جنگ‌افزار؛

میگ 25 فاکس‌بت ؛ مانع بزرگ بمب افکن بی-70

کد خبر: ۸۵۰۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 11 November 2018
تعداد بازدید : 37578
بازدید 32466
۴
«میگ-25 فاکس‌بت / Mig-25 Foxbat» هواپیمای رهگیری و شناسایی مافوق صوتی است که توسط شرکت میگ طراحی شده است. این هواپیما یکی از سریع‌ترین هواپیماهای دنیا است که می‌تواند در ارتفاع باورنکردنی عملیات انجام دهد و رکورد ارتفاع قطعی پرواز برای یک جنگنده جت را دارد. این هواپیما برای مقابله و رهگیری بمب‌افکن بی-70 آمریکایی ساخته شد، این بمب‌افکن با سرعت بسیار زیاد و ارتفاع بالا پرواز می‌کرد اما ساخت میگ-25 توسط شوروی، تکمیل و تولید انبوه بمب‌افکن بی-70 را بی‌معنی می‌کرد و نهایتا آمریکا ادامه فرایند تکمیل نمونه اولیه آن را رها کرد. قابلیت‌های این هواپیمای محرمانه تا مدت‌ها برای همه متخصصان غربی پنهان بود، اما وقتی ویکتور بلنکو در سال 1976 با یک میگ-25 به ژاپن فرار کرد و به آمریکا پناهنده شد متخصصین غربی این فرصت را یافتند که به دقت آن را بررسی کنند. این مستند به زبانی گویا توضیح می‌دهد که چرا میگ-25 یکی از بهترین هواپیماهای دوران خود بوده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
جنس بشر خرابه. این همه پول صرف جنگ افزار می کنه به جای این که در راه صلح و اسایش خرج کنه.
چیزی را در مورد این هواپیما از قلم انداختید. شوروی سابق یا همان روسیه کنونی ده ها فروند از این هواپیما را رایگان بهع صدام هدیه کرد. این هواپیما در ارتفاع 30 کیلومتری پرواز می کند و ایران در آن زمان قادر به هدف قرار دادن آن نبود و امروز هم هدف قرار دادن هواپیمایی در این ارتفاع بسیار دشوار است. برای همین عراقی ها با این هواپیماهای اهدایی روس ها صدها بار شهرهای ما را بمباران کردند.
میگ 25 را ایرانیها طراحی کرده اند و روسها از ایران دزدیده اند
همین میگ های 25 بودند که زمان جنگ تهران را می زدند شب ها که روی تهران پرواز می کردند مثل حرکت ما هواره ها در شب بودند در صورتیکه ارتفاع ان ها این قدر بالا بود که بازتاب نور ماه روی هواپیما بود و به اشتباه با حرکت ماهواره گرفته می شد هیچ هواپیمایی تو آن ارتفاع قابلیت رهگیری این هواپیما را نداشتتند حتی تام کت ها(اف-14) موشک های زمین به هوای هاوک هم چون برد متوسط بودند به میگ 25 نمی رسید تا این که یک افسر جوان خوش فکر پدافند نیروی هوایی به این فکر افتاد که موشک های زمین به هوای هاوک را در ارتقاعات بلند کو ه های اطراف تهران ببرد همین ارتقائ ارتفاع باعث شد که موشک های هاوک به ارتفاع سقف پروازی میگ 25 برسد زمانی که در یکی از روزها که میگ 25 به تهران رسید با هیمن موشک هاوک که در ارتفاعات کوه نصب شده بود توانستیم میگ 25 را مورد اصابت قررار بدیم میگ 25 صدمه دیده به دلیل سرعت بالا خود توانست خودش را به خاک عراق برساند ودر آنجا سقوط کند .آمریکا وشوروی سابق ماه ها در این فکر بودند بودند که ایران چطوری توانسته است به این تکنو لوژی موشک زمین به هوا با برد بالا برسد از آن به بعد دیگه به هیچ عنوان میگ 25 بر فراز ایران یا حداقل تهران پرواز نکرد گرچه بعدا ایران موشک های برد بلند از چین خریداری کرد