بازدید 9340

واکنش کاربران عراقی به اظهارات "اهانت‌بار" سیسی

اظهارات جنجال برانگیز رئیس‌جمهور مصر مبنی بر اینکه "عراق نابود شده و سامان نخواهد یافت"، واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است. در همین حال، یک نماینده پارلمان سوریه خواهان احضار کاردار مصر در دمشق در پی اظهارات سیسی درمورد بازسازی سوریه شده است.
کد خبر: ۸۴۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 07 November 2018
اظهارات جنجال برانگیز رئیس‌جمهور مصر مبنی بر اینکه "عراق نابود شده و سامان نخواهد یافت"، واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است. در همین حال، یک نماینده پارلمان سوریه خواهان احضار کاردار مصر در دمشق در پی اظهارات سیسی درمورد بازسازی سوریه شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، اظهارات عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در همایش جهانی جوانان در شرم الشیخ مصر درباره عراق نارضایتی کاربران عراقی را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته و عراقی‌ها در واکنش به سخنان سیسی هشتگ "سیسی، حال عراق خوب است" را به راه انداخته و این سخنان او را "اهانت بار"خوانده‌اند.

سیسی در پاسخ به سوال یکی از جوانان عراقی شرکت کرده در این همایش گفته بود: عراق در گذشته به لحاظ اقتصادی، سیاسی و نظامی کشور قدرتمندی بود و تاثیر به سزایی بر محیط اطراف خود داشت. اما عراق نابوده شده و دوباره به سامان نخواهد شد.

این اظهارات رئیس‌جمهوری کشوری همچون مصر، واکنش‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی از خشم گرفته تا تمسخر کاربران را به دنبال داشته است.

در این راستا، یک روزنامه‌نگار عراقی در پیامی توئیتری نوشت:‌ای سیسی، ما باز خواهیم گشت و اوضاع عراق با وجود همه کسانی که به دنبال تخریب و نابودی آن هستند، بهبود خواهد یافت.

وزیر جوانان و ورزش سابق عراق هم در توئیتی نوشت: واکنش مناسب به کسی که جایگاه عراق را پایین می‌آورد خیزش برای بازسازی، خدمات رسانی و فراهم کردن زندگی ارزشمند برای شهروندان عراق است.

همچنین یک کاربر دیگر در توئیتر خود نوشت: قدرت این نیست که تو در ائتلافی مشارکت داشته باشی که کودکان و زنان یمن را می‌کشد، قدرت در نوشیدن قهوه با سفیر اسرائیل در قاهره نیست، بلکه قدرت از آن کسی است که سرزمینش (عراق) را از دست مجهزترین قدرت مورد حمایت بین‌المللی آزاد کرد، تو اول کشورت را از کنترل تروریسم آزاد کن.

همچنین یک توئیت کننده دیگر نوشت: اگر مصر و همه کشور‌های عربی نیمی از خسارتی را که عراق دید، می‌دیدند از این کشور‌ها چیزی به نام کشور باقی نمی‌ماند.

همچنین شخص دیگری در توئیتی نوشت: با وجود همه خسارت‌هایی که عراق دیده است، اما حالش خوب است. ما کشور، نظام و روند سیاسی داریم، کارمندان، مدارس و دانشگاه‌ها مشغول فعالیت بوده و فروشگاه‌ها باز هستند. سیسی، حال عراق خوب است.

از سوی دیگر، در پی اظهاراتی که سیسی درمورد بازسازی سوریه مطرح ساخت، طریف قوطرش، از نمایندگان پارلمان سوریه از وزارت خارجه کشور خود خواست تا کاردار مصر در دمشق را احضار کند.

در همین حال، حمودة الصباغ، رئیس پارلمان سوریه با اشاره به سیسی که اظهارات جنجال برانگیزی پیرامون بازسازی سوریه ایراد کرده بود، گفت: افکار عمومی عربی چنین شخصیت‌های دروغینی را شناخته است.

وی این اظهارات را در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان پارلمان درباره احضار کاردار مصر در دمشق برای دادن توضیح درخصوص این اظهارات سیسی عنوان کرد.

سیسی در همایش جهانی جوانان روز دوشنبه گفته بود، سوریه برای بازسازی به ۳۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد و آیا کسی هست که چنین مبلغی را تقبل کند.

رئیس جمهوری مصر در اظهاراتی که واکنش‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت، گفت: "این سوری‌ها هستند که کشورشان را تخریب و نابود کردند".
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل