بازدید 3875

معاون وزیرورزش:مقامات بازنشسته فدراسیون فوتبال بایدبروند

کد خبر: ۸۵۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 13 November 2018

قانون منع بکارگیری بازنشسته‌های ورزشی این روزها سوژه داغ رسانه‌های مختلف است و با پایان این مهلت در تاریخ 26 آبان‌ماه، باید همه بازنشسته‌ها در وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و ادارات کل پست‌های خود را تحویل بدهند.

به گزارش تابناک ورزشی، ژاله فرامرزیان معاون اداری مالی وزارت ورزش، درباره قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها و همین طور مسائل مالی فدراسیون‌ها صحبت‌هایی را مطرح کرده که می تواند جنجال را به نقطه اوج نزدیک کند و برای فیفا یک سند معتبر جهت تعلیق فوتبال ایران محسوب شود:

صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه مراسم تجلیل از قهرمانان پایان امسال برگزار می‌شود...

فرامرزیان: ما مراسم تجلیل را سالی یک بار برگزار می‌کنیم. ابتدای سال 97 این مراسم برگزار شد حالا ممکن است ابتدای سال آینده و یا پایان سال این مراسم را برگزار کنیم.

آماری از تعداد سکه‌هایی که باید پرداخت شود دارید؟

آمار دقیق تا پایان سال مشخص نیست چون مراسم تجلیل فقط مربوط به بازی‌های آسیایی نمی‌شود. برآوردی که ما تا پایان سال داشتیم به سازمان برنامه و بودجه داده‌ایم اما بعید است چنین مبلغی را بتوانند تامین کنند به همین دلیل باید راه‌هایی را برای تامین بودجه پیدا کنیم.

 آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان و پاداش به مدال‌آوران قرار بود بازبینی شود، نتیجه‌ای حاصل شده است؟

کمیته‌ای تشکیل شده و آیین‌نامه در دست بررسی است. جمع‌بندی شود در شورای مربوطه تصویب می‌شود.

پاداش مدال‌آوران امسال براساس همان آیین‌نامه قبلی پرداخت می‌شود؟

تا الان هر چه که آیین‌نامه بوده طبق آن پاداش را پرداخت می‌کنیم. از این بعد هر زمانی آیین‌نامه مصوب شود لازم‌الاجراست.

در آخرین صحبت‌های خود درباره باز کردن حساب ارزی گفته بودید تا بتوانید از آن طریق ارز مورد نیاز فدراسیون‌ها را تامین کنید. این حساب باز شد؟

ما راه‌های مختلفی را طی کردیم اما الان مهم این است که ارز مورد نیاز فدراسیون‌ها را می‌توانیم با قیمت ثانویه تهیه کنیم. روش‌های متفاوتی طی شد. یک بار ما حساب باز کردیم یک بار بانک مرکزی حساب باز کرد اما در نهایت بانک عامل خارجی نتوانست پول بریزد. حالا از طریق حواله‌ای که بانک مرکزی می‌دهد ارز را تامین می‌کنیم اما به دلیل محدودیت فقط الزامات اصلی تامین می‌شود. مثل قبل همه نیازهای فدراسیون‌ها قابل پاسخ نیست. این محدودیت‌ها برای کل کشور است.

ارز ثانویه به تامین سلاح و تجهیزات تیراندازی نیز تعلق می‌گیرد؟

تامین ارز براساس نیازی است که فدراسیون‌ها دارند. حوزه قهرمانی این نیازها را در ارتباط با قرارداد و دستمزد مربیان خارجی و اعزام‌ها به ما می‌گوید تا ارز تامین شود. در خصوص تجهیزات ورزشی، قوانین مربوط به واردات کالا و گمرک شامل حال آنها می‌شود. اولویت اول ما در خصوص ارز برای سفرها و همین طور مربیان است. از طرفی رقم آنقدر بالا نیست که واردات اقلام را نیز با ارز ثانویه در بر بگیرد.

 پس با این حساب فدراسیون‌ تیراندازی باید هزینه زیادی برای تامین سلاح کند؟

البته واقعیت این است که فدراسیون تیراندازی یک دفعه با کمبود سلاح مواجه نمی‌شود. بعد از اعمال تحریم‌ها تجهیزات تیراندازی خیلی آسیب ندیده است. سلاح‌ها و تجهیزات تیراندازی شرایط مناسبی دارند. ملزومات فوری برای مسابقات را سعی می‌کنیم تامین کنیم اما محدودیت شامل حال همه است.

بودجه فدراسیون‌ها هم پرداخت شده است؟

بله طبق برنامه، هر ماه به حساب فدراسیون‌ها پول واریز می‌شود. اول آبان نیز مبلغی به حساب آنها ریختیم.

از بازنشسته‌ها چه خبر؟ مشخص شده تاکنون چه تعداد در مجموعه وزارت ورزش و فدراسیون‌ها بازنشسته هستند؟

برخی از فدراسیون‌ها نفرات بازنشسته خود را رسما معرفی کرده‌اند. ما اتمام فعالیت (26 آبان) را گفته‌ایم. دیروز نیز مکاتبه‌ نهایی داشتیم و گفته‌ایم بعد از موعد مقرر فعالیت بازنشسته‌ها به هیچ عنوان طبق قانون امکان‌پذیر نیست. فدراسیون‌ها نهادهای عمومی غیردولتی هستند. قوانین مربوط به شرایط اداری و استخدامی نهادهای غیردولتی باید از قوانین کلی دستگاه‌های اجرایی پیروی کند. ما به همه فدراسیون‌ها و مجموعه وزارت ورزش ابلاغ کرده و پایان مهلت را گفته‌ایم. امکان فعالیت نیست و جرم محسوب می‌شود.

 

فارس: اگر بازنشسته‌ها هم پست خود را تحویل ندهند، وزیر ورزش نیز باید پاسخگو باشد...

بله. صاحبان امضای مجاز در رأس آنها وزیر ورزش و بنده و برخی از دوستان دیگر باید پاسخگو باشیم و مسئول تحقق این قانون هستیم.

فارس: بازنشسته‌ها حدودا چند نفر هستند؟

افراد بازنشسته فقط مربوط به کسانی نیستند که ما می‌شناسیم. ممکن است کارمندان عادی در فدراسیون‌ها هم باشند که این قانون شامل حالشان شود. در بسیاری از فدراسیون‌هایی که اتمام کار افراد اعلام شده، نفرات جایگزین معرفی شده‌اند. ما به همه فدراسیون‌ها نامه زده و پایان مهلت را گفته‌ایم. 30 فدراسیون هنوز جواب رسمی به ما نداده‌اند که به آنها اعلام شده اسامی را بدهند. گفته‌ایم سریعا پاسخ بدهند.

صحبت‌های زیادی در خصوص فوتبال مطرح شده است. تاج به دیدار لاریجانی رفته و تاکید شده فوتبال شامل قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها می‌شود. از طرفی این فدراسیون به وزیر ورزش نامه زده و از او خواسته این فدراسیون دولتی است یا غیر دولتی، نظر شما در این باره چیست؟

همه فدراسیون‌ها در لیست نهادهای عمومی غیردولتی ثبت شده‌اند. نهاد عمومی غیردولتی که مجوز قانون را دارد و به موجب آن کمک‌های ما شامل حال آنها می‌شود از طرفی این نهادها در قانون خدمات کشوری هم تعریف شده‌اند البته در قانون خدمات کشوری یک شرحی هم وجود دارد به همین دلیل ما از سازمان اداری و استخدامی کشور استعلام کردیم که دستگاه اجرایی محسوب می‌شود و باید قانون را اجرا کند. برایمان فرقی نمی‌کند اسم شخص چیست و کدام فدراسیون است. همه بزرگوار هستند. همه فدراسیون‌ها یک اساسنامه دارند. اساسنامه فدراسیون فوتبال هم اگر مصوبه هیات وزیران است چون در لیست نهادهای عمومی غیردولتی قرار دارد و باید قانون را اجرا کند. این قانون شامل حال همه است و کسی مستثنی نیست. حالا چطور می‌خواهند تفسیر کنند و اگر بناست استفساریه بگیرند می‌توانند جواب بگیرند و اقدام کنند. بحث ما اجرای قانون است و این قانون در اختیار ما نیست شاید اگر بود، به گونه‌ای دیگر تصمیم می‌گرفتیم. چون در اختیار ما نیست هر قانونی که برای همه فدراسیون‌هاست برای فوتبال هم هست.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان