بازدید 1813
تابناک از تالار شیشه ای بورس تهران خبر می دهد

اصلاح 869 واحدی دماسنج بازار سرمایه /معاملات امروز تالار شیشه ای متاثر از یک شایعه بانکی

در حالی که گروه بانکی ها در هفته گذشته و علی رغم تحریم های امریکا علیه بانک های ایرانی با اقبال سهامداران مواجه بود، شایعه بی اساس واگذاری یکی از بانک های خصوصی که با زیان انباشته سنگینی مواجه بوده به بانک ملت سهامداران را برای فروش این سهم به تکاپو انداخت گرچه ساعتی بعد مدیران این بانک این شایعه را تکذیب کردند.
کد خبر: ۸۵۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ 10 November 2018

شاخص کل بورس تهران در نخستین روز هفته جاری با کاهش 869واحدی در کانال184هزار و230 واحدی قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار بورس تابناک، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران با عقب نشینی 869واحدی در کانال184هزار و230 واحدی قرار گرفت و شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با افت253 واحدی در ارتفاع53 هزار 655و واحدی ایستاد.


شاخص کل هم وزن و شاخص قیمت هم وزن در روند معکوس با شاخص کل قرار داشتند و بر این اساس شاخص کل هم وزن با رشد 49واحدی، رقم28هزار و495 واحد گزارش شد و شاخص قیمت هم وزن نیز با رشد34 واحدی در کانال20 هزار و106 واحدی تثبیت شد.


شاخص آزاد شناور با کاهش 910واحدی به کانال194هزار و180 واحدی برگشت و شاخص بازار اول با افت 464 واحدی137رقم هزار و145 واحدی و شاخص بازار دوم نیز با کاهش 2585 واحدی در کانال 360هزار و116 واحدی تثبیت شد.


ارزش معاملات روز جاری بورس تهران به بیش ازیک میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 4میلیارد و 112 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 207 هزار و586 نوبت معاملاتی بود.


در جریان داد و ستدهای امروز، نماد معاملاتی گروه مديريت سرمايه گذاری اميد (واميد)، بانك صادرات ايران (وبصادر) و معدني‌وصنعتي‌چادرملو (كچاد) یشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس تهران ثبت کردند و در مقابل نماد معاملاتی بانک ملت، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشيمی تأمين (تاپيكو)، پتروشيمی پارس (پارس)، پتروشيمی‌ خارك‌ (شخارك)، فولاد مباركه اصفهان (فولاد) و پالايش نفت اصفهان (شپنا) بیشترین تاثیر منفی را برشاخص کل داشتند.


امروز نماد معاملاتی شركت های قنداصفهان‌(قصفها)،نفت سپاهان(شسپا) با توجه به افشای اطلاعات با اهميت گروه الف، حق تقدم شركت های فرآورده های تزريقی و دارويی ايران(دفراح)و حق تقدم استفاده نشده شركت پارس سويچ(بسويچح)، كشت‌ و صنعت‌ چين‌ چين (غچين)، گروه سرمايه‌ گذاری‌ البرز(والبر) و نماد موتوژن(بموتو)بازگشایی شدند و در مقابل نماد معاملاتی شركت های سرمايه‌ گذاری‌ البرز(هلدينگ‌ (والبر1)، گروه دارويی بركت(بركت1)با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب و نماد شرکت های ملي كشت و صنعت و دامپروري پارس (زپارس1) ، قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت1)، صنايع‌ شيميايي‌ فارس‌ (شفارس1)، قندهكمتان‌ (قهكمت1)با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام متوقف شدند.


همچنین در معاملات روز شنبه نماد معاملاتی شرکت های ملي كشت و صنعت و دامپروري پارس (زپارس)، بانك تجارت (وتجارت)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، داده گسترعصرنوين-هاي وب (های وب)، سرمايه‌گذاری‌توكافولاد(هلدينگ (وتوكا)، مهندسی‌نصيرماشين‌ (خنصير)بیشترین صف خرید و تقاضا را داشتند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های بانك ملت (وبملت)، صکوک اجاره گل گهر (صگل1411)، لابراتوارداروسازی‌ دكترعبيدی (دعبيد)، تايدواترخاورميانه (حتايد)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، صكوك اجاره سايپا (صايپا104) و صنعتی‌ آما (فاما) سنگین ترین صف عرضه و فروش را داشتند.
در حالی که گروه بانکی ها در هفته گذشته و علی رغم تحریم های امریکا علیه بانک های ایرانی با اقبال سهامداران مواجه بود، شایعه بی اساس واگذاری یکی از بانک های خصوصی که با زیان انباشته سنگینی مواجه بوده به بانک ملت سهامداران را برای فروش این سهم به تکاپو انداخت گرچه ساعتی بعد مدیران این بانک این شایعه را تکذیب کردند ولی این سوال مطرح است که چه کسانی و با چه اهدافی چنین شایعاتی را منتشر می کنند.


در حالی امروز نمادهای بانکی، شیمیایی و خودوریی ها در معاملات امروز بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند که گروه فرآورده های نفتی، کک و مواد سوختنی امروز متاثر از اخباری مربوط به افت یازده درصدی قیمت متانول در هفته گذشته و همچنین کاهش قیمت نفت در مسیر نزولی قرار داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار