بازدید 2091

قیمت تولید زراعی، باغی و دامداری ۲۵.۶ درصد گران شد

شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل تابستان سال ٩٧ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٥.٩ درصد و شاخص چهار فصل منتهی به فصل تابستان نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ٢٥.٦ درصد افزايش يافته است.
کد خبر: ۸۵۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵ 15 November 2018

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی (برمبنای ١٠٠=١٣٩٠) در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٥٥,٢ بوده است که نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٥.٩ درصد افزایش یافته است.

شاخص چهار فصل منتهی به فصل تابستان نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ٢٥.٦ درصد افزایش یافته است.

شاخص زراعت و باغداری

شاخص "زراعت و باغداری" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٦٥,١ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٥١.٤ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز معادل ٢٨.٩ درصد افزایش می‌باشد.

شاخص گروه "غلات" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٢٧٨,٣ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨.٨ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ٤.١ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "میوه ها و میوه های آجیلی" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٨٧,٢ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٦.٦ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٤٥.٩ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "سبزیجات" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٥١٨,٧ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧٣.٥ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٢٤.٩ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "موادخام طبقه بندی نشده" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٢٧٠,٩ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٧.٧ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ١٦.١ درصد افزایش می باشد.

شاخص دامداری سنتی

شاخص "دامداری سنتی" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٣٣,٨ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٤.٥ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با  ١٨.٣ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "پرورش بز و بزغاله " در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٢٦,٢ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤١.٧ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٢٥.٤ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "پرورش گاو و گوساله سنتی" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٥٣,٥ است که نسبت به فصل مشابه سال ٤٠.١ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ١٩.٢ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "گوسفند و بره" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٣٤٧,٣ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٢.٣ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٢٧.٤ درصد افزایش می باشد.

شاخص گروه "سایر محصولات حیوانی" در فصل تابستان سال ١٣٩٧ برابر با ٢٩٩,٧ است که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٨.٤ درصد افزایش یافته است. میزان تغییرات چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) نیز برابر با ٨.١ درصد افزایش می باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر