بازدید 2322

ما متولی اشتغال نیستیم اما نگران اشتغال دانش آموختگان هستیم

کد خبر: ۸۵۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 17 November 2018

وزیر علوم گفت: ما در واقع متولی اشتغال نیستیم، اما نگران اشتغال دانشجویان هستیم لذا از سال تحصیلی گذشته طرحی به اسم طرح مهارت افزایی دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی در دانشگاه‌ها را راه اندازی کردیم.

به گزارش دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون اشتغال زایی فارغ التحصیلان و کار‌هایی که برای آن‌ها باید انجام شود گفت: ما در واقع متولی اشتغال نیستیم، اما نگران اشتغال دانشجویان هستیم لذا از سال تحصیلی گذشته طرحی به اسم طرح مهارت افزایی دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی در دانشگاه‌ها را راه اندازی کردیم که به صورت کارگاه‌های مرتبط با مشاغل رشته‌های تحصیلی، مهارت‌های مورد نیاز در دانشگاه‌ها آموزش داده می‌شودو توسط مجموعه کانون‌ها همراهی می‌گردد.

وی افزود: مسئله دیگر این است که آمار واقعی که در حال حاضر منتشر می‌شود، علی رغم اینکه ما فارغ التحصیلان بسیاری داریم، اما به لحاظ نرخ بیکاری سطح نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور نسبت به نرخ بیکاری در کل کشور کمتر است.

غلامی گفت: هر چند مهارت‌های تحصیلی بالاتر می‌رود، اشتغال‌زایی باید بیشتر شود و نرخ بیکاری کاهش یابد. در حال حاضر امیدواریم حرکتی که در آینده در توسعه کشور قطعا اتفاق خواهد افتاد، باعث توسعه و بهبود امور در تمام قسمت‌ها شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی