بازدید 2436

آلودگی هوای البرز از حد گذشت

کد خبر: ۸۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 21 November 2018

امروز چهارشنبه 30 آبان آلودگی هوا در تمام شهرستان‌های استان البرز در محدوده ناسالم قرار گرفت.

شاخص کیفی آلودگی هوا امروز در کرج بر روی 156 و در محدوده ناسالم قرار گرفت. این شاخص در شهرستان ساوجبلاغ بر روی 158 و در فردیس بر روی 167 قرار گرفت؛ کیفیت هوا در نظرآباد نیز با شاخص 172 در محدوده ناسالم قرار دارد.

فردین حکیمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا خبر داد.

اداره کل حفاظت محیط زیست پیش از تشکیل این جلسه در یک اطلاعیه با اشاره به شرایط پایداری و سکون هوا اعلام کرد که غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم برای تمام گروه‌هاست.

در این اطلاعیه به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان توصیه شده از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند همچنین تأکید شده که سایر افراد هم از فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل اجتناب کنند.

در این اطلاعیه همچنین بر مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا از جمله روشن کردن آتش در معابر- سوزاندن لاستیک-عملیات قیرکاری، عمرانی ومانند آن تأکید شده است.

کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم به خصوص در فضای باز، خودداری از خروج غیرضروری از منزل، استفاده از ماسک استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای افرادی که بیشترین زمان مواجهه با آلودگی هوا را دارند و همچنین برای کودکان و افراد سالخورده، رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی به منظور جلوگیری از افزایش بی رویه درجه حرارت در فضاهای مسکونی تجاری اداری، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل همگانی، انجام معاینه فنی و رفع نواقص کارکردی خودروها و دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سرریزشدن بنزین و سایر سوخت‌ها نیز مورد تأکید محیط زیست استان قرار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل