بازدید 3019
پرونده دستگاه‌های متخلف در حوزه کامیون‌داران به قوه قضاییه ارجاع می‌شود/ارسال گزارش به رئیس جمهور

رسیدگی به تخلفات دستگاه‌ها در موضوع کامیون‌داران

کد خبر: ۸۵۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸ 21 November 2018

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به علت اینکه تخلف برخی دستگاه‌ها به صورت عمدی و یا سهوی در تامین لاستیک کامیون‌داران و تشدید مشکلات آنها محرز شده است لذا پرونده متخلفان به زودی به قوه قضاییه ارسال خواهد شد.

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: نشست امروز با حضور رئیس سازمان راهداری و نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت، نماینده بانک مرکزی و نماینده کامیون داران و با دستور بررسی مشکلات کامیون داران برگزار شد.

وی افزود: موضوع تهیه لاستیک کامیون داران و کم توجهی مسئولان امر در این خصوص مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت و نهایتا مقرر شد وزیر صنعت برای شفاف‌سازی اقدامات این وزارتخانه در حوزه بهبود مشکلات کامیون داران گزارشی به کمیسیون ارائه کند.

رضایی همچنین عنوان کرد که اگر مشکلات کامیون داران به همین منوال پیش برود ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس به جریان انداخته و پرونده متخلفان را به قوه قضاییه ارسال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مرتبط با این موضوع تخلفاتی در این رابطه انجام می‌دهند و با بررسی دقیق هر دستگاهی محرز شد که در تامین لاسیتک کامیون‌داران عمدا و یا سهوا کوتاهی صورت گرفته است.

وی عدم تامین ارز مورد نیاز کامیون‌داران و ثبت در سامانه را از دیگر تخلفات متخلفان در حوزه کامیون‌داران خواند و تصریح کرد:‌ علی‌رغم اینکه ما مصوباتی در این زمینه داشتیم اما متاسفانه موارد مورد نظر توسط بانک مرکزی انجام نشده و البته تنها درصدی از لاستیک‌های کامیون‌داران تامین شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی،‌ وزارت صنعت و دیگر دستگاه‌های مرتبط را از جمله دستگاه‌های متخلف در این حوزه برشمرد و یادآور شد:‌ پیچیدگی سامانه نیما در ثبت سفارش یکی از مشکلات اساسی کامیون‌داران در این زمینه است،‌متاسفانه مدیران دولتی هماهنگی بین وزارتخانه‌ها را ترتیب اثر ندادند و فقط سیستم را پیچیده کردند.

وی با اشاره به اینکه مدیران دولتی باید در این حوزه تصمیماتی را در زمان تحریم بگیرند،‌گفت:‌ متاسفانه شرایط تامین لاستیک در زمان تحریم‌ها را نتوانستد مدیریت کنند. لذا گزارش این تخلفات به رئیس جمهور و رئیس مجلس ارسال و به زودی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

رضایی بحث سهم شهرداری ها از ارزش افزوده را از دیگر موارد مطرح شده در این نشست خواند و افزود: با توجه به اینکه شهرداری‌ها باید هر سه‌ماه یکبار گزارش بدهند،‌گزارش هفت ماهه اخیر امسال بررسی شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:‌ در 7 ماهه اول سال از محل عوارض مالیات بر ارزش مبلغ 11 هزار و 300 میلیارد تومان به شهرداری ها پرداخت شده است و مقرر شد دیوان محاسبات هم گزارش سال‌های گذشته،‌میزان پرداختی‌ها و رشد در این حوزه را به کمیسیون ارائه کند.

وی در خاتمه مشکل اساسی کامیون‌داران را تأمین لاستیک و عدم تخصیص ارز برای واردات آن دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر