بازدید 2146

برترین دانشگاه‌های جهان در علوم ورزشی

کد خبر: ۸۵۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷ 19 November 2018

رتبه‌‌بندی تایمز هایر اجوکیشن به بررسی برترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل در رشته علوم ورزشی می‌پردازد که یکی از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار است.

به گزارش آنا، علوم ورزشی یا پزشکی ورزشی یکی از رشته‌های تحصیلی است که در آن به بررسی نقش ورزش و فعالیت فیزیکی در سلامت و عملکرد بدن انسان پرداخته می‌شود. علوم ورزشی شامل فیزیولوژی، روانشناسی، آناتومی، بیومکانیک، بیوشیمی و زیست‌شناسی می‌شود.

در دنیای ورزش همه به دنبال دستیابی به بهترین نتایج هستند به همین دلیل نیاز به متخصصان علوم ورزشی و مشاوران عملکرد ورزشی افزایش یافته است . از سوی دیگر شغل‌های مرتبط با این رشته تحصیلی نیز بیشتر شده است.

دانشمندان علوم ورزشی با مطالعه علوم مختلف و ورزش موفق به توسعه دانش و درک ما از نحوه واکنش بدن انسان به ورزش، فعالیت فیزیکی، محیط‌های مختلف و محرک‌های دیگر شدند.

در ادامه به معرفی برترین دانشگاه‌های جهان در رشته‌های علوم زیستی از نگاه رتبه‌بندی تایمز هایر اجوکیشن ۲۰۱۹ می‌پردازیم.

دانشگاه میشیگان که جایگاه ۲۰ رتبه‌بندی جهانی تایمز هایر اجوکیشن را دارد، برترین دانشگاه جهان در رشته‌های علوم ورزشی است. این دانشگاه امتیاز ۸۰ در آموزش، ۸۵,۹ در تحقیق، ۹۶ در استناد علمی و ۴۵.۹ در درآمد صنعتی را دارد.

دانشگاه تورنتو نیز که دومین دانشگاه برتر جهان در رشته علوم ورزشی و بیست و یکمین دانشگاه برتر در جهان است، موفق به کسب امتیاز ۷۵,۸ در آموزش، ۸۶.۳ در تحقیق، ۹۲.۸ در استناد علمی و ۵۰.۳ در درآمد صنعتی شد.

دانشگاه چینهوا که جایگاه ۲۲ را در رتبه‌بندی جهانی تایمز هایر اجوکیشن را از آن خود کرده، سومین دانشگاه برتر در رشته‌های علوم ورزشی است. این دانشگاه امتیاز ۸۷,۷ در آموزش، ۹۴.۱ در تحقیق، ۷۴.۸ در استناد علمی و ۹۹.۸ در درآمد صنعتی را دارد.

دانشگاه نورث وسترن نیز با کسب امتیاز ۶۹ در آموزش، ۸۳,۶ در تحقیق، ۹۷.۸ در استناد علمی و ۷۵.۸ در درآمد صنعتی، عنوان چهارمین دانشگاه برتر جهان در رشته‌های علوم ورزشی را مال خود کرده است. این دانشگاه در جایگاه بیست و پنجم رتبه‌بندی جهانی تایمز هایر اجوکیشن قرار دارد.

دانشگاه واشنگتن نیز پنجمین دانشگاه برتر در رشته‌های علوم ورزشی است. این دانشگاه امتیاز ۷۰,۷ در آموزش، ۷۹.۷ در تحقیق، ۹۸.۹ در استناد علمی و ۴۷.۶ در درآمد صنعتی را دارد و بیست و هشتمین دانشگاه برتر جهان است.

رتبه

دانشگاه

آموزش

تحقیق

استناد علمی

 

 درآمد صنعتی

نسبت دانشجوی دختر به پسر

 

۱

 دانشگاه میشیگان

  ۸۰

 ۸۵,۹

       ۹۶

      ۴۵,۹ 

                      ۴۸ به ۵۲

۲

 دانشگاه تورنتو

 ۷۵,۸

 ۸۶,۳

     ۹۲,۸

      ۵۰,۳

                در دسترس نیست

۳

 دانشگاه چینهوا

  ۸۷,۷

 ۹۴,۱

    ۷۴,۸

      ۹۹,۸

                     ۳۴ به ۶۶

۴

 دانشگاه نورث وسترن

   ۶۹

 ۸۳,۶

    ۹۷,۸

      ۷۵,۸

                       ۴۸ به ۵۲

۵

 دانشگاه واشنگتن

 ۷۰,۷

 ۷۹,۷

     ۹۸,۹

       ۴۷,۶

                        ۵۳ به ۴۷

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل