بازدید 5575

تنها رئیس جمهور زن در قاره آفریقا سوگند یاد کرد

کد خبر: ۸۴۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 26 October 2018

نمایندگان پارلمان اتیوپی روز پنجشنبه با اکثریت آراء برای اولین بار یک زن را به سمت نمادین ریاست جمهوری این کشور انتخاب کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از آدیس آبابا، سهل ورق زودی 68 ساله به عنوان چهارمین رئیس جمهور اتیوپی از زمان تصویب قانون اساسی سال 1995 انتخاب شد. در این قانون تصریح شده است رئیس جمهور حداکثر برای دو دوره شش ساله به این سمت انتخاب خواهد شد.

وی پیش از این نماینده ویژه آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در اتحادیه آفریقا بود. وی همچنین به عنوان سفیر در کشورهای فرانسه ، جیبوتی و سنگال فعالیت کرده است.

ورق زودی که متولد آدیس آبابا است و تحصیلات خود را در فرانسه به اتمام رسانده ، در حال حاضر تنها رئیس جمهور زن در قاره آفریقا است.

وی در مراسم تحلیف خود از اصلاحات انجام شده توسط آبی احمد نخست وزیر جدید اتیوپی، به ویژه اختصاص دادن نیمی از سمت ها به زنان ، تمجدید کرد. نخست وزیر جدید اتیوپی از ماه آوریل این سمت را بر عهده گرفته است.

ورق زودی تصریح کرد :«اگر تغییرات جاری در اتیوپی توسط مردان و زنان انجام شود، حرکت آنها به اتیوپی آزاد از تبعیض های مذهبی، قومی یا جنسیتی منجر خواهد شد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان