بازدید 1862

فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام با قیمت ۶۴.۹۷ دلار در بورس انرژی

با همکاری شرکت ملی نفت ایران، ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام عرضه شده در بورس انرژی با قیمت ۶۴.۹۷ دلار به ازای هر بشکه و در قالب دو محموله ۲۴۵ هزار بشکه ای و یک محموله ۲۱۰ هزار بشکه ای معامله شد.
کد خبر: ۸۵۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 11 November 2018

با همکاری شرکت ملی نفت ایران، ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام عرضه شده در بورس انرژی با قیمت ۶۴.۹۷ دلار به ازای هر بشکه و در قالب دو محموله ۲۴۵ هزار بشکه ای و یک محموله ۲۱۰ هزار بشکه ای معامله شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دقایقی قبل و مطابق با اطلاعیه بورس انرژی، عرضه  محموله ۷۰۰ هزار بشکه ای نفت خام در این بورس آغاز شد. در نوبت اول عرضه نفت خام در بورس انرژی که در ششم آبانماه امسال صورت گرفت در مجموع 280 هزار بشکه نفت خام از محموله یک میلیون بشکه ای عرضه شده از سوی شرکت ملی نفت ایران از طریق سه شرکت کارگزاری برای فهرستی از خریداران بخش خصوصی خریداری شد.

۱۴:۱۸ با وجود دستورالعمل شرکت سپرده گذاری مرکزی مبنی بر واریز وجه اولیه برای شرکت در معامله  به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی اما با توجه به شرایط خاص عرضه نفت خام و برای انعطاف بیشتر برای متقاضیان تا زمان انجام معامله، امکان واریز این وجه برای متقاضیان وجود دارد.

۱۴:۲۰ با وجود کاهش ۵ دلاری قیمت پایه هر بشکه نفت خام در اطلاعیه جدید، اما امکان تعدیل قیمت پایه براساس رقابت امروز میان متقاضیان وجود دارد. هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام در بازارهای جهانی (نفت برنت) به صورت متوسط حدود ۷۰ دلار به ازای هر بشکه است.

۱۴:۲۴ بورس انرژی به عنوان یک بازار متشکل تنها ابزاری برای متنوع بخشی به فروش نفت ایران به کار گرفته می شود. بنابراین بورس انرژی هیچ گاه جایگزین شرکت ملی نفت ایران و به طور مشخص اداره امور بین الملل این شرکت نبوده و نخواهد بود. بررسی های میدانی نشان می دهد در حالی عرضه ۷۰۰ هزار بشکه ای امروز با موفقیت همراه خواهد بود که محموله های بعدی نفت خام براساس جدول زمان بندی مشخص به صورت مستمر ادامه یابد.
۱۴:۳۰ عرضه محموله ۷۰۰ هزار بشکه ای نفت خام در بورس انرژی آغاز شد.

۱۴:۳۳ در عرضه امروز نیز همچون عرضه قبلی، ۹ بانک عامل از جمله سامان و پارسیان به عنوان بانک های عامل برای صدور ضمانت نامه معرفی شده اند.

۱۴:۳۷ لحظاتی قبل ۳ پیشنهاد خرید در مقابل سفارش فروش محموله نفت ۷۰۰ هزار بشکه ای عرضه شده در بورس بر روی تابلوی معاملات نشست. هم اکنون بالاترین درخواست برای خرید یک محموله ۲۴۵ هزار بشکه ای نفت خام، قیمت ۵۷.۳۴ دلار به ازای هر بشکه است. دو پیشنهاد دیگر برای خرید محموله های ۲۴۵ و ۲۱۰ هزار بشکه ای، قیمت های ۵۶.۲۱ و ۵۴.۸۵ دلار به ازای هر بشکه اعلام شده است. باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت ملی نفت  ایران نرخ پایه اعلامی خود یعنی ۷۱.۵۹ دلار به ازای هر بشکه را تا چه اندازه در برابر تقاضاهای موجود خواهد شکست؟
۱۴:۴۲ شرکت ملی نفت ایران نرخ پایه اعلامی خود را به ۶۷.۱  دلار به ازای هر بشکه کاهش داد. باید دید واکنش متقاضیان چه خواهد بود؟
۱۴:۴۵ متقاضیان خرید، قیمت های پیشنهادی خود را به ۶۰.۲۵، ۵۹.۷۴ و ۵۹.۱۲ دلار به ازای هر بشکه افزایش دادند. 
۱۴:۵۰ شرکت ملی نفت ایران هم نرخ پایه اعلامی خود را به ۶۵.۲۲ دلار به ازای هر بشکه کاهش داد. آیا متقاضیان مجددا قیمت پیشنهادی خود را افزایش خواهند داد؟
۱۴:۵۷ شرکت ملی نفت ایران مجددا نرخ پایه اعلامی خود را به ۶۴.۹۷ دلار به ازای هر بشکه کاهش داد. 

۱۵:۰۰ پیشنهاد متقاضیان برای خرید نفت خام با قیمت ۶۴.۹۷ دلار بر روی تابلوی معاملات نشست و آنها موفق به خرید دو محموله ۲۴۵ هزار بشکه ای و یک محموله ۲۱۰ هزار بشکه ای شدند. بدین ترتیب کل محموله ۷۰۰ هزار بشکه ای نفت خام در بورس انرژی معامله شد.

فروش ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام با قیمت ۶۴.۹۷ دلار در بورس انرژی
برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

۱۵:۱۰ خبرها حاکی از آن است که در صورت نظر مساعد وزارت نفت، عرضه نفت خام در بورس انرژی هر دو هفته یکبار ادامه خواهد داشت.
۱۵:۴۰ گفته می شود مقرر شده است هر ماه یک میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی عرضه شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر