بازدید 11518

پوشش اعتراضات کارگران فرانسه خوب است؛ اما دو کلمه از کارگران ایران نیز بگویید!

در شرایطی که اکنون مشخص است، در صورتی که صداوسیما خبری را به درستی پوشش ندهد، مخاطبش با فشار دادنِ یک دکمه، اصل و تحلیل خبر را از دیگر شبکه‌ها می‌گیرد، باز هم در برابر بسیاری از حوادث سکوت در پیش گرفته می‌شود و عملاً عرصه به دیگر رسانه‌های رقیب واگذار می‌شود...
کد خبر: ۸۵۳۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 20 November 2018

پوشش اعتراضات کارگران فرانسه خوب است اما دو کلمه از کارگران ایران نیز بگویید!با وجود حواشی گسترده‌ای که پیرامون اعتراضات کارگری به ویژه در هفت‌تپه رخ داد، این اتفاقات کمترین پوشش قابل تصور را در صداوسیما داشته و این رویکرد رسانه‌ای با پوشش قابل توجه اعتراضات مشابه در فرانسه همراه شده است؛ برخورد دوگانه‌ای که نقدهایی را در فضای اجتماعی به دنبال داشته و این پرسش را پیش آورده که آیا جنس دروازه‌بانی خبر در صداوسیما در قبال بسیاری از حوادث داخلی، صرفاً قرار است در حد پایین کشیدن درِ دروازه باشد؟!

به گزارش «تابناک»؛ یکی از مهم‌ترین ابزارها برای عبور از بحران‌ها، استفاده از رسانه متناسب با جنس و سطح بحران است. تجربه‌های متعدد نشان داده متولیان امر خبر در صداوسیما، به عنوان تأثیرگذارترین رسانه کشور، به دلایل متن و فرامتنی فاقد قدرت به کارگیری رسانه برای مدیریت بحران هستند. این گروه در بسیاری از بحران‌ها، یا آنقدر دیر وارد می‌شوند که مرجعیت اطلاع رسانی درباره آن بحران را به شبکه‌های فارسی زبان رقیب واگذار کرده‌اند و یا اساساً متناسب با سطح بحران یا حادثه، واکنش نشان نداده‌اند.

البته صرفاً تفریط در پوشش رویدادها محل اشکال نیست و بسیاری از اوقات، افراط در پوشش برخی رویدادها، اسباب نقد رسانه ملی را فراهم می‌سازد. بسیاری از اوقات تلاقی این افراط و تفریط‌ها حتی اثر عکس بر مخاطب می‌گذارد و در شرایطی که مشکلی جدی در ایران در سطح اخبار پوشش مناسبی داده نمی‌شود، مشابه همان مشکل در سایر کشورها، همزمان با پوشش قابل توجهی در بخش‌های خبری همراه می‌شود. این رویکرد قاعدتاً مخاطب را عصبانی می‌کند و چه بسا تماشاگر حادثه را، به فعال در حادثه تبدیل نماید.

پوشش اعتراضات کارگران فرانسه خوب است اما دو کلمه از کارگران ایران نیز بگویید!

در کشورهایی که کارکرد رسانه درک شده و صاحب غول‌های بزرگ رسانه‌ای هستند، رسانه این کشورها دقیق‌ترین پوشش را درباره بحران‌ها انجام می‌دهند. واضح‌ترین نمونه این اتفاق را می‌توان درباره بریتانیا دید که هیچ رسانه‌ای، وسیع‌تر و جامع‌تر از بی بی سی به پوشش بحران‌های آن نمی‌پردازد. هرچند بی بی سی نیز به دروازه بانی خبر می‌پردازد اما به اصطلاح خبر را نمی‌خورد و مخاطب را به سمت و سویی سوق نمی‌دهد که احساس کند پوشش بی بی سی برای او کافی نیست و باید راشاتودی یا سی ان ان را برای پیگیری اخبار بریتانیا دنبال کند.

در مقابل، در کشورمان با الگوهای نامبرده، می‌توان به خوبی مشاهده کرد که برخی اتفاقات مهم نظیر اعتراضات کارگران هفت تپه و دیگر کارگران در رسانه ملی با پوشش بسیار اندک همراه و فضا برای پوشش این حواشی توسط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان فراهم می‌شود. در واقع در شرایطی که اکنون مشخص است در صورتی که صداوسیما خبری را به درستی پوشش ندهد، مخاطبش با فشار دادنِ یک دکمه، اصل و تحلیل خبر را از دیگر شبکه‌ها می‌گیرد، باز هم در قبال بسیاری از حوادث، سکوت می‌شود و عملاً عرصه به دیگر رسانه‌های رقیب واگذار می‌شود.

در مقابل این تفریط، افراط در پوشش حوادث فرانسه، منجر به نقدهایی در فضای مجازی شد که چرا رسانه ملی اعتراض کارگران فرانسوی را در هزاران کیلومتر آن طرف‌تر می‌بیند اما اعتراضات کارگران ایرانی در صدها کیلومتر آن‌سوتر را یا نمی‌بینید و یا کمرنگ‌تر می‌بیند؟ البته پوشش اعتراضات کارگران فرانسه خوب است، ولی باید به مدیران بخش‌های خبری صداوسیما توصیه کرد، دو کلمه از کارگران ایران نیز بگویید!

یکی از مهم‌ترین دلایل جوان‌گرایی مورد تأکید رهبر انقلاب که قطعاً باید در صداوسیما نیز کامل رعایت شود، تغییر نسل همین تصمیم‌گیران در حوزه خبر صداوسیماست که شاید درک درستی از اقتضائات رسانه در دوران کنونی ندارند و همچنان با تفکر دهه شصتی رسانه را مدیریت می‌کنند؛ دورانی که با عدم پخش یک خبر در رسانه ملی یا پخش مکرر آن، افکارعمومی قابلیت مدیریت داشت و هنوز دیش‌های ماهواره‌ای بر بام‌ها رخ ننموده بود. آیا وقت آن نرسیده تا دریابیم صدای کارگر باید از صداوسیما پخش شود و نه بی بی سی؟

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۶۶
جوان گرایی مورد تاکید با وجود مقامی به نام "معاونت سیاسی سیما" تاثیری نخواهد داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
اگر اعتراضات کارگری را زیر پوشش قرار بدهند همین تابناک خواهد گفت که شما به دنبال فضا سازی علیه دولت هستید
دولت هم از آن برنامه صدا و سیما شکایت خ.اهد کرد
امیر
| United States of America |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگران!‌ نیست تابناک خودت خیلی این خبرها رو پوشش میدی!‌ همچین نشستی کنار گود میگی لنگش کن که انگار نه انگار خودت هم رسانه هستی!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
بخدا قسم ضربه ای که سیمای میلی ایران به منافع کشور و انقلاب و اسلام و مردم زده را رادیو اسراییل و بی بی سی و صدای امریکا و تام کانالهای منافقین نزدند .
اینها واقعا کجا هستند و چگونه فکر میکنند ؟
والله عار نشین ها هم الان به اینتر نت و دنیای بدون مرز اطلاعات دسترسی دارند و هر خبری در هر گوشه جهان یکساعته به تمام دنیا مخابره میگردد و اینها به شعور کل مردم توهین کرده و میکنند
ولی در اخر روسیاهی برایشان خواهد ماند و خدا کمکشان کند ..
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
خودتونو بخب نزنید.در این مملکت بیشتر تلویزیون ایران را نگاه نمیکنند. اخبارش که همه دروغ است، سریالهاشم مایه افسردگی و دلمردگی میشه.حتی برنامه کودک هم هیچ جاذبه ای برای کودکان ندارد.
اينجا ايرانه هاا .مرغ همسايه غازه و مرگ خوبه واسه همسايه وووووو... بايد خفه باشي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
برو کلیپی که ساخته شده است در مورد خبر اتش سوزی در امریکا ببین تا مرغت نپریده و روشن شوی
فاصله برخی مسئولین با مردم آنقدر زیاد شده که آدم فکر میکنه این گروه از مسئولین در کُرات دیگری زندگی میکنند و از هیچ چیز خبر ندارند و مجبور نیستند پاسخگوی کسی باشند. !!!!!

با تشکر
خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیما ، مریخ .
اعتراضات تمام دنیا عالیه اما از خودمون اخه .نه تنها سیمای میلی حتی شما تابناک دست کمی از اونها ندارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
احسنت
چهل ساله در رو همین پاشنه میچرخه، میدونید چرا، چون صداوسیما بی‌طرف نیست و از یک حزب کم طرفدار بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
مثلا اصلاح طلب صداشون در صدا و سیما بدون مشکل پخش شود
و می گویند ترانه ها ازاد و رقص ازاد و این چیزها بحث می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
اقای ۱۷۳۸ بخدا بیدار شو الان دیگر درد و گرفتاری مردم نداشتن مجوز رقص و کنسرت نیست و الان خواسته اکثریت مردم در حد سیر شدن شکمشان و داشتن امنیت
بیدار شوید و داشتن شرم و حیا خیلی از خوابیدن بهتر است
البته اگر منظورتون از جوانگرایی امثال فروغی (مدیر شبکه سه) است بگویید ما بچسبیم به همین پیرمردها!
صدا و سیمای میلی یعنی همین
در اینجا اخبار خودمون رو باید از شبکه های خارجی نگاه کنیم خوب که کهنه شد و تمام فضای مجازی پخش شدتازه صدا سیما یادش میاد پخش میکنه بابا یکی به این صدا سیما بگه عصره ارتباطاته تا کی دروغ و پنهان کاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
دروغش کمتر از این رسانهای انورابی است که به خورد شما می دهند
صدا وسيما سالها است بمردم دروغ ميگويد چگونه انتظار داريد كه حالا راستگو باشد
‍ پ
پوشش اعتراضات کارگران فرانسه خوب است؛ اما دو کلمه از کارگران ایران نیز بگویید! همینه دیگه صدا وسیما مدعی 80درصدی مخاطب است هم خودش هم مردم میدانند دروغ میگویند خوب شماها که دروغ بگید یا حرف حق رو نگید مردم وارد رسانه هایی میشوند که سیر تا پیاز اخبار ایران را میگوید ونظرات استعماری خودشان را تحمیل میکنند امروز کسانی که فکر می کنند با فیلتر وپارازیت میتوانند جلوی اخبار وفهم مردم را بگیرند پول بیت المال را به چاه ویل میریزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
خدا پدر مادرت رو بیامرزه این همه هزینه واین راه غلط
از قدیم گفتن مرگ خوبه فقط برای همسایه
اخه رسانه ملی هم میدونه اتش سوزی جنگلهای کالیفرنیا و اعتصاب کارگران فرانسه مهمتره
عجب همین انگلستان جانتان بارها دیدیم که بی بی سی بارها اتفاقات این کشور را سانسور کرده و یا گریز کوچک به ان داشته و عبور سطحی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
بابغه جان! بی بی سی فارسی برای فارسی زبانها هست خوب معلومه بیشتر خبرهاش راجع به ایران ، افغانستان و تاجیکستان باشه! شما نگاهی به بی بی سی انگلیسی بزن یک خورده از توهم بیرون بیا!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
به خدا انگلیس و امریکا جان ما نیستند . ایران جان ماست گور پدر انگلیس امریکا .
داریم له میشم زیر بار تورم بی پولی بی برنامگی . به هر کی رای میدیم میاد ازمون سو استفاده مبکنه میره . آخرش هم میگن خودتون خواستید دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
از داخل انگلستان خبر پراکنی و پوشش خبری برای کشورهای هدف
جک سال
خطاب به ۱۶:۲۷
با نام خدا .

با سلام .

پس این آقایان نمایندگان کارگران در کشور مثل جناب آقا ی محجوب و یا سایرین در چه فکری هستند ؟ .............

بیایید مشکل را حل نمایید .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
اقای محجوب از اول انقلاب در خانه کارگر و بعنوان نماینده مجلس از کارگران فقط ارتزاق کردند و هیچ زمانی از حقوق کارگران بصورت جدی و واقعی دفاع نکرده اند و تاسفباره
اگر در آمریکا یک بادکنک بترکد صدا وسیما. به عنوان انفجار هسته ای در چند نوبت خبر رسانی میکند. اما اگر در ایران. کارگران معلمان. دانشجویان و...هر روز هم تظاهرات واعتصاب کنند. اصلا نه می بیند. و نه می شنود واین خیانت آشکار به ملت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
از صدا و سیمایی که عادت به شعار و سانسور و اخبار دروغ داره بیشتر از این هم نمیشه انتظار داشت.بابا از خواب بیدار شو،دوران سانسور و دروغ گذشته با این کارها مروم بیشتر جذب خبر گذاریهای خارجی میشن.
تا وقتی میشه اعتراضات کارگرای کشورهای دیگه رو پیگیری کرد چرا اعتراضات کارگری ایران رو پیگیری کنن . فعلا مهمترین خبرهای قابل پخش توی صدا وسیما در مورد کارگرای فرانسه و مرحوم خاشقچیه .
جهت اطلاع شما گفتگوی ویژه خبری به این موضوع پرداخته شد
دوباره خبری شده برای کوبیدن صدا و سیما و نکند قضیه مجوزهای رسانه ای است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
ببخشید برای دو شب قبل بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
ببخشید برای دو شب قبل بوده
بی تردیدیکی ازعوامل مهم گرایش مردم به ماهواره ها همین موضع گیری وتبعیض و برخوردهای دوگانه باانتشاراخباراست
اینجا همه چی آرومه و هیچکس اعتراضی نداره. همه بطور قطع از زندگی و نحوه امرار معاششون راضیند.هرکسی هم که تظاهرات میکنه و در اعتراضات شرکت میکمد نوکر آمریکا و اسرائیل و دشمن نظام است.
صداوسیمای میلی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
شرمت باد شرمت باد
ببسی نه ایراناینترنشنال/فردا و...
این بزرگ ترین ایراد رسانه ملی از نظر منه و خیلی خیلی رو اعصاب مردمه. فقط هم این نیست. در خیلی از موضوعات و اتفاق ها مشابه های خارجیش به ویژه از نوع غربیش خیلی بولد میشه. این یه جور دهن کجی به مردمه. تازه کارشناس هم میارن
درست میگی،اما تو اعتراضات ملت اونا از حکومت یا ......هم میگن،ما میتونیم ایا؟؟؟
اصلا مهم نیس چون سالهاست کسی صدا سیما نگاه نمیکند
تا وقتی تفکرات پوسیده مدیران بازنشسته ای که حاضر به ترک پست از خبر نیستند باشه وضع به همین منواله
بر فرض که صدا و سیما پخش نکند مگر مجبور هستیم که برویم به سمت شبکه هایی مثل بی بی سی و من و تو صدای امریکا و یا کوفت زهر ماری دیگری که اهداف ان ها چیزی جز علیه ایران ندارند خیلی راحت از اینترنت اخبار لازم را می گیرم
و شماهم به جای این حرف ها سطح سواد رسانه ای مخاطبین خوت را افزایش بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
آخه اینترنت هم که فیلتر شده نکنه باید بریم سراغ خبرگزاری فارس؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
چه ادبیاتی ! شما سطح ادبیات خودت رو ببر بالا نمیخواد کاری به مخاطبین تابناک داشته باشی. همینکه توی این دولت امنیتی همچین مطلبی رو منتشر کرده جای تشکر داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
خدمت دوست عزیز عرض کنم که هر شبکه آزاد خارج از کشور دشمن خیالی ما نیست.بسه از بس دشمن دشمن کردید.ب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
دشمن تر از تند روهای خودی ژن خوب ناکارآمد که ۳۰ ساله سوار کار هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
فقط فارس که نیست و رسانه های زیادی هستند در داخل
یورو نیوز از خارج و غیره هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
دشمن خیالی نیست ولی تحت تاثیر گذاشتن افکار است حالا چه ایران باشد و چه کشورهای دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
اینقدر غیرت دارید روی این شبکه که مجبور به واکنش می شوید
خطاب به ۱۷:۰۵
دستهایی سالیا ن سال است که تلاش کرده جامعه ی کارگری را نابود کند شما میگویید از کارگر ایرانی بگویند.!!!
در این کشور از بقال گرفته تا خدمات کامپیوتری و قنادی و نانوا و ....همه دارای اتحادیه ی صنف خود هستند ولی هیچگاه در هیچ دولت بعد از انقلاب حتی نگذاشتند بحث داشتن اتحادیه برای کارگرها مطرح شود بهانه ی اصلی هم این بود که اینها نمیتوانند صنف باشند.در صورتیکه در فرانسه و اکثر کشورهای دنیا کارگران دارای سندیکا(اتحادیه) هستند تا بتوانند در مقابل کارفر مایان بصورت قانونی پیگیر مطالباتشان باشند.ولی در ایرا ن شورای کارگری وجود دارد که در مسائل دستمزد هیچ کارایی ندارد .واقعیت هم اینست که برا ی رسیدن به مطالباتی که کارفرما حاضر است هزار ترفند بزند تا از آن شانه خالی کند ،چه شور و مشورتی و چه شورایی.؟
نابود سازی کارخانجات بزرگ و به نام کشور ،شروع قراردادی کردن کارگرا ن در دولت رفسنجانی بصورت یک ساله ،در دولت خاتمی بصورت سه ماهه و در دولت اول احمدی نژاد بصورت قرارداد یکماهه( که بعد فاتحه همه ی اینها خوانده شد و ریشه ی کارگر استخدامی در آمد) ، وارد کردن کارگر افغانی به اسم مهاجر که در هیچیک از چارچوبهای مهاجرتی نمیگنجد و حتی اکثریت آنها از طرف دولت مورد شناسایی نگرفته اند ،و گرفتن ابزار سندیکا یا اتحادیه کارگری همه در راستای نابودی جامعه ی کارگری و پایین آوردن نرخ دستمزد و به بردگی گرفتن کارگر بود که به همت همه ی دولتهایی که تا به حال زمام امور را در دست داشته اند ،اتفاق افتاده است.
پس اگر صدا و سیما کارگرهای فرانسه را نشان میدهد فقط برای دهن کجی به کارگران داخلی است و نه چیز دیگر.
عدم پوشش خبر های مخالف نظام تیشه به ریشه نظام می زند . و مردم را از حکومت جدا و به سمت خارج هدایت خواهد کرد. من شخصا خبر های بی بی سی را دقیق تر و راست تر از اخبار سراسری می دانم
تماشای سیما فقط فوتبال ، چیز دیگری که ارزش نگاه کردن داشته باشه نداره!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
مستند حیوانات وحشی اش هم خوب است
به همین دلیل است اکثر مردم ایران تلوزیون ایران را تماشا نمی کنند
من‌امروز هرچی اخبار شبکه های تلویزیون را پیگیری میکردم که کارگران اهواز حقوق گرفتند یا نه ولی دیدم تحلیل تلویزیون این بود که چرا کارگران اعتراص میکنند و رسانه های خارج هم پوشش میدهند . مگه میشه به رسانه خارج گفت پوشش نده . دایی جان حقوق کارگر بده . پس چرا اگر در امریکا اتیش سوزی جنگل هر لحطه پخش میکنید چه بدرد ملت میخوره . فایده آن آتش سوزی چی هست دودش به چشم ما که نمیره . خود امریکا حلش میکنه فکر ملت خودت باش
وااااا تابناک !!!!!!! تو ام؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه ما مشکل کارگری داریم؟؟؟؟
مگه ما بیکاری داریم؟؟؟؟
مگه ما گرونی داریم؟؟؟؟؟؟

زبنتو گاز بگیر!!!! صداو سیما؟؟؟؟ اصلا!!!! ابدا!!!!!
همیشه صدا و سیما بیطرف بوده هست خواهد بود

با تشکر
واحد مرکزی خبر- اتاق بغلی
از صدا و سیما فقط فوتبالش بدرد بخوره..با خیال راحت هر چی میخواین پخش کنید یا نکنید..کلا نگاه نمیکنیم...
مسئولین کشور ما فقط برای رضای خدا کار میکنن و چشمداشتی هم ندارن کارگران هم باید این رویه رو پیش بگیرن مثلا شبیه وزیران دولت یا حتی مثل وکلای مجلس بشن.آدم که برای یکمیلیون تومن اعراض نمیکنه.....
برو بیست و سی ببین تا از خواب بیدار شوی
تظاهرات مردمی درکشورهای غربی وتظاهرات غیرمردمی درایران .تیترموردعلاقه صداوسیمای میلی ایران
بخاطر حفظ منافع آقازاده ها صدا و سیما ساکت شده
کی وقتشو تلف می کنه برای صدا و سیما ؟ یک چند وقتی از خونه دور بودم و محل کار گیرنده ماهواره نداشتم و فقط سیما بود فکر کردم شاید بعد از ۲۰ سال که نگاه نکرده ام اقلا بهتر شده باشد چند روز که نگاه کردم ترجیح دادم کلا تلویزیون را خاموش کنم . هم اعصابم راحت بود هم برق مصرف نمی شد کلا صدا و سیما سوهان روح مردمه مخصوصا اخبار و تفسیرهای سیاسیش . فیلم ها و سریال هاش هم که افتضاح هستن هم از نظر اخلاقی و هم از نظر روانی کلا منفی هستند.
من از تلويزيون ايران فقط فوتبالش رو نگاه ميكنم و برنامه ي نود
بقيه برنامه هاش مفتش هم گرونه و الكي بودجه بيت المال رو هدر ميدن
اگرتلویزیون نبود علم مردم بیشتر بود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر