بازدید 4648

پشت نویسی چک حذف می‌شود

سخنگوی کمیسیون قضایی و نهایی مجلس گفت: اگر قانون جدید چک تصویب نهایی شود موضوع پشت نویسی چک کنار گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ 09 November 2018

سخنگوی کمیسیون قضایی و نهایی مجلس گفت: اگر قانون جدید چک تصویب نهایی شود موضوع پشت نویسی چک کنار گذاشته می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خانه ملت، حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و نهایی مجلس شورای اسلامی، درباره طرح اصلاح قانون صدور چک گفت: باتوجه به اینکه قانون تجارت کشور قدیمی بوده و به روز نشده از طرفی قانون چک نیز مدت‌هاست مورد بازنگری قرار نگرفته است مشکلاتی در این زمینه برای فعالان اقتصادی ایجاد شده بود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و نهایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح اصلاح قانون صدور چک برای رفع مشکلات در حوزه اقتصاد در دستور کار مجلس قرار گرفت.

هویت سنجی و اعتبار سنجی متقاضیان دسته چک

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در طرح اصلاح قانون صدور چک، بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف شده با بکارگیری سامانه صیاد و چکاوک، هویت سنجی و اعتبار سنجی متقاضیان دسته چک انجام شود.

نوروزی تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی طرح اصلاح قانون صدور چک، با صدور چک این امکان وجود دارد گیرنده چک از طریق سامانه، اعتبار مالی صادر کننده چک را ارزیابی کند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و نهایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر قانون جدید چک تصویب نهایی شود موضوع پشت نویسی چککنار گذاشته می شود. طرح اصلاح قانون صدور چک با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت و پیش بینی می شود اعتبار را به چک برگرداند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار