بازدید 5252

جزئیات اولین دیدار جهانگیری با اصلاح طلبان

کد خبر: ۸۵۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 22 November 2018

درحالی که دو روز پیش در گفت وگویی که از الیاس حضرتی نایب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان منتشر شده بود، از اسحاق جهانگیری به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی جریان اصلاحات در سال 1400 نام برده شده، گزارش ها حاکی از آن است که به تازگی برخی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور دیدار داشتند و این دیدار به درخواست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار شده است.

به گزارش روزنامه خراسان، این مطلب را خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت و افزود:‌« دیدار برخی از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با جهانگیری جلسه‌ای خصوصی بود. شورای هماهنگی برای دیدار با آقای جهانگیری درخواست داده بود که معاون اول رئیس‌جمهور هم این درخواست را اجابت کردند و برای ما وقت گذاشتند.»

به گزارش ایرنا این منبع آگاه اضافه کرد: از این قبیل دیدارهای اصلاح‌طلبان با آقای جهانگیری برای اولین بار نیست که صورت می‌گیرد و در گذشته نیز چنین جلساتی برگزار شده است. البته در دولت جدید، این اولین دیدار اصلاح‌طلبان با آقای جهانگیری بود. این منبع آگاه همچنین درباره محتوای جلسه اصلاح‌طلبان با اسحاق جهانگیری گفت: این دیدار ارتباطی به موضوع گفت‌وگوی ملی و جلسه اخیر بزرگان اصلاح‌طلب و اصولگرا نداشت. در این دیدار مسائل داخلی جبهه اصلاحات و نقطه‌نظرات اصلاح‌طلبان درباره عملکرد و رویکرد دولت مطرح شد.

حضرتی: آقای جهانگیری قاعدتاً باید بیاید

این درحالی است که دو روز پیش خبرگزاری تسنیم گفت و گویی با الیاس حضرتی منتشر کرد که در آن از جهانگیری به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی اصلاح طلبان در سال 1400 نام برده شده بود. حضرتی در این گفت و گو با بیان این که «تا آن جایی که من خبردارم آقای عارف مصمم است در انتخابات 1400 کاندیدا شود»افزود: آقای جهانگیری قاعدتاً باید بیاید وعلاوه بر این ها نفرات دیگری هم هستند.حضرتی در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح طلبان از آقای لاریجانی حمایت می‌کنند؟ نیز اظهارکرد: به نظربنده اصلاح طلبان تصمیم دموکراتی درون خودشان می‌گیرند، اما قطعاً اولویت شان کاندیدای اصلاح طلب خواهد بود.به نظر من آقای لاریجانی یک انسان شایسته و لایق و توانمند است و باید دید در آن زمان چه اتفاقی می‌افتد ولی روند کلی این است که اصلاح طلبان کاندیدای خودشان را خواهند داشت. وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان حتماً در انتخابات شرکت می‌کنند و کاندیدا هم خواهند داشت. برخی چهره‌های مشهور اصلاح طلبان هستند که برای 1400 روزشماری می‌کنند و برخی افراد هم شاید الان مطرح نیستند ولی در آن زمان ظهور می‌کنند.

مرعشی: همچنان در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان حضور خواهیم داشت

همچنین سخنگوی حزب کارگزاران که جهانگیری هم از اعضای برجسته این حزب محسوب می شود، در گفت و گو با ایلنا خبر خروج این حزب از شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را تکذیب کرد. حسین مرعشی افزود: حزب کارگزاران همچنان در شورای عالی سیاست گذاری حضور خواهد داشت و نمی‌خواهیم از ائتلاف اصلاح‌طلبان خارج شویم. وی در خصوص حضور نیافتن نماینده این حزب در نخستین جلسه شورای عالی سیاست گذاری گفت: نماینده حزب کارگزاران آقای یدا... طاهرنژاد خواهند بود که در جلسه نخست سفر بودند و امکان حضور نداشتند. مرعشی ادامه داد: البته بنده دیگر حضور نخواهم داشت اما خانم فرزانه ترکان به عنوان عضو حقیقی از حزب ما در این جلسات شرکت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل