بازدید 4390

احتمال رگبار، رعدوبرق و توفان در جنوب غرب کشور

کد خبر: ۸۴۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 05 November 2018

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در یک هفته آینده با بارش‌های قابل توجهی در کشور که نیازمند آن‌ها هستیم رو به رو خواهیم بود. بارش باران در برخی از ایستگاه‌های به ۵۰ و یا حتی ۶۰ میلیمتر بارش خواهد رسید.

به گزارش میزان، احد وظیفه درباره وضعیت جوی هوا در چند روز آخر هفته گفت: امشب سامانه‌ای از جنوب غرب وارد کشور می‌شود. وی در ادامه گفت: در استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، مناطق شمالی استان فارس، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، مرکزی، همدان، غرب اصفهان و استان‌های شمالی کشور یعنی گیلان و مازندران، گلستان، اردبیل بارش در روز دوشنبه در این مناطق از شدت بیشتری برخوردار می‌باشد. سرعت وزش باد ۱۰ تا ۱۵ متر بر ثانیه و حتی بیشتر از این است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: سامانه جدید بارشی امشب از جنوب غرب به کشور وارد می‌شود و انتظار می‌رود شرایط طوفانی فردا در شمال استان بوشهر، خوزستان و جنوب ایلام داشته باشیم. برای دوشنبه و سه شنبه رگبار و رعدوبرق احتمال توفان تندری و باد شدید لحظه‌ای همراه با خیزش گردوخاک محلی و کاهش موقتی دید در جزایر شمال خلیج فارس، خوزستان، شمال بوشهر را خواهیم داشت. این سامانه از روز سه شنبه به مناطق مرکزی وارد می‌شود و استان‌های تهران مرکزی و قم را نیز در بر می‌گیرد.

وظیفه در ادامه گفت: در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، ایلام، جنوب کرمانشاه و اواخر وقت در کهکیلویه وبویر احمد، چهار محال وبختیاری و غرب کردستان در دوشنبه و سه شنبه با رگبار و رعدوبرق تندری با پتانسیل ایجاد سیلاب‌های ناگهانی مواجهه هستیم.

وی در ادامه افزود: طی روز دوشنبه تا صبح سه شنبه در خوزستان، لرستان، ایلام، غرب و جنوب کرمانشاه و غرب کردستان در ساعات بعدازظهر به علت رشد ابر‌های تندری علاوه بر احتمال سیلاب ناگهانی، وقوع تگرگ و صاعقه دور از انتظار نمی‌باشد؛ لذا به هموطنان عزیز بخصوص در این مناطق توصیه می‌شود ضمن بکارگیری تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی از توقف در مسیل‌ها و مناطقی که می‌تواند مسیر گذر سیلاب‌های ناگهانی شود و از توقف در مناطق مستعد تگرگ و صاعقه خودداری نمایند.

وظیفه بیان داشت: برای روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه بارش‌های را به صورت پراکنده خواهیم داشت تا روز شنبه هفته آینده که مجددا جنوب غرب کشور درگیر بارش‌ها می‌شود. هوای تهران تغییرات دمایی شدیدی نخواهد داشت و نسبتا ابری با بارش پراکنده همراه خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار