بازدید 7769
پیمانه اقتصادی؛

مشترکان پرمصرف برق گوش به زنگ باشند/ رشد ۲۰ درصدی منابع مالی کشور در هفت ماه/ علت ذخیره ۳۳ هزار تُن طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص کل بورس و فرابورس، کدام استان بیشترین نرخ بیکاری دارد، امارات تولید نفت خام خود را افزایش می‌دهد، قبل از پایان سال نفت ۸۰ دلاری می‌شود، کسری تجاری آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین حد ۷ ماهه رسید، کاهش فروش خودرو در کانادا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره بانکی، صادرات و واردات چوب آزاد است و ۶۰ روز سرنوشت‌ساز برای خودروسازان را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 05 November 2018
مشترکان پرمصرف برق گوش به زنگ باشند/ رشد ۲۰ درصدی منابع مالی کشور در هفت ماه/ علت ذخیره ۳۳ هزار تُن طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان چیست؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عقب نشینی شاخص کل بورس و فرابورس، کدام استان بیشترین نرخ بیکاری دارد، امارات تولید نفت خام خود را افزایش می‌دهد، قبل از پایان سال نفت ۸۰ دلاری می‌شود، کسری تجاری آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین حد ۷ ماهه رسید، کاهش فروش خودرو در کانادا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره بانکی، صادرات و واردات چوب آزاد است و ۶۰ روز سرنوشت‌ساز برای خودروسازان را در بر دارد.

مشترکان پرمصرف برق گوش به زنگ باشند
 
کارشناسان بر این باور هستند که 20 درصد از مشترکین بخش خانگی برق به دلیل مصرف بیش از حد میانگین، 2 برابر سایر مردم از یارانه پنهان برق بهره مند می‌شوند؛ عامل اصلی که موجب شده این مشترکین در بخش خانگی تمایلی به کنترل مصرف برق خود نداشته باشند، ارزان بودن قیمت برق برای آنها و اعطای برق یارانه‌ای به پله های بالای مصرف و مصارف بی رویه است‌، بنابراین اتخاذ سیاست مناسب در قیمت‌گذاری و اصلاح تعرفه برق، اقدامی است که طبق تجربیات جهانی، می تواند در کاهش مصرف این مشترکین اثرگذار باشد و بحران خاموشی برق در زمان اوج بار را مرتفع نماید، اصلاحی که باید با تمرکز بر مشترکین پرمصرف برق انجام شود و لازم نیست عموم جامعه را در بر گیرد. محمود رضا حقی‌فام سخنگوی صنعت برق در گفت و گو با خبرنگار فارس در این باره گفت: تعرفه مشترکان پرمصرف برق طراحی شده است و امیدوار هستیم مجلس این اجازه را به ما بدهد که ما بتوانیم یک سیاستی را اعمال کنیم که نه به مفهوم این که اقتصاد برق را تامین کنیم، بلکه باید سیگنالی به مشترکان پرمصرف بدهیم تا مدیریت مصرف  مناسبی داشته باشند. وی در پاسخ به این سؤال که چه میزان از مشترکان برق پرمصرف هستند، گفت: در مناطق عادی کشور حدود 32 درصد مشترکان خانگی برق بسیار خوب مصرف می‌کنند، پس بطور کلی 84 درصد مشترکان برق وضعیت نرمال دارند، بنابراین 16 درصد باقیمانده وضعیت پرمصرفی دارند که در پله‌های بالای مصرف هستند.
 
شاخص کل بورس و فرابورس عقب نشینی کردند
 
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه، با کاهش ۵۳۰ واحدی معادل ۰.۲۹ درصد به رقم ۱۸۲ هزار و ۹۱۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۴ واحد به رقم ۵۳ هزار و ۲۷۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۲۲۵ واحد، عدد ۲۷ هزار و ۹۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۲۵ واحد به رقم ۱۹ هزار و ۶۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۹۰۱ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۱۹۲ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۴۹ واحد کاهش به رقم ۱۳۵ هزار و ۸۰۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۷۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳۵۹ هزار و ۳۱۱ واحد را به نمایش گذاشت. در بازار فرابورس نیز  شاخص همانند روز قبل با افت ۲۳ واحدی به رقم ۱۹۸۴ واحد رسید. 
 
مشترکان پرمصرف برق گوش به زنگ باشند/ رشد ۲۰ درصدی منابع مالی کشور در هفت ماه/ علت ذخیره ۳۳ هزار تُن طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان چیست؟

 
کدام استان بیشترین نرخ بیکاری دارد؟
 
به تازگی مرکز آمار ایران، چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در تابستان 97 را منتشر نموده است. این آمار نشان می دهد که نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ده ساله و بیشتر از 40.7 درصد در تابستان 96 به 40.9 درصد در تابستان 97 افزایش یافته است. تعداد جمعیت بیکاران کشور در تابستان 97، سه میلیون و 326 هزار و 855 نفر گزارش شده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 237 هزار و 301 نفری را تجربه نموده است. با این رشد جمعیت بیکاران، نرخ بیکاری نیز از 11.5 درصد در تابستان 96 به 12.2 درصد در تابستان 97 افزایش یافته است. همچنین نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله در تابستان 97 با 0.8 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 27.2 درصد رسیده است. نرخ بیکاری در تابستان 97 در استان های مختلف متفاوت بوده است. نمودار زیر وضعیت نرخ بیکاری در 31 استان کشور در تابستان 97 را نشان می دهد. همان گونه که ملاحظه می شود کمترین نرخ بیکاری در تابستان 97 مربوط به استان همدان با نرخ بیکاری 6.5 درصد بوده است. بعد از استان همدان، در رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری استان ها، مشترکاً دو استان سمنان و زنجان با نرخ بیکاری 7.1 درصد ایستاده اند. جایگاه سوم بدین لحاظ نیز  به استان اردبیل با نرخ بیکاری 7.5 درصد تعلق دارد. بیشترین نرخ بیکاری در تابستان 97 هم به استان کرمانشاه با نرخ بیکاری 16.4درصد تعلق گرفته است. بعد از این استان، دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب با نرخ های بیکاری 15.6 درصد و 15.5 درصد قرار دارند.
 
مشترکان پرمصرف برق گوش به زنگ باشند/ رشد ۲۰ درصدی منابع مالی کشور در هفت ماه/ علت ذخیره ۳۳ هزار تُن طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان چیست؟

 
امارات تولید نفت خام خود را افزایش می‌دهد
 
«شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان» ولیعهد امارات متحده عربی امروز-یکشنبه- گفت که این کشور تصمیم دارد تولید نفت خام خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۵ میلیون بشکه در روز برساند. وی افزود که امارات تلاش خواهد کرد در تامین گاز مورد نیازش، خودکفا شده و بتواند تا سال ۲۰۳۰ این محصول را نیز صادر کند.
 
قبل از پایان سال نفت ۸۰ دلاری می‌شود
 
گلدمن ساکس در گزارشی پیش‌بینی کرد که افت صادرات ایران در ترکیب با محدود بودن ظرفیت تولید اضافی تولیدکنندگان و تقویت تقاضای نفت دوباره قیمت‌ها را بالا می‌برد و قیمت نفت برنت پیش از پایان سال از ۸۰ دلار فراتر خواهد رفت. یکی از دلایلی که باعث شد قیمت نفت خام در ماه گذشته ۱۶ درصد سقوط کند، این بود که ناگهان به نظر می‌رسید تقاضا رو به کاهش است. به‌ویژه با افت ارزش پول‌های اقتصادهای در حال ظهور در برابر دلار، که باعث شد یک شوک قیمتی برای مصرف‌کنندگان به‌وجود بیاید، تقاضای نفت در این کشورها افت کرد. اما گلدمن ساکس اعلام کرد پس از بررسی موشکافانه داده‌ها، مشخص شد که تقاضا آن‌قدرها هم افت نکرده است. این بانک در بیانیه خود گزارش داد: مدل‌سازی‌ها و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این نگرانی‌ها بیش از حد در نظر گرفته شده بودند. بانک ادامه داد: تقاضای نفت همچنان با نرخ خوبی به رشد خود ادامه می‌دهد. مشخصا باید ذکر کنیم که تقاضای نفت چین، علی‌رغم افت فعالیت‌های صنعتی، به‌طور غافل‌گیرکننده‌ای در حال رشد است. همچنین در سال ۲۰۱۸ تاثیر افت ارزش ارزهای ملی اقتصادهای در حال ظهور بر قیمت نفت، در سال ۲۰۱۸ اندک خواهد ماند و در سال ۲۰۱۹ کاملا از بین می‌رود. همچنین گلدمن ساکس به ایده کند شدن رشد اقتصادی جهان باوری ندارد و اعلام کرد پیش‌بینی این حوزه بسیار مشکل است.
 
رشد 20 درصدی منابع مالی کشور در هفت ماه
 
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در هفت ماهه امسال با وجود تحریم‌ها منابع بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرد. مصارف جاری نیز رشد داشت اما عمده افزایش در اعتبارات عمرانی بود. به نوشته تارنمای خانه ملت، «محمدباقر نوبخت» اعلام کرد: براساس گزارش خزانه درباره تخصیص بودجه 97، اگرچه منابع و مصارفی که در بودجه پیش بینی شده بود تا امروز تحقق پیدا نکرده است اما همه این موارد نسبت به 7 ماهه نخست پارسال رشد قابل توجهی داشت. نوبخت گفت: تا ابتدای آبان ماه 30 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی پرداخت شد؛ در حالی که در هفت ماه نخست پارسال پرداخت‌ها در این بخش حدود 13 هزار میلیارد تومان بود یعنی اعتبارات موردنیاز طرح‌های عمرانی در سال 97 بیش از 2 برابر شد که اثت آن در رشد اقتصادی مشخص می شود. وی ادامه داد: بیش از سه هزار و 600 میلیارد تومان پاداش بازنشستگی فرهنگیان در نیمه نخست سال پرداخت شد. این مسوول اضافه کرد: تا امروز 12 هزار و 600 میلیارد تومان خرید تضمینی گندم انجام شده است. وی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته نمی‌توانستیم پول گندمکاران را تا هشتمین ماه سال تسویه کنیم اما امسال با وجود تحریم‌ها پیش از پایان مهرماه همه پول خرید تضمینی گندم را پرداختیم.
 
کسری تجاری آمریکا در ماه دسامبر به بالاترین حد ۷ ماهه رسید
 
وزارت تجارت آمریکا خبر داد که در ماه سپتامبر با رکورد زدن واردات و کاهش صادرات، کسری تجاری آمریکا به بالاترین سطح خود در ۷ ماه اخیر رسید. در این گزارش آمده است که کسری تجاری کالا و خدمات در ماه سپتامبر، نسبت به مقدار اصلاح شده ماه آگوست که ۵۳.۳ میلیارد دلار بود، افزایش یافته است و با رسیدن به رقم ۵۴ میلیارد دلار، بزرگترین کسری تجاری از فوریه تا کنون را ثبت کرده است. واردات آمریکا ۱.۵ درصد جهش کرد و به رکورد ۲۶۶.۶ میلیارد دلار رسید. صادرات آمریکا ۱.۵ درصد کاهش یافت و پس از افت در ۳ ماه متوالی، به ۲۱۲.۶ میلیارد دلار رسید. در ماه سپتامبر تحت تاثیر تعرفه‌های تلافی‌جویانه شرکای تجاری آمریکا بر کالاهای کشاورزی، صادرات دانه سویا ۲۹ درصد سقوط کرد و به ۱.۷۵ میلیارد دلار رسید. این درحالیست که در ماه آگوست هم صادرات دانه سویا با افت مشابهی روبرو شده بود. در ۹ ماه اول امسال کسری تجاری آمریکا به ۴۴۵ میلیارد دلار افزایش یافت که ۱۰ درصد از مدت مشابه سال ۲۰۱۷ بیشتر است. اما طبق گزارش رویترز، کسری تجاری آمریکا با چین هم که از حساسیت سیاسی بسیار بالایی برخوردار است، در ماه سپتامبر ۴.۳ درصد جهش کرد و به ۴۰.۲ میلیارد دلار رسید.

بی‌رمقی معاملات اوراق مسکن
 
دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 (تسه9512) بدون تغییر محسوس به قیمت 58 هزار و 708 تومان معامله شدند و سایر سررسیدها نیز حول سطح 60 هزار تومانی نوسان کردند. بازتاب رکود تورمی بازار مسکن در معاملات «تسه»ها مشهود است و نوسان قیمت اوراق را به حداقل رسانده است. بر اساس قیمت هر متر مربع ملک در تهران معادل 8 میلیون و 600 هزار تومان، اکنون برای خرید یک خانه 50 متری، وام حاصل از اوراق تسهیلات مسکن کمتر از یک‌چهارم مبلغ خانه را پوشش می‌دهد و در نتیجه تقاضای موثر در این بازار به چشم نمی‌خورد. هرچند نرخ سود دریافت این وام‌ها نسبتا جذاب شده است، اما نبود تقاضای واقعی مانع از تحرک قیمت‌ها می‌شود. به ویژه آنکه طی سال‌های اخیر محدودیت‌های خرید و فروش «تسه»ها مانع از ورود سفته‌بازان به این بازار شده است.
 
کاهش فروش خودرو در کانادا تحت تاثیر افزایش نرخ بهره بانکی
 
فروش خودرو در کانادا برای هفتمین ماه متوالی در اکتبر نیز کاهش داشت. یکی از شاخص‌های اصلی این موضوع، کاهش تقاضا به‌دلیل افزایش نرخ بهره بانکی در این کشور است. در این ماه مجموع فروش خودرو در کانادا به ۱۶۱ هزار و ۱۲۵ دستگاه رسید که این میزان نسبت به اکتبر سال گذشته ۹/ ۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد. بانک کانادا برای پنجمین‌بار در ۱۵ ماه اخیر نرخ بهره‌های بانکی را افزایش داده است تا تورم را مهار کند. این بانک همچنین اعلام کرده است که در ماه‌های آتی نیز نرخ بهره بانکی را افزایش می‌دهد. جنرال‌موتورز، بزرگ‌ترین شرکت خودروساز این کشور در ماه اکتبر توانست با سبقت از فورد عنوان پرفروش‌ترین خودروساز در این ماه را به خود اختصاص دهد. با این وجود میزان فروش جنرال‌موتورز نسبت به اکتبر سال گذشته ۹/ ۱۲ درصد کاهش داشته است. فیات‌کرایسلر نیز که در میان چهار خودروساز برتر این کشور قرار دارد کاهش ۱۵ درصدی فروش را به ثبت رساند. این در حالی است که فروش محصولات تویوتا رشد ۹/ ۹ درصدی را تجربه کرده است. /دنیای اقتصاد
 
صادرات و واردات چوب آزاد است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه صادرات و واردات چوب آزاد است، گفت: اگر افرادی بخواهند که برای زراعت چوب اقدام کنند حمایت می‌شوند، اما برنامه ای برای خودکفایی در این زمینه نداریم. خلیل آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات موجود بعد از توقف بهره برداری از جنگلها میزان قاچاق چوب نیز حدود 5 در صدکاهش یافته است. وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود ممنوعیت بهره برداری از جنگل های کشور شاهد کامیون های حمل چوب در این مناطق هستیم گفت: احتمال دارد که این چوب ها، حاصل زراعت چوب برای استفاده در صنایع و کارگاه ها باشد که این موضوع امری مقدس و مورد تاییدما نیز است. /تسنیم
 
رشد ۳۳ درصدی تولید آهن اسفنجی ایران در سال ۲۰۱۸
 
بنا بر آخرین آمار انجمن جهانی فولاد، تولید آهن اسفنجی ایران در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۸ رشد چشمگیری داشته و با ۳۳.۶ درصد رشد سالانه به ۱۸.۵ میلیون تن رسیده است. به نقل از فولاد ایران؛ البته تولید سپتامبر نسبت به آگوست ۳.۱ درصد افت داشت و ۲.۴۵ میلیون تن شد ولی هنوز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد بالاتر بوده است. هند بزرگترین تولید کننده آهن اسفنجی دنیا نیز ۲۳.۱ میلیون تن در این مدت تولید داشته که ۵.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. تولید آهن اسفنجی در خاور میانه و افریقای شمالی نیز در این ۹ ماه رشد داشته و تولید منطقه منا با رشد ۲۰.۸ درصدی به ۳۱.۴ میلیون تن رسیده است. همچنین قابل ذکر است تولید جهانی آهن اسفنجی در این مدت با توجه به آمار ۱۲ کشوری که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفتند ۱۲.۳ درصد بالا رفته و ۶۲.۵ میلیون تن ثبت شده است. این آمار ۸۵ درصد تولید جهانی آهن اسفنجی را در بر می گیرد.

روند نزولی یوآن در برابر دلار برای هفتمین ماه متوالی

ارزش ماهانه یوآن در برابر دلار آمریکا برای هفتمین ماه متوالی در اکتبر با کاهش روبرو شد و تقریبا هر ۷ یوآن در برابر یک دلار معامله شد. این در حالی است که روند نزولی یوآن به دلیل افزایش نرخ بهره در آمریکا و کاهش رشد اقتصادی در چین رقم خورده است. در حال حاضر سرمایه گذاران نسبت به مقامات چینی مبنی بر ادامه کاهش ارزش یوآن برای به حداقل رساندن تاثیرات ناشی از جنگ تجاری نگران هستند. البته کاهش ارزش یوآن می تواند منجر به خروج سرمایه از این کشور شود و بانک مرکزی چین هم برای اولین بار اقدام به انتشار اسکناس های یوآن در هنگ کنگ کرد.

چین ۱۰ میلیارد یوان اسکناس در هنگ گنگ می‌فروشد
 
بانک مرکزی چین قرار است در جهت ایجاد سیاست پولی فرامرزی خود و نیز ارتقاء شفافیت بازار و کمک به چشم انداز شرایط نقدینگی یوآن، در روز چهارشنبه در هنگ کنگ اسکناس های یوآن بفروشد. بر همین اساس، بانک مرکزی چین قرار است ۱۰ میلیارد یوان معادل ۱.۴ میلیارد دلار آمریکا از اسکناس های خود را در قالب اسکناس های سه ماه و یکساله بمنظور پاسخگویی به تقاضا در قالب برنامه انتشار بیشتر اسکناس در هنگ کنگ بفروشد. فروش اسکناس های بانک مرکزی چین در نتیجه برداشت صندوق های یوان از نظام بانکی و ایجاد ابزار سیاست پولی است تا به بانک مرکزی این کشور اجازه دهد شرایط نقدینگی فرامرزی یوان را ساده تر و ارزانتر مدیریت کند؛ ضمن اینکه نرخ تبادل یوان را کنترل کند. نقدینگی سفت و سخت یوان باعث افزایش هزینه ها برای تجار به منظور وام گرفتن به یوان در جهت خرید دارایی به دلار آمریکا می شود.
 
قیمت تولید محصولات گاوداری در تابستان 40.31 درصد افزایش یافت
 
مرکز آمار گزارش داد: شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‎های صنعتی کشور در تابستان ١٣٩٧ به عدد ٣٣٢,٩٩ رسید که ٢٦.١٠ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) و ٤٠.٣١ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است. در فصل مورد بررسی شاخص تمامی اقلام با افزایش مواجه بوده است. در این میان، شاخص "گوساله پرواری "، با ٣٣,١٤ درصد بیشترین افزایش را نسبت به فصل قبل داشته است. بیشترین افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل نیز با ٤٨,٠٠ درصد، مربوط به قلم "گوساله پرواری" است. درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به تابستان ١٣٩٧ نسبت به چهار فصل منتهی به تابستان ١٣٩٦، ٢٠,٩٠ درصد (تورم سالانه) است.
 
علت ذخیره ۳۳ هزار تُن طلا توسط بانک‌های مرکزی جهان چیست؟
 
بانک های مرکزی جهان نه تنها خرید طلای خود را در سال های اخیر افزایش داده اند؛ بلکه تعداد خریداران جدید طلا هم وارد دور جدیدی شده است. در همین حال «ناتالی دمپستر» مدیر کل بانک های مرکزی و سیاست عمومی در شورای جهانی طلا گفت: خرید بانک های مرکزی جهان برای طلا به شدت سرعت گرفته و این موضوع به لحاظ جغرافیایی تنوع بیشتری به خود گرفته و چندین کشور جدید هم برای اولین بار در دهه های گذشته اقدام به افزایش خرید ذخایر طلای خود کرده اند. وی افزود: در حقیقت ۱۶ بانک مرکزی ذخایر طلای خود را از آغاز سال ۲۰۱۷ میلادی افزایش داده اند. شورای جهانی طلا در گزارش فصلی خود در مورد روند تقاضای طلا اعلام کرد که بانک های مرکزی در سه ماه سوم سال جاری میلادی ۱۴۸.۴ تن طلا خریداری کردند که بیشترین رقم از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد محسوب می شود. همچنین انتظار می رود خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان در سال جاری میلادی به ۴۵۰ تن برسد که این رقم برای سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میلادی به ترتیب ۳۹۰ و ۳۷۵ تن ثبت شده است. البته پیش از این در سال ۲۰۱۳ میلادی بانک های جهانی در مجموع ۶۴۶ تن طلا خریداری کرده بودند که بعداز آن روند نزولی به خود گرفت و اکنون سیر صعودی را تجربه می کند. از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه اوت بانک های مرکزی جهان ۲۶۰ تن طلا به ذخایر خود افزوده اند. بر پایه این گزارش، بلومبرگ اعلام کرد که بانک های مرکزی در حال حاضر به طور فزاینده ای بیش از ۳۳ هزار تن طلا نگهداری می کنند که این رقم تقریبا یک پنجم تمام طلایی است که تاکنون استخراج شده است. علت اصلی رو آوردن بانک های مرکزی جهان به طلا، تنوع بخشیدن ذخایر خود در مواجه با بحران های مرتبط با مسائل ژئوپولتیکی است.
 
۶۰ روز سرنوشت‌ساز برای خودروسازان
 
خودروسازان کمتر از ۶۰ روز فرصت دارند تا از ابتدای دی ماه بزرگترین پروژه استاندارد خودرویی یعنی مرحله سوم طرح "استانداردهای ۸۵‌گانه خودرویی" را اجرایی کنند. به گزارش ایسنا، اسفند ماه سال گذشته بود که سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و اعلام کرد که براساس تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارتقای این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح شده است؛ موضوعی که براساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان و قطعه‌سازان در دستور کار قرار گرفت. براساس زمان‌بندی صورت گرفته باید تا ابتدای دی ماه سال گذشته ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی می‌شد و پس از آن تا ابتدای تیر ماه سال ۱۳۹۷ دو مورد به ۶۱ استاندارد قبلی اضافه شد و در نهایت با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دی ماه سال ۱۳۹۷، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش می‌یابد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
مشترکان پرمصرف برق گوش به زنگ باشند و البته مشترکین دیگری که کم مصرف هستند چون معیاری برای اینکار وجود ندارد و بهانه برای افزایش قیمت برق همواره موجود است
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
سالی چند بار به این بهانه قیمت برق و آب و گاز و تلفن و تمام خدمات دولتی رو افزایش میدن
شاید اوناییکه مارا برای جمع آوری طلا خلق کردن
وقتشه بیان بانکاشونو جمع کنن
واقعا شک برانگیز ه
*رشد 20 درصدی منابع مالی کشور در هفت ماه*
كاش ميفرمودين منبع اين رشد از كجاست؟
مشترکان پرمصرف برق گوش به زنگ باشند
همچنین آب - گاز - بنزین - ووو.................. و رانت و وام های بانکی ......................و
یعنی برای 16 درصد از مصرف کنندگان تعرفه تغییر می کنه پس این درصد در مقابل انانی که در حد الگومصرف می کنند ناچیز است پس چرا تعرفه تغییر کنه ؟ضمن اینکه الان هم قیمت پلکانی هست پس هدف گران کردن برق و کسب درامد است نه چیزی دیگری
کجا مردم ایران از یارانه برق وگاز وآب وسوخت استفاده می کنند؟شما تمامی خدماتی را تا آنجا که میتوانید حتی گران تر از مردم می گیرید اونوقت جر میزنید که ثروتمندان ویا تمامی اقشار از یارانه استفاده می کنند . خجالت هم خوب چیزیه .
آمار بیکاران غلط هست . من سوال می کنم . در کردستان کدام کارخانه و یا مرکز اشتغال هست که مردم سر کار رفته اند؟!!!!!! آمار و ارقام اشتغال از کجا جمع شده. ایا امار الان هم مانند دوران احمدی نژاد است؟!!!!!!
توی این بلبشو تو هم قیمت و ببر بالا ای برق عزیز/ کاش سازمان برق و سخنگوی محترمش راجع به قطعی برق و خسارتی که از این باب به مشترکین وارد میشه هم حرف میزد و همینطور که ابونمان مبلغ ثابتیه و ذر هر شرایط دریافت میشه
نوسانات برق هم کم میشد کاش راجع به هزینه تحمیل شده به مشترکین برای یه انشعاب برق هم حرف میزد کاش راجع به عدم تامین روشنایی معابر در زمان کم هم حرف میزد کاش راجع به عدم رویکرد مناسب در توزیع برق و صادرات به دیگر کشورها نیز صحبت میکرد وووووووو
تا کی به بهانه مشترکان پرمصرف قیمت کالا و خدمات رو گرون میکنید و جیب ملت رو خالی میکنین. هر جا کم میارین جیب ملت رو میزنین.
یه سوال دارم به روح اعتقاد دارین؟؟؟؟
مگر یارانه برق و انرژی زمان احمدی نژاد برداشته نشده؟ و به همین بهانه برق رو چندین برابر نکردن؟ چه یارانه‌ای بابت برق پرداخت شده که ماخبر نداریم؟ چرا دروغ به مردم میگین؟
وقتي دلار را پانصد درصد بالا برديد منابع هم پانصد درصد افزليش پيدا كرده نه بيست درصد و ضمنا قيمت برق خودش پلكاني هست و از همه ي دنيا گرونتره و بدتر از همه دولت مردان و نمايندگان تنها هنري را كه بلدن گرون كردنه و لاغير
منبع رشد جیب ملته والسلام...تو هیچ جای دنیا اینقدر ظلم نمی کنن
وزارت نیرو. اولا ا گر جرات دارید پول برق صادراتی به عراق را وصول کنید که سر به میلیارد دلار می زند. فقط زورتان به ملت فلک زده ایران می رسد. ثانیا جلوی پرتی برق را در شبکه انتقال بگیرید که حدود سی درصد تولید به هدر می رود. ودر مورد آب هم اینگونه است.
مسئولین هر جا که به به صرفشون باشه آمار جهانی رو جهت مقایسه مصرف میذارن رو میز.
حالا یکی بگه که مصرف استاندارد برق بر اساس نفرات خوانوار یا متراژ ساختمان در دنیا به ازای هر روز چند کیلو وات هست و تو ایران چقدر؟؟؟؟
به نظر میرسه مصرف استاندارد برق از نظر مسئولین برقی کشور اونقدر پایینه که هر کی به طور طبیعی و معمولی از برق استفاده کنه میشه مشترک پر مصرف و باید جیبشو حسابی چلوند تا دیگه مشترک پرمصرف بازی در نیاره.
مشترکان پرمصرف برق گوش به زنگ باشند
همچنین آب - گاز - بنزین - و کوفتو و زهرمار
خداوند انشاالله خائنین به ابن مردم را رسوا کند
برق و آب و .. الانم پلکانی حساب میشه . پا گذاشتید رو گلوی مردم هی فشار میدید .آه مردم آخرش گریبان میگیرد . همین مردم کوچه و زاغه و ... که شما را برمسند نشاندن.بترسید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار