بازدید 3084
مدیرعامل شرکت چادر ملو در گفتگو با تابناک اقتصادی مطرح کرد

فکری به حال خودتحریمی‌ها شود/ صادرات چادرملو از تحریم‌ها آسیب نمی‌بیند

کد خبر: ۸۵۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 19 November 2018
فکری به حال خودتحریمی‌ها شود/ صادرات چادرملو از تحریم‌ها آسیب نمی‌بیندمدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملوگفت: چادرملو در مقابله با تحریم‌های خارجی مشکلی ندارد آنچه موجب بروز مشکلاتی برای این شرکت شده، نه بحث تحریم‌ها و کاهش صادرات، بلکه خودتحریمی‌های داخلی است.
 
محمود نوریان در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی اظهار کرد: پروژه‌ای که ۶ ماه قبل باید به بهره برداری می‌رسید، هنوز به خاطر بخشنامه‌های متفاوت و تصمیم گیری‌های بی مورد به سرانجام نرسیده و تجهیزات این پروژه که به سختی و با مذاکرات فراوان وارد کشور شده، به موقع ترخیص نشده و بهره برداری از کارخانه مگامدول چادرملو را به تعویق انداخته
 
وی با اشاره به این مطلب که این شرکت روزانه بیش از ۳ میلیارد تومان بابت هر روز تاخیر راه اندازی کارخانه احیای مستقیم چادرملو که قرار است تامین کننده آهن اسفنجی کارخانه تولید شمش فولاد باشد هزینه اضافه پرداخت می‌کند گفت: در شرایط کنونی، در حالی که تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داریم آیا بهتر نیست با برخی مانع تراشی‌ها به تحریم‌ها کمک نکنیم؟ بلکه تسهیلات ترخیص کالا‌هایی که بصورت کاملاً قانونی و شفاف وارد گمرکات شده را بیش از پیش فراهم نمائیم.
 
وی گفت: ماه‌ها است که کارخانه احیای مستقیم چادرملو که بیش از ۹۸ درصد از مراحل نصب و تجهیز خود را سپری کرده در انتظار ترخیص برخی قطعات نهایی است تا راه اندازی شود، ولی متاسفانه برخی امور این روند را کند کرده است. این در حالی است که در صورت تکمیل این واحد تولیدی که قادر است سالانه ۱ میلیون و ۵۵۰ هزارتن آهن اسفنجی تولید کند، گامی در جهت تامین مواد اولیه واحد‌های فولاد سازی و افزایش صادرات و ارز آوری برای کشور برداشته می‌شود.
 
گفتنی است روند سود آوری چادر ملو که از سال ۹۴ سیر صعودی داشته طی سال جاری سرعت بیشتری یافته و تحقق صددرصدی بودجه پیش بینی شده برای سال جاری در ۷ ماهه نخست امسال، چشم انداز مثبتی را پیش روی سهامداران این شرکت قرار داده است.
 
شرکت چادر ملو همچنین درصدد افزایش سرمایه از مبلغ ۳۳۵۰ میلیارد تومان به ۶۷۰۰ میلیارد تومان بوده و بر این اساس، اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در مورخ ۲۳/۰۸/۱۳۹۷ در سامانه کدال قرار گرفته و تشریفات قانونی این افزایش سرمایه در حال انجام بوده که هدف از این افزایش سرمایه جبران مخارج سرمایه گذاری در بهره برداری از معادن جدید و جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار