بازدید 12037
۹
پیمانه اقتصادی؛

ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون تن برنج در کشور/ محله‌ای در تهران که آپارتمان زیر یک میلیارد ندارد/ اقلام عمده صادراتی ایران در هفت ماهه امسال چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روسیه در یک قدمی معرفی ارز دیجیتالی روبل، کالا‌های احتکار شده در شبکه توزیع قرار می‌گیرد، اکنون بهترین زمان برای افزایش حضور شرکت‌های ترکیه در بازار ایران است، پیمان سپاری فرصتی برای دارندگان کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف، کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، احتمال بازگشت «توافق کاهش تولید» اوپک و غیراوپک و اچ‌تی‌سی همچنان در سراشیبی سقوط را در بر دارد. 
کد خبر: ۸۴۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 09 November 2018
ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون تن برنج در کشور/ محله‌ای در تهران که آپارتمان زیر یک میلیارد ندارد/ اقلام عمده صادراتی ایران در هفت ماهه امسال چیست؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روسیه در یک قدمی معرفی ارز دیجیتالی روبل، کالا‌های احتکار شده در شبکه توزیع قرار می‌گیرد، اکنون بهترین زمان برای افزایش حضور شرکت‌های ترکیه در بازار ایران است، پیمان سپاری فرصتی برای دارندگان کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف، کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، احتمال بازگشت «توافق کاهش تولید» اوپک و غیراوپک و اچ‌تی‌سی همچنان در سراشیبی سقوط را در بر دارد. 
 
روسیه در یک قدمی معرفی ارز دیجیتالی روبل!
 
تازه‌ترین اخبار و گزارشهای منتشر شده از سوی وب سایت کوین ریوت، نشان می‌دهد که دولت روسیه با حمایت ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری این کشور تصمیم گرفته است به عرضه و معرفی یک ارز دیجیتالی اختصاصی برای روسیه بپردازد که به طور کامل تحت نظارت، کنترل و مدیریت دولت این کشور بوده و همانند سایر ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین قابل استخراج یا ماینینگ نخواهد بود. این ارز دیجیتالی رمزنگاری شده که احتمالا کریپتو روبل (CryptoRuble) نام دارد، قادر خواهد بود کارهای اداری و نامه‌نگاری‌های بروکراتیک و مبادلات رسمی و فرمالیته را تسهیل بخشد اما بعید به نظر می‌رسد که علاقمندان و متخصصان پلتفرم بلاک چین که برای استخراج ارزهای دیجیتالی به کار می‌رود، از آن پشتیبانی کنند. نیکولای نیکیفوروف، وزیر ارتباطات و رسانه‌ در روسیه چندی پیش نیز اعلام کرده بود که ریاست‌جمهوری روسیه نظر مساعدی نسبت به عرضه و معرفی یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده و اختصاصی دولتی نشان داده بود و انتظار می‌رود که این ارز با سرعت زیادی در حال توسعه بوده و در آینده‌ای نزدیک توسط دولت این کشور معرفی، عرضه و توزیع شود. وی در ادامه سخنانش گفت: اگر ما چنین تصمیمی را نمی‌گرفتیم، همسایگان و سایر کشورهای عضو انجمن اقتصادی اوراسیا چنین تصمیمی را می‌گرفتند. این در حالیست که بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نیز در حال حاضر از ارزهای دیجیتالی بهره می‌برند.
 
یک میلیون و یکصدهزار تن برنج ذخیره سازی شده است
 
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه یک کشور از ذخیره سازی بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن برنج در انبارها و سیلوهای زیر پوشش این شرکت خبر داد. به گزارش ایرنا، محمود یوسفی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از انبار کالاهای ذخیره شده مجتمع شهید مدرس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نظر ذخیره کالا وضعیت خوبی داریم و از نظر میزان ذخایر برای یک سال آینده مشکلی در کشور وجود ندارد.
 
وزیر صمت: کالا‌های احتکار شده در شبکه توزیع قرار می‌گیرد
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره توزیع کالاهای احتکار شده گفت: این اقدام در طی یک فرآیند صورت می گیرد و در جاهایی که کالاهای احتکاری شناسایی شده ضمن برخورد و صدور حکم ، کالاها در شبکه توزیع قرار می گیرد. وی همچنین درباره تاثیر تحریم های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران و تاثیر احتمالی آن بر روی مناسبات با سایر کشورها به ایرنا گفت: قطعا مشکل حل نشدنی از این حیث وجود ندارد و پیش بینی و تمهیداتی که وزارتخانه های مختلف کرده بودند بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده و معاون اول رییس جمهوری هم به این مساله اشاره کرد. ظرفیت و امکانات ما بیش از این بوده و ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین همسایه را دارد و روابط خوبی با عمده اینها حاکم است. به گفته رحمانی، برای افزایش صادرات هدفگذاری شده که میزان صادرات نیمه نخست امسال آن را نشان داد.
 
محله‌ای در تهران که آپارتمان زیر یک میلیارد ندارد
 
یک دستگاه آپارتمان ۱۰۰ متری واقع در ازگل، خیابان آبشار با مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود. به نقل از باشگاه خبرنگاران، لیست آپارتمان‌های موجود جهت خرید در ازگل در جدول زیر آمده است. توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب متر مربع و به تومان بوده و تقریبی است، چرا که قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان  تغییر می‌کند.
 
ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون تن برنج در کشور/ محله‌ای در تهران که آپارتمان زیر یک میلیارد ندارد/ اقلام عمده صادراتی ایران در هفت ماهه امسال چیست؟
 
اکنون بهترین زمان برای افزایش حضور شرکت‌های ترکیه در بازار ایران است
 
یک مقام ایرانی به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که تحریمهای ایران یک فرصت خوب برای شرکتهای ترکیه است تا حضور خود را در ایران افزایش دهند. سید حافظ موسوی مشاور تجاری سفارت ایران در ترکیه افزود: تحریمهای جدید آمریکا می‌تواند عواقب مثبتی برای ترکیه داشته باشد. این بهترین فرصت برای شرکتهای ترکیه است تا حضور خود را در بازار ایران افزایش دهند. این یک فرصت خوب برای تسخیر بخشی از بازار است که توسط اروپاییها و چینیها گرفته شده بود. موسوی همچنین تاکید کرد ترکیه و ایران می‌توانند همکاریهای خود را در بخش توریسم و سرمایه گذاری توسعه دهند. به نقل از فارس، در سال 2017 حجم تجارت بین دو کشور بالغ بر 10.7 میلیارد دلار بود که نسبت به سال 2016 یازده درصد رشد کرده است. در شش ماهه نخست سال 2018 تراز تجاری ایران و ترکیه مجموعه 7.5 میلیارد دلار بود.
 
پیمان سپاری فرصتی برای دارندگان کارت های بازرگانی یک بار مصرف
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار درباره وضعیت صادرات خشکبار گفت: به دلیل بخشنامه پیمان سپاری ارزی که دولت صادر کرده و مدت زمانی که برای بازگشت ارز قرار داده وضعیت صادرات خشکبار چندان مناسب نیست. وی گفت: این بخشنامه‌ها فرصتی برای افرادی که کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف دارند ایجاد کرده تا از این فضا سوءاستفاده کنند و محصول را صادر و ارز آن را هم به کشور بر نمی‌گردانند و صادر کنندگان اصلی را بیکار کرده و آنها به ناچار کنار نشسته اند. محمدحسن شمس فرد در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه طی ۶ ماهه اول امسال، ۱۸۸ هزار و ۱۵ تن خشکبار به ارزش ۴۵۸ میلیون و ۵۷۴ هزار دلار صادر شده است، افزود: بیشتر این محصولات به کشور‌های اروپایی، آفریقایی و خاور دور به ویژه چین صادر شده است. وی گفت: ایران مقام در دنیا مقام دوم صادرات پسته، رتبه سوم کشمش و رتبه سوم خرما را در اختیار دارد. شمس فرد درباره تاثیر تحریم‌های داخلی بر تجارت خشکبار، تصریح کرد: همانطور که در گذشته تحریم‌ها را دور زدیم باز هم اینکار را تکرار خواهیم کرد اما، مشکل اصلی تحریم‌های داخلی است که نمی‌توان آن‌ها را دور زد.
 
قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت
 
درحالی که سرمایه گذاران در انتظار مشخص شدن نتیجه نشست فدرال رزرو هستند، ارزش دلار بالاتر رفت و باعث شد قیمت طلا کاهش یابد. دیروز هر اونس طلا با 3.53 دلار کاهش 1222.91 دلار فروخته شد. شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزهای بین المللی می سنجد 0.2 درصد بالا رفت. ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان 0.19 درصد کاهش یافت و به 755.23 تن رسید.
 
بهای نفت در بازار جهانی افزایش یافت
 
پس از ثبت رکورد در واردات نفت چین که نگرانی در مورد رکورد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان و اشباع در بازارهای جهانی را کاهش داد، قیمت نفت افزایش یافت.البته ثبت رکورد در تولید نفت آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد. روز گذشته، هر بشکه نفت برنت با 81 سنت افزایش 72.88 دلار فروخته شد. نفت خام امریکا نیز با 62 سنت افزایش 62.29 دلار در هر بشکه معامله شد. آمارهای گمرک چین نشان داد واردات نفت این کشور در ماه اکتبر به نسبت مدت مشابه پارسال 32 درصد افزایش یافته است. بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «با کاهش بلاتکلیفی ناشی از تعرفه ها بر واردات از آمریکا و همچنین تحریم های ایران کاهش یافت، واردات نفت خام افزایش یافت... همچنین ما شاهد افزایش تقاضا از سوی پالایشگاه های مستقل بودیم.» بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت آمریکا در هفته منتهی به 2 نوامبر به رکورد 11.6 میلیون بشکه در روز رسید. که این ارقام مانع افزایش بیشتر قیمت نفت شد.
 
احتمال بازگشت «توافق کاهش تولید» اوپک و غیراوپک
 
دو منبع آگاه در اوپک گفتند بازگشت به توافق کاهش تولید توسط اوپک و هم پیمانانش در سال آینده را برای دفع احتمال اشباع بازار که می تواند بر قیمت ها تاثیر بگذارد، نمی توان غیرمحتمل دانست. این دو منبع آگاه به خبرگزاری تاس روسیه گفتند: روسیه و عربستان مذاکرات دو جانبه در مورد کاهش احتمالی تولید در سال 2019 را آغاز کرده اند. کشورهای عضو اوپک و کشورهای غیر اوپکی ژوئن گذشته تصمیم گرفتند تا توافق کاهش تولید را که از سال 2017 اجرا شده بود به علت فشارهای آمریکا برای کاهش قیمت نفت کم کم کاهش دهند. یکی از این منابع آگاه که نماینده یکی از کشورها در اوپک است، در پاسخ به این پرسش که آیا این گفتگوها به بازگشت به کاهش عرضه در سال 2019 اشاره دارد، گفت: «قطعا راه دیگری نیست.» /رویترز
 
عربستان و روسیه ثبات عرضه نفت در بازار را به هم ریختند
 
حسین کاظم‌پور اردبیلی نماینده ایران در هیئت عامل اوپک گفت: عربستان و روسیه پس از ناکامی در برنامه افزایش تولید نفت، مجبور به کاهش عرضه روزانه حداقل یک میلیون بشکه نفت هستند. وی با بیان این‌که آنها ثبات بازار را بر هم ریخته‌اند، گفت: عربستان و روسیه تولید نفت خود را افزایش دادند و قیمت‌های جهانی این کالای راهبردی ۱۵ دلار به ازای هر بشکه کاهش یافت. /خبرگزاری بلومبرگ 
 
به بهانه پولشویی؛ انگلستان شمش های طلای ونزوئلا را آزاد نکرد
 
روزنامه تایمز با اشاره به منابع آگاهی که نامی از آنها برده نشده است گزارش داده است که بانک انگلستان از آزاد کردن شمش‌های طلای ونزوئلا، که حدود ۴۲۰ میلیون پوند ارزش دارند، برای بازگرداندن به کاراکاس، سر باز زده است. مقامات انگلیسی در این زمینه به قوانین معمولی مبارزه با پولشویی استناد کرده‌اند. پیش از این کاراکاس تاکید کرده بود که به دنبال این است که ۱۴ تن شمش طلای خود را از بانک انگلستان به ونزوئلا بازگرداند چراکه این نگرانی وجود دارد که آنها تحت تحریم‌های خصمانه آمریکا بر ضد این کشور آمریکای لاتین، قرار بگیرند. روزنامه تایمز توضیح داد: این نگرانی وجود ندارد که آقای نیکولاس مادورو این طلا را که متعلق به ملت است بازپس بگیرد و آن را به نفع شخصی خود استفاده کند. بر همین اساس، سه‌شنبه دو منبع آگاه به رویترز خبر داده بودند که ونزوئلا ۲ ماه است که به دنبال بازگرداندن طلای خود از گاوصندوق بانک مرکزی انگلیس به ونزوئلا است اما به علت مشکلات مربوط به به دست آوردن بیمه کشتی‌هایی که قرار است آن را حمل کنند، این اقدام فعلا انجام نشده است. واشنگتن هفته گذشته دولت مادورو را به غارت دارایی‌های طلای ونزوئلا در شرایط بحران اقتصادی، متهم کرد و تحریم‌های جدیدی را بر علیه صادرات طلای این کشور وضع کرد. /مهر
 
اچ‌تی‌سی همچنان در سراشیبی سقوط
 
شرکت اچ‌تی‌سی که یکی از شرکت‌های تایوانی موفق و فعال در حوزه تکنولوژی بود و چندین سال متوالی توانست رکورد و درآمدهای چشمگیری را به خود اختصاص دهد، مدتهاست که با کاهش میزان درآمد و سوددهی مواجه شده است و یکی از بزرگترین علتهای این امر نیز کاهش میزان محبوبیت و همچنین سقوط فروش گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی در بازارهای جهانی است. علی‌رغم تلاشهای زیادی که این شرکت برای بازگشت به دوران طلایی خود در بازارهای جهانی موبایل کرد، به نظر می‌رسد همچنان در این خصوص ناتوان بوده است چرا که تازه‌ترین گزارش‌ها و شواهد منتشر شده نشان می‌دهد که درآمد اچ‌تی‌سی به پایین‌ترین میزان خود در ۱۰ سال گذشته رسیده و کمتر از یک میلیارد دلار در سال جاری میلادی گزارش شده است. به نقل از ایسنا، اچ‌تی‌سی روزگاری بهترین برند گوشی‌های هوشمند اندرویدی بود اما حالا یارای رقابت با شرکت‌های موفقی همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی، ال‌جی و سونی را ندارد و به میزان قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها عقب افتاده است.
 
اقلام عمده صادراتی ایران در هفت ماهه امسال چیست؟
 
آمارها نشان می دهند که اقلام عمده صادراتی ایران طی این هفت ماهه نخست سال 1397 شامل "میعانات گازی" به ارزش 2.7 میلیارد دلار، "پروپان مایع شده" به ارزش 1.2 میلیارد دلار، "سایر روغن های سبک و فرآورده ها بجز بنزین" به ارزش 980 میلیون دلار، "گاز طبیعی مایع شده" به ارزش 949 میلیون دلار و "متانول" به ارزش 849  میلیون دلار بوده است. همچنین در هفت ماهه نخست سال جاری مهم ‌ترین مقاصد صادراتی ایران به ترتیب پنج کشور عراق با 5.7 میلیارد دلار، چین با 5.3 میلیارد دلار، امارات متحده عربی با 4.6 میلیارد دلار، افغانستان با 1.8 میلیارد دلار و هند با 1.3 میلیارد دلار بوده ‌اند.
ذخیره‌سازی بیش از یک میلیون تن برنج در کشور/ محله‌ای در تهران که آپارتمان زیر یک میلیارد ندارد/ اقلام عمده صادراتی ایران در هفت ماهه امسال چیست؟

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
توی آن محله میلیاردی به بالا، چه کیفی می کنند بنگاه داران مسکن.
پاسخ ها
س س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
همون بنگاه داران علت بالا بردن قیمت مسکن هستند
اخوی ازگل یک محله متوسط خوب است نه یک محله اشرافی ۱ میلیارد تومان هم می شود ۱۶۰ هزار دلار که با این پول در کشورهای پیشرفته یک اتاق هم نمی دهند و امروزه دیگر یک میلیارد
پولی نیست از سال ۷۲ تا الان قیمت مسکن ۱۰۰ برابر شده قیمت ارز ۱۰۰ برابر شده و حداقل حقوق ۱۳۰ برابر شده می بینید که ارقام با هم به طور نسبی متعادل است و درصورت دستکاری قیمت ها با شوک های ایجاد شده مجددا تعادل باز می گردد مثلا دلار از حقوق عقب بود که امسال جبران شد
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
ببخشید ۶۶ هزار دلار و دیگه بدتر
وقت حضور شرکت های ترکیه است؟؟؟؟ تا بقیه صنایع نساجی کشورمان را ورشکست کنند؟
جهت استحضار علی آقای بچه پولدار قیمت دلار آزاد در سال ۷۲ در حدود ۵۰۰ تومان بود که اکنون ۳۰ برابر شده(حدود ۱۵۰۰۰تومان) نه ۱۰۰ برابر و حداقل حقوق هم سال ۷۲ براب ر ۱۰۴۸۰ تومان در ماه بود که آن هم ۳۰ برابر شده امسال حدود یک میلیون و صد پس ملاحظه می فرمایید که زندگی و معیشت مردم به سمت فقر سوق داده شده است .
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۸
اخوی قیمت دلار در سال ۷۲ معادل ۱۶۰ تومان بوده و دو سال بعد با یک شوک سال ۷۴ به کمتر از ۵۰۰ تومان رسید در ًضمن حداقل حقوق هم ۸۰۰۰ تومان بوده که الان ۱۲۰۰۰۰۰ تومان است یعنی ۱۵۰ برابر
بررسی ها نشون میده مسکن بیسترین بازده رو تو بلند مدت داره
در مقابل بخور بخور های چند هزار میلیاردی که این عددها رقمی نیست..............
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل