بازدید 5194
۶
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شاخص کل بورس با بیش از ۵ هزار واحد سقوط، به کانال ابتدای پاییز ریزش کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۷ آبان ماه ۹۷، با کاهش ۵۲۶۱ واحدی معادل ۲.۹۴ درصد به رقم ۱۷۳ هزار و ۵۵۷ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز شاهد ریزش ۳۱۷۵ واحدی معادل ۱.۷۴ درصدی شاخص کل بورس بودیم. این در حالی است که در روزهای ابتدای مهرماه امسال، شاهد جهش نماگر به کانال 173 و 174 هزار واحد بودیم.
کد خبر: ۸۵۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 18 November 2018

شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۲۶۱ واحد سقوط کردشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۷ آبان ماه ۹۷، با کاهش ۵۲۶۱ واحدی معادل ۲.۹۴ درصد به رقم ۱۷۳ هزار و ۵۵۷ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز شاهد ریزش ۳۱۷۵ واحدی معادل ۱.۷۴ درصدی شاخص کل بورس بودیم. این در حالی است که در روزهای ابتدای مهرماه امسال، شاهد جهش نماگر به کانال ۱۷۳ و ۱۷۴ هزار واحد بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در دومین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۳۲ واحدی معادل ۲.۹۴ درصد به رقم ۵۰ هزار و ۵۴۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۵۵۳ واحدی معادل ۱.۹۶ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۷۵۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۹۰ واحدی معادل ۱.۹۶ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۵۸۹۲ واحد کاهش معادل ۳.۰۹ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۴ هزار و ۹۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۳۵۰ واحد کاهش معادل ۳.۲۷ درصد به رقم ۱۲۸ هزار و ۵۰۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۸۱۸۶ واحد کاهش معادل ۲.۳۳ درصد همراه بود و عدد ۳۴۲ هزار و ۶۱۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۷۸ هزار ۶۴۸ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۲۶۱ واحد سقوط کرد

در معاملات امروز، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۴۲۸ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۲۹ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۲۳ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۱۸ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس و نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۱۴ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۲۰۹ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۰۶ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۲۰۳ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۰۱ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۷۶ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۶۶ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۶۵ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۴۵ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۴۳ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۱۳۴ واحد و نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۱۲۴ واحد و همچنین نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۹۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی آپ متعلق به آسان پرداخت پرشین با ۳۳ واحد، نماد همراه متعلق به شرکت ارتباطات سیار ایران با ۳۲ واحد، نماد خاهن متعلق به آهنگری تراکتورسازی ایران با ۸ واحد، نماد کهمدا متعلق به شیشه همدان با ۵ واحد و نماد قشرین متعلق به قند شیرین خراسان با ۴ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۱۹۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۸ هزار و ۴۶۲ نوبت معامله و به ارزش ۷۴۷ میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در بازار سرمایه امروز، نماد‌های معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت، خساپا متعلق به سایپا، وتجارت متعلق به بانک تجارت، شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان،‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب، فاراک متعلق به ماشین سازی اراک و فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان، به عنوان نماد‌های پربیننده بورس تهران معرفی شدند.

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با افت ۳۱ واحدی به رقم ۱۸۸۰ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۸۲۴ میلیون و ۳۱۸ هزار برگه بهادار در قالب ۱۰۴ هزار و ۱۵۲ نوبت معامله و به ارزش ۴۵۱ میلیارد و ۱۵۱ میلیون تومان داد و ستد کردند. همچنین،  نمادهای مارون، ذوب، زاگرس، هرمز، ارفع در کاهش شاخص فرابورس مؤثر بوده و نمادهای کگهر و میدکو در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بودند. نمادهای پربیننده فرابورس نیز شامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، داروسازی آوه‌سینا، تجارت الکترونیک پارسیان کیش و تولید و صادرات ریشمک بوده‌اند. 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
شاخص کل درمقایسه با دوماه پیش حدود۲۵۰۰۰ واحدسقوط کرده
چه مملکتی داریم زندگی می کنیم دلار رو میارن پایین میخرن می برن بالا می فروشن همه هم دلال شدن .دو روزم ثابت نمی مونه واقعا ادم دیوونه میشه تو این کشور
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
دیونه میشه؟



مگه اومدی بهشت؟
شاخص بورس بدون هیچ دلیل اقتصادی رشد کرده بود و حالا به جایی که باید باشد بر می گردد. البته بحش زیادی از این بالا و پایین شدنها هم کار دلالان و کارگزاران بورس است و انها بیشتر نفع را از این نوسانات می برند. وقتی رشد اقتصادی کشور دو دهم درصد است چرا بورس باید بیش از 60 درصد رشد داشته باشد. مردم عادی بهتر است فریب بورس بازان را نخورند.
جالبه کلا تو ایران یا یک دفعه شاخص رو سبز میکنند یا یک دفعه کاری میکنند انگار جنگ شده.هیچی این کشور قابل اعتماد نیست.
دیروزبورس نزدیک به ۶ هزارواحد سقوط کردهیچ کجانمودپیدانکرد حالا اگرهمین مقداررشدمیکرد گوش فلک راکرمیکردند!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر