیوم‌ها از فحاشی و پایان دادن به درگیری های فیزیکی و توهین های قومی است تا بار دیگر بتوان جذابیت‌های فوتبال را به علاقه مندانش نشان داد و در یک ورزشگاه پر از تماشاگر از تماشای بازی لذت برد.

پرسپولیس اقتصادی برانکو علیه تراکتور بی پروای تقوی

پرسپولیس در ده بازی لیگ برتری اش 5 پیروزی و 5 تساوی داشته و بدون شکست مانده است. سرخ ها همچنین آمار 11 گل زده و 4 گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند که نشانگر فوتبال اقتصادی شاگردان برانکوست که آنها را به 20 امتیاز و در رده چهارم جدول رسانده است. قرمزهای تهران در صورت پیروزی احتمالی می توانند 23 امتیازی شده و جای تراکتور را در رده سوم بگیرند. قهرمان دو دوره اخیر لیگ برتر ایران 2 بازی کمتر نسبت به سایر رقبا دارند و این بازی می تواند گام بلندی برای سرخ ها باشد تا خود را به صدر جدول نزدیک کنند.

در آن سوی میدان، تبریزی های خصوصی شده، در 12 بازی گذشته 6 پیروزی، 4 تساوی و 2 شکست دشت کرده اند. آنها آمار عالی 21 گل زده را نیز به ثبت رسانده اند؛ اما 12 گل خورده اند که میانگین هر بازی دریافت یک گل را نشان می دهد. آنها با 22 امتیاز در رده سوم لیگ ایتاده اند و این رتبه را مدیون توشاک معروف نیستند، بلکه با مجتبی تقوی چنین جایگاهی کسب کرده و پس از چندسال به صف مدعیان لیگ اضافه شده اند.

دربی قرمزهای ایران با شوک دو غایب گلزن

وضع پرسپولیس نسبت به بازی قبلی مقابل پیکان که مجبور شده بود در روز فیفا و بدون ملی پوشانش مقابل پیکان بازی کند، بهتر است. برانکو باز هم با دست خالی موفق شد ۳ امتیاز از حریف بگیرد و حالا با حضور نورالهی، بیرانوند و بشار رسن(در تیم ملی عراق) مهره کافی برای گسیل به میدان رقابت با تیم پرستاره تراکتور را دارد.

تراکتورسازان در ۵ دیدار اخیر خود توانسته‌اند ۴ پیروزی کسب کنند و تنها یک شکست متحمل شدند و حالا به دنبال چهارمین پیروزی پیاپی خود هستند که روند باخت های سریالی مقابل پرسپولیس برانکو را هم تمام خواهد کرد. تراکتورسازها دو بازیکن تاثیرگذار خود را ندارند. اروین و استوکس مهاجمان با کیفیت‌ خارجی این تیم تا دیروز به ایران برنگشته ‌بودند و حالا که استوکس به تبریز رسید با تیم تمرین نکرد. این دو بازیکن ۱۲ گل از ۲۱ گل زده تراکتورسازی را در این فصل زده‌اند اما در صورتی که تقوی و مالک باشگاه برای اجرای نظم، به سبک برانکو و کی روش، حرفه ای باشند در این بازی مهم این دو گلزن غایب خواهند بود! در این صورت تراکتورسازی بدون موتور گلزنی‌اش مقابل قوی ترین خط دفاع لیگ ایران و آسیا قرار می گیرد! جنگ تیم‌های سوم و چهارم جدول قطعا برای تمامی صدرنشینان و تیم‌های تعقیب کننده مهم است

تابلوی ده تقابل اخیر پرسپولیس و تراکتورسازی

پرسپولیس-تراکتور/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
اول اخلاق دوم ورزش
تمام پان ترکهای هوادار تیم تراکتورسازی که رسما تجزیه طلب هستند باید تحت پیگرد قرار بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
نشستی مملکت اجنبی حرف مفت میزنی مرزهای ایران رو ترکهای آذربایجان نگه داشتن تجزیه طلب چه صیغه ایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
در ایران نشستیم و دهان یاوه گوی تجزیه طلب رو میشکنیم
ناشناس
| - |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
زمان جنگ عراق و ایران چه کسانی از این خاک دفاع کردن ؟
متاسفانه قوم فارس خود را مالک کشور می دانند و چشم دیدن بقیه رو ندارند. حتی این متن رو هم مشخصه یک فارس گرا نوشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
شما از قوم فارس نظرسنجی کردی که می دونی چشم دیدن بقیه رو ندارند؟ نکنه ما چشم دیدن دور و بریهامون رو نداریم!؟
تقابل بزرگ!!! مقابل تیم بی ریشه تراکتور؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
معلومه خاطره بدی داری هااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
تیم دولتی با حمایت کامل رسانه ای در لیگ برتر ۵ بار متوالی به تیم تراکتور سازی باخته است . اگه تیم دولتی نبود و حمایت کامل رسانه ای نداشت الان در لیگ دو بازی میکرد
اونموقع که پرسپولیس بود تراختور کجا بود بابا...
یاشاسین آزربایجان...
پاسخ ها
آدمیزاد
| Colombia |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
آزر..؟ یاشاسین ایران
چراتراکتوریهاحریف درسپولیس راتشویق کردند؟! بایددرقبال این حرکت زشت پاسخگوباشند
چرا لوگوی پرسپولیس بدون ستاره است؟!!!
هوادارای نراکتور رو رسانه ها و افکار عمومی تحقیر کردند. کلیشه هایی مثل چرا میخند و بقیه باعث شد تا هوادارای تراکتور احساس کنن همه با دید تحقیر بهشون نگاه می کنن و این باعث شد اونا عصبی شن. علاوه بر این نسبت به شعارهایی مثل اشه که توسط هواداران پرسپولیس علیه تراکتوری ها داده میشه موضع گیری خوبی صورت نگرفت هیشوقت
من یک عرضی خدمت هموطنان وخانواده عزیزم دارم ما مگر وارث امپراطوری هخامنشیان نیستیم مامگر زمانی بربیش از 40درصد ربع مسکون حکومت نمیکردیم ما مگر اولین قوانین حقوق بشر مترقی را تدوین نکردیم مگر فرمان پروردگار عالم غیراز این است___وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا _خوب این شعارهای قومیت گرایی که خلاف دستورخدا وامنیت کشوراست برای چیست فکر نمیکنید ناخودآگاه درزمین دشمن بازی میکنید کوروش وداریوش ازقوم اصیل ایرانی ماد بودند ولی هرگز شعار قومیت سرندادند چرا چون ما بندگان یک خدای واحدی هستیم من وقتی میبینم دراقصی نقاط عالم مردمی در رنجند رنج میبرم وزمانی که جهان را بدون مرز وتبعیض وسلامت می اندیشم در رویاهایم شاد میشوم باهم شاد باشیم
حساسیت مسئولین باین مسابقه قابل تحسین همینطور تامل است . مطمئنا" اگرمتولیان محترم امور انتظامی،سر پرستی دوتیم ، تیم داوری و کمیتهء انظباطی فدراسیون ، عادلانه ، خدا وکیلی وبدور از نور چشمی بودن بعضی تیم ها بوظایف خودخوب عمل نمایند ، شاهد بهترین بازی لیگ امسال خواهیم بود انشاالله .
یاشاسین تورک لر تیمی تیراختور.
پاسخ ها
آدمیزاد
| Colombia |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
اینجا در ایران همه ایرانی اند و بس
به امید برد سه بر صفر به سود تراکتور سازی تبریز.
انشاالله سرود پیروزی را در آزادی خواهیم خواند!
تراکتور سوراخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
خودتی
ناشناس
| - |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
چرت پولیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
لغب خودتو به هیچ کس نده
هدف تراکتور و هوا داران چندین میلیونی اش پایان دادن به آپارتاید ورزشی در ایران و فوتبال رانتی دوتیم پایتخت می باشد.شعارهای قومی نیزعلیه این تیم بدین خاطر است.
فقط پرسپولیسه که میخوره و تیمهای دیگه هیچی از اون گیرشون نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
ای بابا تراکتور توی این فصل اندازه تمام فصلهای پرسپولیس در لیگ برتر هزینه کرده ...خب بگو ما هم بدونیم تراکتور چه جوری می خوره که از نظر شما همیشه گرسنه است!؟
فحاشی نیست بغض خفته ملت آذربایجان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
اینجا فقط یه ملت داریم اونم ملت ایرانه با اقوام مختلف ترک و فارس و کرد و عرب و بلوچ و ترکمن و قشقایی و بختیاری که اگر کسی هوس کنه براشون ملت تراشی کنه می فرستنش جهنم پیش پیشه وری و بقیه تجیه طلبها
كم كم اعتراض ها به رانت و كمك وزير ورزش به تيم پرسپولیس به تمام ورزشگاهها كشيده خواهد شد.
واقع امر اینه که طرفدارهای تراکتور خیلی دوست دارند ضلع سوم کوری خوانی فوتبال ایران باشند و هر چه طرفدارای دو تیم دیگر را تحریک می کنند تا کل کل اونها را بپذیرند ، موفق نمی شن زیرا آبی و قرمز فقط همدیگر رو مناسب کل کل می دانند و تراکتور فقط تیمی هستش که باهاش دو تا بازی رفت و برگشت انجام می دن مانند سایر تیم ها .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
با احترام موافق نظرت نیستم
قبلا + و - بود درنطرات که آن را هم حذف کردید بخاطر اقلیت بودن نظرات هم سو با راستگرایان افراطی
من کلا از فوتبال خوشم نمیاد. ولی اینکه تراکتور این دوتا تیم استقلال پرسپولیس دولتی رو اذیت میکنه خوشم میاد
ایا جند نفر از مردم ما میدانند که تحقیقات معاصر نسان داده شده زبان اذریها اتانیا یکی از شاخه های پهلوی است
زمین و زمان از دو تیم دولتی پرسپولیس و استقلال حمایت می کنند ،تیم رانت خوار ها که از هزینه عمومی ملت بدبخت براشون هزینه میشه ،تمام فساد فوتبال ایران از این دو تیم میاد ،

تابناک عزیز لطفا حقیقت را بنویس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار