بازدید 3912

استانی شدن انتخابات به کاهش تخلفات شوراها کمک می‌کند

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس معتقد است افزایش تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث کارایی بیشتر و عملکرد شورایی واقعی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 11 November 2018

محمد محمودی شاه‌ نشین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره تعدد تخلفات در شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: تعداد تخلفات گزارش شده در رسانه ها نسبت به 230 هزار نفر عضو در شوراهای اسلامی شهر و روستا عدد طبیعی نسبت به سال های گذشته است با این تفاوت که حضور شبکه های مجازی و تغییر نوع اطلاع‌رسانی باعث شده این تعداد در دوره فعلی بیشتر به نظر بیاید در حالی که اینطور نیست.

دبیرخانه دائمی شوراهای اسلامی مسیری برای بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه قانون انتخابات شوراها در حال بازنگری در کمیسیون امور داخلی مجلس است، عنوان کرد: همچنین دبیرخانه دائمی شوراهای اسلامی بعد از تصویب در مجلس تشکیل شده که با کمیته های تطبیق شهرستان ها، شوراهای حل اختلاف استان ها و کشور در ارتباط خواهد بود و اطلاعات مربوط به اعضای شورا را بررسی می کند که صلاحیت افراد برای حضور در دوره های بعدی از این طریق مشخص شود.

وی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر تنها شورای دو شهر منحل شده که بر همین اساس شورای شهر سلمانشهر به علت عدم انتخاب شهردار از سوی این شورا ظرف یک سال منحل شد و همچنین شورای شهر دیگری در استان فارس به علت دستگیری اعضا منحل شد، چرا که اعضای علی البدل نیز استعفا دادند.

استانی شدن انتخابات مجلس به کاهش تخلفات در شوراها کمک می‌کند

محمودی شاه نشین همچنین به رویکرد جدیدی که مجلس به دنبال آن است اشاره و تصریح کرد: استانی شدن انتخابات مجلس در دست کمیسیون امور داخلی و شوراها است که بر این اساس صرفا امور کلان و ملی به دست مجلس شورای اسلامی حل خواهد شد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مجلس کشور به صورت ملی باشد، شوراهای شهر نیز حکم مجلس محلی را خواهد داشت و مشکلات مربوط به حوزه های انتخابیه در آن حل خواهد شد ضمن اینکه تعداد افراد در مجلس محلی یعنی شوراهای اسلامی شهر افزایش می یابد و با این افزایش تعداد، عملکرد شورایی بهتر انجام خواهد شد و در واقع شاهد کاهش تخلفات در این حوزه نیز خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی