بازدید 2455

امارات: نهایتا بحران یمن باید با مذاکره حل شود!/ایران می‌تواند شریک منطقه‌ای باشد

وزیر خارجه امارات تاکید کرد، مذاکرات آتی یمن در سوئد به منزله گام نخست در مسیر حل سیاسی بحران موجود میان دولت مستعفی و نیروهای انصارالله است به این شرط که انصارالله از جدیت لازم برای حل بحران برخوردار باشد.
کد خبر: ۸۵۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 22 November 2018

وزیر خارجه امارات تاکید کرد، مذاکرات آتی یمن در سوئد به منزله گام نخست در مسیر حل سیاسی بحران موجود میان دولت مستعفی و نیروهای انصارالله است به این شرط که انصارالله از جدیت لازم برای حل بحران برخوردار باشد.

به گزارش ایسنا، عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری اسکای نیوز عربی ادعا کرد: ائتلاف عربی در یمن از همان روز اول با جدیت در راستای آغاز گفت‌وگوی سیاسی در این کشور تلاش می‌کند و هرگونه راه‌حلی در یمن نیازمند آن است که متکی به اصولی سیاسی باشد.

بن زاید گفت: ما با جدیت و خالصانه برای ایجاد چنین فضای مناسبی تلاش می‌کنیم اما این امر نیازمند چارچوبی یمنی و برخوردار از حمایت کشورهای منطقه و نیز سازمان ملل است و ما از تلاش‌های آنها حمایت می‌کنیم و براین باوریم که فرستاده این سازمان به یمن تلاش گسترده‌ای در این زمینه انجام می‌دهد.

وزیر خارجه امارات در ادامه تاکید کرد: ما به مذاکرات استکهلم امیدوار هستیم این آخرین دور از مذاکرات نیست اما امیدواریم که اساسی برای مذاکرات جدی‌تر انصارالله باشد، به این شرط که انصارالله در حل بحران یمن جدی باشد.

این مسؤول اماراتی مدعی شد: موضع‌گیری ائتلاف عربی دفاع از حقوق یمنی‌ها و حمایت از آنها و نیز ارائه‌ بهترین راهکار برای معیشت آنها است.

وی در ادامه گفت: در نهایت مساله‌ یمن یا هر مساله دیگری در جهان باید از طریق مذاکرات حل شود یعنی هرگونه تلاش منطقه‌ای یا جهانی برای ایجاد فضایی مناسب جهت رساندن طرف‌های گفت‌وگو کننده به هدف مورد نظر است.

عبدالله بن زاید در ادامه این گفت‌وگوی ویژه که همزمان با سفر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح این کشور به پاریس انجام شد، اظهار کرد: شیخ زاید و والری ژیسکار دستن، رئیس جمهوری پیشین فرانسه روابط دو کشور را بنیان گذاشتند و من معتقدم این روابط از آن زمان تا به امروز توسعه یافته است.

وزیر خارجه امارات افزود: امروز می‌بینیم این روابط تنوع یافته است و در ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی، جوانان و آموزش وجود دارد، روابط میان پاریس و ابوظبی به شکل گسترده‌ای رشد کرده و تبادلات تجاری میان دو طرف به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسیده‌اند. این روابط متکی به اصل اعتماد میان محمد بن زاید و امانوئل ماکرون (رئیس جمهوری فرانسه) است.

رئیس دستگاه دیپلماسی امارات درباره مساله مبارزه با تروریسم نیز گفت: بر این باورم مساله مهم‌تر این است که چگونه می‌توانیم با افراط‌گرایی مقابله کنیم، این مساله‌ای پیچیده و دشوار است اما هماهنگی میان فرانسه و امارات برای مقابله با این آفت وجود دارد.

وی افزود: در سال‌های گذشته ما بسیار درباره تروریسم صحبت کردیم، صحبت‌های ما با فرانسه درباره تروریسم و افراط‌گرایی بود، نمی‌توان تروریسم را بدون مقابله با گسترش افراطگرایی، نفرت، روحیه خشونت و عدم همزیستی از بین برد، این چالش‌ها تنها پیش روی ابوظبی و پاریس نبوده بلکه چالش‌هایی جهانی هستند.

بن زاید در پایان نیز نسبت به تخریب آثار باستانی در مناطق درگیری ابراز نگرانی کرد و گفت: در این رابطه با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی‌ام صحبت کردم، با وجود اینکه این مساله در دوره ریاست فرانسوا اولاند نیز مطرح شد اما ماکرون نیز نسبت به این مساله توجه دارد، ما تنها درباره چگونگی حفاظت از آثار باستانی در مناطق درگیری صحبت نکردیم بلکه به راه‌های جلوگیری از تکرار اتفاقات موصل و پالمیرا پرداختیم.

وزیر خارجه امارات همچنین به موضوع ایران پرداخت و این گونه ابراز عقیده کرد: ایران می‌تواند شریکی برای ما در منطقه باشد اگر که بر توسعه، برقراری صلح و ثبات در منطقه به جای "آشوب‌پراکنی" در منطقه متمرکز شود. امیدواریم کسانی در ایران باشند که تمایل به تغییر رویکرد این کشور داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان