بازدید 13734
وزیر امور خارجه و خزانه داری آمریکا در نشست مطبوعاتی؛

معافیت نفتی چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه از تحریم‌های آمریکا/ تحریم بیش از ۷۰۰ فرد، شرکت و نهاد، کشتی و هواپیما/ واکنش پمپئو به پوستر سریال تاج و تخت ترامپ/ معافیت‌های آمریکا در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای

پمپئو صبح روز دوشنبه به وقت واشنگتن در یک نشست مطبوعاتی با وزیر خزانه‌داری این کشور با بیان این‌که «بعد از ماه می‌و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای آمریکا استراتژی جدیدی را علیه ایران آغاز کرده تا رفتار ایران تغییر پیدا کند»، ادامه داد: در مرکز این تلاش‌ها یک ساز و کار بی سابقه فشار اقتصادی علیه ایران آغاز کرده‌ایم.
کد خبر: ۸۴۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹ 05 November 2018
وزیر امور خارجه آمریکا در اولین روز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: بعد از روی کار آمدن ترامپ 190 مورد تحریم علیه ایران مورد اجرا قرار گرفته است.
 
به گزارش «تابناک»؛ پمپئو صبح روز دوشنبه به وقت واشنگتن در یک نشست مطبوعاتی با وزیر خزانه‌داری این کشور با بیان این‌که «بعد از ماه می و خروج آمریکا از توافق هسته‌ای آمریکا استراتژی جدیدی را علیه ایران آغاز کرده تا رفتار ایران تغییر پیدا کند»، ادامه داد: در مرکز این تلاش‌ها یک ساز و کار بی سابقه فشار اقتصادی علیه ایران آغاز کرده‌ایم.
 
وی با مطرح کردن اتهامات بی‌اساس به ایران در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسی این کشور و متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه اظهار کرد: ما در تلاش هستیم که رفتار ایران در منطقه را تغییر دهیم به نحوی که تغییری 180 درجه در رفتار ایران در این زمینه ایجاد شود.
 
وی با بیان این‌که «تغییر در نوع رفتار ایران منوط بر این است که ایرانی‌ها 12 شرطی که ما مطرح کردیم را بپذیرند و در غیر این‌صورت ما به فشارهای خود ادامه می‌دهیم»، گفت: ما امروز تمام تحریم هایی که در توافق هسته ای لغو کردیم را باز خواهیم گرداند. این فشارها در زمینه کشتیرانی، انرژی و دیگر موارد خواهد بود و به وضعیت قبل از توافق هسته‌ای بر می‌گردد.
 
وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این‌که «بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور ترامپ 190 مورد تحریم در مورد ایران مورد اجرا قرار گرفته و امروز نیز تحریم‌های جدید و بیشتری اعمال خواهد شد»، اظهار کرد: در همین چهارچوب از ماه گذشته حدود 100 شرکت فعالیت‌های خود در ایران را لغو کرده‌اند و اگر شرکتی به تحریم‌های آمریکا توجه نکند و همچنان به فعالیت‌ و داد و ستد خود با ایران ادامه دهد و در این زمینه با ایران همکاری کند با تحریم‌های سنگینی روبرو خواهد شد و مجازات دردناکی در پیش رو خواهد داشت.
 
وزیر خارجه آمریکا گفت: بیش از 12 کشور به ایران واردات نفت داشتند که واردات خود را قطع کرده‌اند و در حال حاضر بیش از یک میلیون بشکه نفت از تولیدات ایران را خارج می کنیم و همچنین ایران از ماه می 2 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی را ازدست داده است.
 
پامپئو همچنین اسامی کشورهایی که فعلا از تحریمهای نفتی علیه ایران معاف شده‌اند را اعلام کرد. به گفته وی چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه از کشورهایی هستند که در این لیست قرار گرفته‌اند.
 
وی یادآور شد: این کشورها هر کدام نشان دادند به شدت در شش ماه گذشته واردات خود از ایران را کاهش دادند و حتی دو کشور از هشت کشور کاملا واردات را قطع کردند. در عین حال مذاکرات ما برای به صفر رساندن فروش نفت ایران ادامه دارد.
 
پمپئو گفت:‌ 100 درصد درآمد نفت ایران در حساب‌های خارجی‌اش مسدود می‌شود و فقط در زمینه کالاهای بشردوستانه می‌توانند از این حساب‌ها استفاده کنند.
 
وی در ادامه درباره معافیت‌های آمریکا در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای گفت: برخی معافیت‌ها که مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای نیست را ما معاف کردیم اما تمامی این معافیت‌ها به فعالیت‌های صلح آمیز بر می‌گردد و من به شما اطمینان می‌دهم تا وقتی ترامپ بر سر کار است اجازه فعالیت نظامی هسته‌ای به ایران داده نخواهد شد.
 
وی در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اشاره ترامپ به سریال تاج و تخت برای شروع تحریم‌های ایران گفت: به نظر من حرکت درستی بود و من به شما می‌گویم دولت ترامپ از وقتی سر کار آمده است از کمپین‌های انتخاباتی تاکنون رویه‌ای یکسان داشته و ما گفته‌ایم که رفتار ایران علیه آمریکا و نیز در منطقه را نمی‌پذیریم. خیلی‌ها به این پوستر واکنش نشان داده اند اما نمی‌دانم چرا واکنش قاسم سلیمانی به پوستر را ندیدید. او کسی است که خون آمریکایی‌ها روی دستش است.
 
وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «ما به کشورهای اروپایی گفته‌ایم که به دنبال چه هستیم و آن‌ها نباید با ایران داد و ستد کنند»، گفت: ما معتقدیم که تحریم‌ها جواب می‌دهد.
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار الجزیره مبنی بر این‌که شما ایران را متهم به بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌کنید در حالی‌که عربستان با اقدامات خود باعث بی ثباتی در خاور میانه شده و چه تفاوتی بین این دو کشور وجود دارد که شما علیه تهران تحریم وضع کرده‌اید ولی در مورد ریاض چنین تصمیمی را نگرفته‌اید؟ با بیان این‌که « اجازه بدهید که من به شما بگویم چه تفاوتی وجود دارد یادآور شد که «ایران اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند» و مدعی شد: باعث ادامه جنگ در یمن شده و به شیعیان نظامی در عراق که باعث بی ثباتی در این کشور هستند کمک می‌کند. ایران باعث بی ثباتی در سوریه شده است. فرق ایران و عربستان بسیار زیاد است. از وقتی که دولت ترامپ روی کار آمده عربستان در راستای مبارزه با تروریسم تلاش بسیار کرده و این ایران است که نیروی اصلی بی ثبات کردن در خاورمیانه است.
 
پمپئو در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که شما بحث سه ماه معافیت را مطرح کرده‌اید که این معافیت شامل چه چیزی است؟ گفت: موضوع منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای موضوع پیچیده‌ای است و نیروگاه بوشهر بخشی از استثناء‌ است که ما آن را شامل کرده‌ایم. در آینده نیز فکت شیتی ارائه خواهیم کرد. این استثناء‌ها محدود و موقت هستند. البته همانطور که می‌دانید تعیین فعالیت‌هایی که در چهارچوب گسترش سلاح‌های هسته‌ای نیستند سخت است. باید شفافیت صورت بگیرد و ما در آینده اطلاعات بیشتری می‌دهیم.
 
وی با متهم کردن ایران به بی‌ثبات کردن منطقه ابراز امیدواری کرد که با استفاده از این تحریم‌ها جلوی ظرفیت ایران گرفته شود.
 
وی همچنین اتهامات بی اساسی را در مورد دخالت ایران در کشورهای منطقه از جمله عراق مطرح کرد و مدعی شد که ایران فشارهایی را به کردستان عراق و دولت عراق وارد کرده است و توافق هسته‌ای مانع دخالت ایران در منطقه نشد در همین چهارچوب در این تحریم‌ها ما بیشتر بر روی فعالیت‌های اقتصادی و مالی ایران متمرکز شده‌ایم.
معافیت نفتی چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه از تحریمهای آمریکا/ تحریم بیش از 700 فرد، شرکت و نهاد، کشتی و هواپیما/ واکنش پمپئو به پوستر سریال تاج و تخت ترامپ
 

بر اساس این گزارش، وزیر خزانه داری آمریکا نیز در ادامه به جزئیات تحریمها اشاره کرد و گفت که بیش از 700 فرد، شرکت و نهاد، کشتی و هواپیما را تحریم کرده‌ایم.

منوشین در ادامه بازگرداندن تحریمها را بخشی از راهبرد فشار حداکثری و بی سابقه اقتصادی علیه ایران خواند و ایران به بزرگترین کشور حامی تروریسم متهم کرد. وی تاکید کرد که این تحریمها بزرگترین تحریمهایی است که تا کنون رژیم ایران را هدف گرفته است.

وزیر خزانه داری آمریکا اضافه کرد؛ تحریم‌های امروز 50 بانک ایرانی و شعب خارجی آنها را در برمی‌گیرد.

منوشین که اظهارات ضد ایرانی مقامات آمریکایی را تکرار می‌کرد در تشریح تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، به بخش‌های کشتیرانی، انرژی و هواپیمایی اشاره کرد و گفت بیش از 65 هواپیمای ایرانی نیز تحریم شده‌اند.

وی ادعا کرد که ایران اگر رفتار خود را تغییر ندهد، با انزوای مالی مواجه خواهد شد. او در ادامه لفاظی‌هایش توقف برنامه موشکی ایران و جاه‌طلبی‌های هسته‌ای را شرط کاهش تحریم‌ها خواند و گفت که واشنگتن با تمرکز بالا در حال رصد رفتار ایران است.

منوشین همچنین تهدید کرد که اگر ایران برای دور زدن تحریم‌های آمریکا تلاش کند، واشنگتن بارها و بارها این تلاش‌ها را متوقف خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۲
ایــــــــــــن نــــــــــیــــــز بــــــگــــــــــذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
اونی که میگذره عمر ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
آره زندگی 100 سال اولش سخته. درست میگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ونزوئلا کجایید ما داریم میآییم
احسان
| France |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
نخیر.این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست.بشین و ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
میگذرد اما مردم تاوان پس میدهند
امیدواریم که مسئولان کشور نسبت به اصلاح مملکت داری قدم بردارند تا مردم نگویند. که انشاالله عدو شود سبب خیر
من مطمعنم 30 سال بیشتر از عمر امریکا نمونده
و ما بزودی اختصاد اول جهان میشیم . همه باید تورم و گرونی رو مقاومت کنیم تا دشمن مایوس شود و از شدت یاس شکست بخورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
نعمت نعمت بیدار شو
ناشناس
| Canada |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
مطمئن نه مطمعن و اقتصاد نه اختصاد نعمت جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
اقا نعمت معلومه به شما خوب میرسند برادر من
چون نفستون از جای گرم بلند میشه
علی رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
روش محاسباتی خود را برای 30 سال با رسم شکل بیان کنید
amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
اتفاقا نظر منم همین هست.اخر هفته از لاس وگاس براتون دعا میکنم
کاغذ پاره .تحریم دونشون بترکه.ما ایستاده ابم
انشالله خبر مرگ ترامپ را هم در آینده میارن :-)
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
۴۰ساله دارین همین دعاهارو میکنین،الان آمریکا کجاست و شما کجایید؟!خخخ
خیلی این ها که تحریم بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
اخوی از ماه می صادرات نفت ایران یک میلوین بشکه کم شده عنایت دارید. قیمت هم اون قدر افزایش پیدا نکرده که حبران کننده باشه!!!
ایران هم باید کارهایی کند که امریکا حساب کار دستش بیاید
از جمله تردد راحت نفتی باید برچیده شود و نفتکش های کشورهای دیگر به راحتی و اسانی از تنگه هرمز عبور نکنند و ایران باید تکنیکال انها را معطل کند
یا
ازمایش موشک ماهواره بر با برد بسیار بالا
یا
در سوریه امریکایی ها بروند بیرون از انجا
جنگ تمام عیار اقتصادی راه انداخته اند .
ایران ایر را تحریم کردن خیلی جای حرف دارد.
غنی سازی های درصد بالا هم از گزینه های ایران باید باشد جوری که برجام هم نقض نگردد.
امریکای ترامپ امریکا گاوچرون ها است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
خیلی خوش خیالید
جواب کامنت اصلی
| France |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
مطمئنم تو حداکثر ۱۲سالته یا ...هستی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ای پی فرانسه ظاهرا شما پدربزرگ هستی فهمیدی طرف ۱۲ سالش بوده.
من از جانب صاحب کامنت اصلی از شما عذرمیخواهم بابا بزرگ
۷۴ صفحه جزوه تحریمی علیه ایران؟
اینها سرزمین و خاک مان را به تمام معنا نشانه گرفته اند .
جای تاسف برای وطن فروشانی که خوشحالی می کنند از این تحریم ها علیه ایران.
دمش گرم
اقای امیر کبیر که از شوق رسیدن به توافق در بالکن هتل کوبورگ ،بالا و پایین می پرید ، کجاست؟!
انگلیس فقط محکوم کرد !
برجامی ها هم خوشحال که هورا !! اروپا با ماست..!
پاکستان و اسراییل و فرانسه هم بمب اتم دارن. عربستان هم هر روز یمن رو بمباران می‌کنه. فرانسه تو چند کشور آفریقایی نیروی نظامی داره و هر روز یه دولت رو با زور کله پا می‌کنه، این دخالت مستقیم نیست؟ فقط چون باید یه دشمن برای خودتون بسازین، ایران شده عامل همه اینها. واقعا دنیا، دنیای زوره!
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
نخیر.هیچ کدوم از این کشورها کشور دیگری رو تهدید به نابودی نمیکنن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ای پی فرانسه جواب کامنتها را در نهایت نااگاهی میدهی.
دقت کن و حرف مفت نزن
من ازاول میدانستم آمریکا تمام گزینه هایش را به کار گرفته ودیگر چیزی برای 5 نوامبر نگذاشته ودیدیم که دربازارهم اتفاقی نیفتاد مردم ما خود دانند ولی به نظر من اگر خرید اضافی نکنند وایرانی بخرند ظرف یکی دوماه آینده جنگ اقتصادی به ضرر آمریکا ودوستانش میشود
وای بر شما و انهایی که اینقدر شما گاوچران ها را گستاخ کردند که اینطور حقیقت را وارونه کنید و عربستان سر تا پا الوده خشونت و افراطی گری را ضد تروریسم نشان بدهید .
ایران باید تمام 8 کشور معاف شده توسط امریکا رل در لیست تحریم نفتی خود قرار دهد تا دنیا قیمت نفت بدون ایران را تجربه کند، دیر یا زود با اماده شدن چاههای نفت متروکه امریکا، روسیه و بازسازی چاههای عربستان و سایر کشورها برای جایگزینی نفا ایران، این لیست کاهش یافته و با ابن ترفند، فرصتی برای دنیا جهت نابودی ایران است انهم از نوع مرحله ای و زجرکشی برای امادگی خود طراحی کرده و جای تعجب است که مسولان ما مانند کبک عمل میکنند؟!
یا تحریم نفت باطل بشود و یا اینکه ما دیگر نفت صادر نکنیم انوقت امریکا باید یا نفت دنیا را بدهد یا هزینه نفت گران و کالای گران و تورم جهانی را تحمل کند.
انوقت رودررویی اروپا با امریکا و روسیه و چین با تضاد منافع بعضی ها از یکسو و درامد کلان نفتی دیگران از سوی دیگر اغاز خواهد شد. انوقت اگر دنیا به سمت ما امد مسخص میشود که اروپا با ماست نه بر ماست.
خدایا این مسولین ما رو از ما بگیر و مسولان با کفایت، موقعیت سنج و شجاع به ما عطا کن، دیگه خسته شدیم،، ما مدیریت اسلام محمدی متغکر، علوی شجاع، حسینی ابثارگر، رضوی خردمند، مهدوی هدایتگر میخواهیم
استفاده خطوط هواپیمایی امریکایی و کانادایی و استرالیایی و هر کشوری که ایران رو تحریم کرده از حریم هوایی ایران باید ممنوع شود.
پاسخ ها
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
عالی بود احسن بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
این صحیح است
مرگ بر ترامپ
بدون شک راهبردیترین و کلیدی ترین برنامه کشور برنامه هسته ای بود که با قدرت فراوان پیش رفت و به مرحله صنعتی رسید و اورانیوم ۲۰درصد فراوانی هم استحصال شد.از انجا که هسته ای خط قرمز چین و روسیه هم بود و تنها زودتر از امریکا تحریم ها را امضا می کردند هسته ای کلیدیترین برنامه بعد از انقلاب برای تبدیل ایران به یک قدرت جهانی بود ولی حال که آن را فدای برجام کردیم انتظار می رفت که ان راحفظ کنیم.الان با مقاومت در برابر این همه تحریم چه چیزی را بدست می آوریم؟حضور در عراق و سوریه اصلا در حد هسته ای مهم نیستند زیرا مسائلی خارج از مرزهای ایران هستند و خصوصا عراق که با سیستمانتخاباتی که دارند در اینده ممکن است مانند امارات با ما رفتار کنند بهر حال بهتر است برنامه هسته ای هرچه سریعتر استارت یخورد .
خودشو مسخره کرده...توی این چهل سال که هیچ غلطی نتونسته بکنه...فقط دلارش شد20 هزارتومن...ازاین به بعدهم کاری نمیتونه بکنه...احتمالادلارش تا50هزارتومنم میره...ماهم بااتحادوهمدلی مسئولین .ارزش پول ملی خودمونوحفظ میکنیم...
تا دو سال دیگر نیستی
که
ابهت ایرانی را ببینی
والله
سنت الهی سوختن آسمان و زمین نیویورک است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
یادمون باشه ببینیم تا 2 سال دیگه چی میشه. ببینیم حرفتون درست از آب در میاد یا نه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
ابهت ایران !!!!دو سال ؟؟؟
هواپیماهای برجامی را هم اورده اند
زمان بسیار مناسبی است که ایران رسما تولید بمب هسته ای را در دستور کار قرار دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
تازه می شید کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
حداقل یک چبزی به دست میاریم.الان هم تحریمیم و هم هسته ای نداریم.
تحریمها فقط مردم را نابود میکند و پولدارها را پولدارتر میشوند .
سلام.چرا اعلام نمیکنید که این معافیت ها فقط برای یک یا دو ماه هست و بعد آن این کشورها باید قطع خرید کنند؟ چرا نمیگید تا مردم آگاه شوند؟شاید نون بعضی ها در ناآگاهی مردم هست.وای به حال ما
نمی دانم کدام یک از آقایان دختر وپسر ی که سالها از سن ازدواج آنها گذشته وبیکار هم هستند را دارد.کدامیک از آقایان استکبار ستیز با دو میلیون حقوق داروی بیمار ،هزینه بیمارستان ،خرج مدرسه وسرویس ،تهیه جهیزیه ،کرایه منزل و،،،را مدیریت می کنند ،اصلا عزت وسربلندی یک مرد خانه ودر نهایت مردم یک کشور را در چه چیزی تفسیر می کنید ،به آبروی مرد نزد اهل منزلش،به عزت پاسپورتش ،به ارزش پولش که امسال در عراق با آن نتوانستیم آب خوردن تهیه کنیم ،به تفریح خانواده ،آخر بابا مردیم از خوشحالی ،دیگه بس کنید
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
تو که اینقدر وضعت خرابه تو عراق چیکار داشتی؟رفته بودین غذای مجانی بخورین؟میموندی همون ۱۰۰دلار و هزینه رفت و آمدتو خرج زندگیت میکردی
شروع غنی سازی ۲۰درصد و راه اندازی فردو پاسخی قاطع به ترامپ است انها که دیگر گسترده ترین تحریم ها را اعمال نموده اند.و اروپا هم تمام شرکت های خود را از ایران خارج کرده دیگر پایبندی بکطرفه به برحام توجیهی ندارد.مردم هم که در حال تحمل نهایت تورم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
امریکایی ها با عدم اقدام جناب بنفش و هیت حاکمه ایران فهمیدن بابا در خونه وازه هر اقدامی بکنن صاحب خونه عملی نمی کنه.
اگه دولت ایران در برابر عربده و اقدامات امریکا متقابلا از روز اول اقدام می کرد اوضاع این گونه نبود.
تحریم اصلی مردم توسط همین دولت دربازی قبمت دلار وافزایس تورم بوده است خودمان را گول نزنیم تا مارااحمق فرض نکنند
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
مالیات وضع کنید از گذر نفتکشها از تنگه هرمز.
دلیلش هم اینکه حفظ نظم و آرامش و امنیت برای ما هزینه بر است و کشورهای مصرف کننده باید از شروع تحریمهای آمریکا به ایران مالیات سنگین مثل نصف بار هر کشتی را بابت مالیات به ریال پرداخت کنند.
تا جونشون در بیاد وبا ایران با زبان ادب صحبت کنند.
تمام کشورهآیی که با آمریکا همراهی کنند از استفاده ازخطوط هوایی ایران تا اطلاع ثانوی منع می شوند.
تمام کشورهای همراهی کننده از سرمایه گذری در کشورهای دوست منع شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
از کی میخای بگیری
احسان
| France |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
مالیات اونم به ارزش نصف بارشون!خخخ
من از آمریکا براتون مینویسم. غرض از تأخیر چند ماهه نفت برای به صفر رسوندن اون این هست که جلوی افزایش قیمت جهانی نفت در هر بشکه را بگیرند.
از فردا سه شنبه انتخابات میان دورهای در آمریکاست تا افرادی که دوره خدمتشون به سر رسیده یا دوباره رأی می آورند و یا یک نفر جدید جاشون رو می گیره.
ترامپ و رفقای جمهوری خواهش این بازی تحریمی نفت و چند قلم دیگه مثل کشتیرانی رو برای بعد از این انتخابات گذاشتند تا رأی بیارن تا در اکثریت در کنگره باقی بمانند.
هر چند امید زیادی هست که دموکراتها اکثریت خواهند شد.
ما تهریم ها را شکست میدهیم و پوذه ترامپ رو به خاک می مالیم.
ایتالیا؟
انشاالله در آینده نزدیک هزینه این ظلم و ستم ملت ایران را سران اسرائیل پس خواهند داد و نیروهای مقاومت و حزب الله کار اسرائیل را یکسره خواهند نمود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
بخواب تا خوابش را ببینی برادررررررررررررررر
مرگ بر ترامپ!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر