بازدید 2622

حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی بین دانشگاه‌های جهان در حوزه علوم حیاتی

کد خبر: ۸۵۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 12 November 2018

براساس نتایج نظام‌رتبه‌بندی تایمز یازده دانشگاه ایران در رشته موضوعی علوم حیاتی در جمع هزار و ۲۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نظام رتبه‌بندی تایمز نتایج رتبه بندی دانشگاه ها را در حوزه علوم حیاتی برای سال 2019 میلادی اعلام کرد که 11 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در رشته موضوعی علوم حیاتی در جمع هزار و 250 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

در این رتبه بندی شاخص درآمد صنعتی دانشگاه شهیدبهشتی با 40.9 امتیاز در خور توجه است. در شاخص استناد نیز دانشگاه شهید بهشتی امتیاز 25.4 را کسب کرده است.
ترتیب حضور دانشگاه‌های ایرانی در رتبه بندی تایمز

10 دانشگاه ایرانی در این رتبه‌بندی به ترتیب شامل دانشگاه های صنعتی اصفهان، فردوسی مشهد، گیلان، علوم پزشکی ایران، اصفهان، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شیراز، تبریز، تهران و ارومیه است.

نکته قابل توجه در رتبه بندی های موضوعی آن است که هیچ موسسه‌ای در گروه دانشگاه های برتر جهان قرار نمی گیرد مگر آن که حداقل هزار مقاله پژوهشی طی 5 سال بررسی منتشر کرده باشد.

تایمز که 11 رشته موضوعی را رتبه بندی می‌کند، آستانه انتشارات را متفاوت قرار داده و در حوزه علوم حیاتی این آستانه به 500 مقاله در طی 5 سال گذشته تقلیل داده شده است.

علوم حیاتی در رتبه بندی تایمز شامل طیفی از حوزه های تخصصی کشاورزی و جنگل داری، علوم زیستی، دامپزشکی و علوم ورزشی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر