بازدید 2511

بحث "جسد" خاشقجی به سازمان ملل رسید/۲۵۸ توصیه به عربستان درباره حقوق بشر

خبرگزاری واس عربستان اعلام کرد،‌ ریاض در خصوص وضعیت حقوق بشری خود ۲۵۸ مورد توصیه از جمله انجام تحقیقات شفاف درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در داخل کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه از سازمان ملل دریافت کرد.
کد خبر: ۸۵۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 10 November 2018

عربستان پیرامون وضعیت حقوق بشر در این کشور ۲۵۸ توصیه از سوی سازمان ملل دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری واس عربستان اعلام کرد،‌ ریاض در خصوص وضعیت حقوق بشری خود ۲۵۸ مورد توصیه از جمله انجام تحقیقات شفاف درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در داخل کنسولگری کشورش در استانبول ترکیه از سازمان ملل دریافت کرد.

بندر العیبان، رئیس هیئت عربستان در شورای حقوق بشر گفت، ریاض درباره موضوعات حقوق بشر ۲۵۸ مورد توصیه دریافت کرده است.

وی مدعی شد، اقدامات برای ممانعت از وقوع چنین حوادث تاسف‌باری در آینده اصلاح خواهند شد و تحقیقات پیرامون این موضوع در عربستان در حال انجام است.

العیبان مدعی شد، ریاض به این توصیه‌ها به دیده مثبت و با نهایت توجه نگاه می‌کند و آنها را در چارچوب کمیته‌ها و تیم‌های کاری تخصصی متشکل از طرف‌های دولتی و غیردولتی و با مشارکت با نهادهای جامعه مدنی بررسی خواهد کرد.

کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه خواستار تحقیقات مستقل و شفاف در پرونده خاشقجی شدند.

در پیش‌نویس توصیه‌های ویژه این شورا به بررسی دوره‌ای وضعیت حقوق بشر در عربستان توصیه شد و این کشورها نگرانی شدید خود را در قبال ترور خاشقجی ابراز داشتند.

این کشورها از مقامات عربستان خواستار تضمین انجام تحقیقات شفاف و بی‌طرف برای شناسایی مسؤولان جنایت ترور وحشتناک خاشقجی شدند.

برخی از این کشورها بر لزوم افشای تمام حقایق مربوط به قتل خاشقجی تاکید کردند.

پیش‌نویس این توصیه‌ها شامل انتقاداتی از اوضاع حقوقی عربستان و توصیه‌هایی برای بهبود آن بود.

روز پنجشنبه سازمان ملل اعلام کرد، به نظارت بر روند تحقیقات جاری در زمینه قتل خاشقجی ادامه می‌دهد و براساس نتایج تحقیقات عمل خواهد کرد.

فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ما به نظارت بر تحقیقات ادمه می‌دهیم و براساس نتایج عمل خواهیم کرد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل همواره خواستار تحقیقات شفاف در این باره است.

وی افزود: دبیرکل سازمان ملل آماده است تیمی برای تحقیقات در این باره تشکیل دهد و رایزنی‌هایی قانونی را با مشاورانش درباره امکان تشکیل تیمی بین‌المللی درباره تحقیقات صورت داده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر