بازدید 5558

رهبر کره شمالی به کره جنوبی می‌رود

کد خبر: ۸۴۸۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲ 03 November 2018

همانطور که پیش بینی می شد 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به دعوت 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی به این کشور سفر می کند.

به گزارش ایرنا، تارنمای 'یی سی چین' روز شنبه گزارش کرد رییس جمهوری کره جنوبی در حضور نمایندگان پارلمان این کشور گفت بزودی رهبر کره شمالی وارد این کشور خواهد شد.

وی افزود که این بخشی از دیپلماسی بکار گرفته شده برای پیشبرد فرایند غیراتمی سازی شبه جزیره کره و هموار کردن شرایط برای برگزاری دومین دیدار سران آمریکا و کره شمالی است.

وی بدون آنکه حاضر به ذکر جزییاتی درباره برنامه های پیش رو شود، تاکید کرد کره جنوبی، کره شمالی و آمریکا به فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره برای دستیابی به صلح دایمی در منطقه نزدیک شده اند.

ماه سپتامبر رییس جمهوری کره جنوبی در راس یک هیات بلند پایه به کره شمالی سفر کرد و همان زمان اعلام شد که رهبر کره شمالی تا قبل از پایان سال 2018 میلادی به کره سفر خواهد کرد.

مون گفت: یک فرصت و نقطه عطف تاریخی پیش روی ما قرار گرفته است و نباید آن را که مانند یک معجزه محسوب می شود، به آسانی از دست بدهیم.

اگر این سفر انجام شود 'کیم' اولین رهبر کره شمالی خواهد بود که پس از پایان جنگ دو کره در سال 1953 میلادی و امضای پیمان متارکه جنگ در کره جنوبی با رییس جمهوری این کشور دیدار می کند و این البته چهارمین دیدار سران دو کشور در سال جاری میلادی خواهد بود.

همزمان خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که دو کره پس از امضای توافق نظامی مهم ماه سپتامبر، تمامی ارتباطات و تحرکات خصمانه علیه یکدیگر را از هم اکنون متوقف کرده اند.

بر اساس این برنامه تمام منطقه مرزی از تسلیحات و مین ها پاکسازی شده است و پهپادها، بالگردها و جنگنده های دو کشور حق ندارند تا فاصله 40 کیلومتری منطقه مرزی دو کشور پرواز داشته باشند.

در منطقه حایل میان دو کره در سواحل غربی و شرقی نیز اعلام شده است که دیگر رزمایش توپخانه ها و نیروهای دریایی دو کشور انجام نخواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی