بازدید 2640

پنج استان نیازمند اهدای خون

کد خبر: ۸۵۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 16 November 2018

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت::هر ساله با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور، میزان مراجعات مردم جهت اهدای خون کاهش می‌یابد، گفت: مردم ایران همواره به سنت حسنه اهدای خون توجه ویژه‌ای داشته اند، اما در حال حاضر در استان‌های تهران، گیلان، مازندران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی، نیاز به اهدای خون مردم است.

به گزارش میزان، بشیر حاجی بیگی اظهار داشت: سازمان انتقال خون ایران مسئول تامین خون و فرآورده‌های آن در بیش از ۸۵۰ بیمارستان و مرکز درمانی در کشور است و در تهران و کلانشهر‌ها و مراکز استانها، نیاز به خون بیشتر احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: شهر تهران با داشتن حدود ۱۷۰ بیمارستان و مرکز درمانی، بیشترین نیاز به خون و فرآورده‌های آن را در کشور دارد البته در شهر‌هایی که بیماران خاص به ویژه بیماران مبتلا به تالاسمی در آن‌ها زندگی می‌کنند مانند شهر‌های استان‌های گیلان، مازندران و تهران، به اهدای خون نیاز است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: مراکز اهدای خون در تهران علاوه بر فعالیت در طول هفته، امروز پنج شنبه تا ساعت ۲۰ باز هستند همچنین فردا مرکز جامع اهدای خون تهرانپارس و ستاری تا ساعت ۱۵ و مرکز وصال شیرازی تا ساعت ۲۰ آماده اهدای خون هستند.

حاجی بیگی یادآور شد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن به صورت روزانه و این نیاز همیشگی است. ۹۰ درصد از مردم ایران دارای گروه‌های خونی مثبت و ۱۰ درصد دارای گروه‌های خونی منفی هستند، اما در حال حاضر به همه گروه‌های خونی نیاز است البته در استان گیلان به گروه خونی A. مثبت و O. منفی نیاز زیادی وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل