بازدید 3825

تصوری غلط درباره دردی که همه دچار می‌شوند

کد خبر: ۸۴۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ 04 November 2018

یک متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات گفت: برخلاف تصور، استراحت دراز مدت برای افرادی که دچار کمر درد شدند نه تنها باعث بهبودی نمی‌شود بلکه احتمال عوارض جانبی را نیز افزایش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، دکتر محمد جعفری اظهار داشت: بی تردید کمردرد یکی از شایع ترین عارضه‌های معمول در بین بسیاری از افراد است که از خانم‌های خانه دار تا کارمندان و کارگران حداقل یکبار آن را تجربه کردند، عارضه ای که می‌تواند به سرعت بهبود یابد ولی اغلب به دلیل باورهای اشتباه باعث حادتر شدن آن می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر چه بسیاری بر این باورند که استراحت طولانی باعث کاهش کمردرد می‌شود ولی استراحت طولانی مدت بیش از دو روز می‌تواند علاوه بر تشدید شدن درد موجب ایجاد عوارض دیگر در بدن شود به همین دلیل پیشنهاد می‌شود افراد پس از حداکثر دو روز استراحت به آرامی از جای خود بلند شده و آهسته شروع به راه رفتن کنند.

وی با تاکید بر اینکه تحرک باعث بهبود کمر درد می‌شود، افزود: پیاده روی، شنا، انجام حرکات صحیح کششی و حتی ورزش‌هایی نظیر یوگا می‌تواند تا حد زیادی سرعت بهبود را ارتقاء ببخشد به همین دلیل از استراحت مطلق باید پرهیز کرد.

این متخصص ستون فقرات گفت: یکی از مناسب ترین حرکات این است که فرد به طور کامل بایستد سپس به آرامی به جلو خم شده و سعی کند به مدت 30 ثانیه شصت پای خود را لمس کند، بی‌شک انجام این حرکت می‌تواند تا حدود زیادی درد را کاهش دهد.

وی استفاده از کیسه‌های گرم و یا سرد در موضع درد را یکی دیگر از شیوه‌های درمان خانگی دانست و گفت: مناسب ترین اقدام برای افزایش جریان خون و تحریک عضلات کمر، استفاده از دوش آب گرم و ماساژ ملایم آن ناحیه در حمام است در غیر این صورت می‌توان کیسه یخ را چند مرتبه در طول روز به مدت کمتر از 20 دقیقه روی محل درد گذاشت تا التهاب آن ناحیه کمتر شود. البته باید توجه داشت که در هنگام استفاده از هر کدام از این روش‌ها نباید گرما و یا سرما به پوست آسیب برساند ضمن اینکه نباید هر دو روش را در طول یک روز به طور همزمان استفاده کرد.

این جراح مغز و اعصاب ادامه داد: اصلاح وضعیت در هنگام خوابیدن یکی از موضوعات با اهمیتی است که افراد دچار به کمردرد باید به آن توجه کنند چرا که کم خوابی و استراحت نامناسب باعث تشدید درد خواهد شد به همین دلیل توصیه می‌شود برای کاهش درد کمر حین خوابیدن به یک پهلو دراز کشیده و پاها به داخل شکم جمع شود سپس یک بالش بین هر دو پا قرار داده شود، در هر حال آنچه مسلم است در صورت باقی ماندن درد پس از سه روز افراد باید جهت بررسی وضعیت خود به پزشک مراجعه کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: بروز کمر دردهای شایع در بین کارمندان اغلب به دلیل وضعیت نشستن و استفاده از کفش‌های نامناسب است به همین دلیل برای جلوگیری از این عارضه افراد باید سعی کنند صاف نشسته و با قرار دادن صفحه مانیتور به موازات چشم، از خم شدن جلوگیری کنند، ضمن اینکه از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و یا از کفش‌های بسیار تخت پرهیز کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان