بازدید 3712
۳

حباب قیمت مسکن آمریکا در حال ترکیدن است

یک کارشناس مطرح اقتصادی گفت: شرایط کنونی بازار مسکن در آمریکا درست همانند شرایط سال ۲۰۰۶ و پیش از ترکیدن حباب قیمت مسکن است.
کد خبر: ۸۴۹۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۴ 06 November 2018

یک کارشناس مطرح اقتصادی گفت: شرایط کنونی بازار مسکن در آمریکا درست همانند شرایط سال ۲۰۰۶ و پیش از ترکیدن حباب قیمت مسکن است.

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، رابرت شیلر، کارشناس معروف بازار مسکن آمریکا و برنده جایزه نوبل گفت: ضعیف شدن بازار مسکن در آمریکا دقیقا یادآور اتفاقات سال ۲۰۰۶ و ترکیدن حباب قیمت مسکن در این کشور است.

وی که پیشتر بحران اقتصاد سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ را پیش‌بینی کرده بود، گفت: آمارها نشان از تضعیف بازار مسکن و قیمت آن در آمریکا دارد. 

شیلر می‌گوید: برخلاف بازارهایی نظیر بورس، بازار مسکن زمان بیشتری برای تغییر روند و صعود نیاز دارد و بازار مسکن آمریکا در آستانه تکان خوردن است و ما شاهد بخشی از تکانه‌ها در شرایط کنونی هستیم. 

این برنده نوبل گفت: اگر بازار مسکن سقوط کند این مسئله می‌تواند یک رکود بزرگ اقتصادی به بار بیاورد. بازار مسکن یکی از عوامل مهم فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا محسوب می‌شود و اگر مردم نسبت به این بازار بدبین شوند و از آن عقب‌نشینی کرده و اقدام به خرید نکنند، این مسئله به کاهش اشتغال در حوزه ساخت و ساز منجر شده و نهایتا به یک رکود منجر خواهد شد.

شیلر گفت: به هر حال برای یک رکود اقتصادی دیگر حتی دیر شده است.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: سقوط قیمت مسکن در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ آمریکا شدیدترین سقوط قیمت از زمان ثبت اطلاعات این بازار در سال ۱۸۹۰ تاکنون محسوب می‌شود.

وی می‌افزاید: شاید نگرانی ما به دلیل این باشد که ما منتظر تکرار دوباره آن بحران اقتصادی هستیم و به آن فکر می‌کنیم. با این وجود من فکر نمی‌کنم در شرایط کنونی بحران اقتصادی با شدت قبل رخ دهد، اما شاید شاهد اصلاح شدید بازار و تشکیل بازارهای فروش باشیم. 

در سال‌های پایانی دهه ۲۰۰۰ میلادی سقوط بازار مسکن باعث شد تا بحران اقتصادی در آمریکا بسیار گسترده‌تر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بهتره بفکر بدبختی گسترده در کشور خودمان باشیم نگران مسکن در کشور خودمان باشیم که قرار بود همه را خانه دار کنید.
خيلي خوشحال شدم . واقعاً خبر از اين مهم تر نمي تونست باشه !!!
امیدوارم موجب کاهش قیمت دلار در ایران بشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل