بازدید 2452

کلاهبرداری میلیونی از ۷۴ نفر در اراک

کد خبر: ۸۴۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱ 24 October 2018

کلاهبردار بورس با قصد خروج از کشور از اراک گریخت، اما کاراگاهان او را دستگیرکردند.

به گزارش عصر ایرانیان، سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی‌استان مرکزی گفت: با تحقیقات چندین ماهه کارآگاهان پلیس، فردی که تحت عنوان امتیاز و سرمایه گذاری در بورس از ۷۴ نفر از شهروندان اراکی در حدود ۸۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود وقصد خروج از کشور را داشت، دستگیر شد.

سردارعزیزی افزود: در پی ارجاع چندین فقره پرونده به پلیس درباره کلاهبرداری میلیاردی یک فرد در شهر اراک، تیمی‌مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی استان بررسی تخصصی این پرونده را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد که در چند سال اخیر فردی با استفاده از امتیاز بورس و تبلیغ سرمایه گذاری بورس و با تحریک و اغفال شهروندان با شگرد‌هایی متقلبانه از آنان کلاهبرداری کرده و پس از پرداخت اندک سودی به آنها، اقدام به صدور چک بلامحل و یا سفته به آنان نموده و بعد از مدتی متواری شده است.

فرمانده انتظامی‌استان مرکزی ادامه داد: با ادامه یافتن تحقیقات پلیس مشخص شد که این فرد مدتی است به همراه خانواده اش از اراک گریخته و هیچ گونه اطلاعی از او در دست نیست.

وی بیان کرد: در روند رسیدگی به پرونده، سرانجام اطلاعاتی از برنامه ریزی متهم برای خروج از کشور به دست آمد و بلافاصله با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، دستور ممنوع الخروج بودن متهم از کشور صادر شد.

سردار عزیزی اضافه کرد: با توجه به افزایش شاکیان این پرونده و مبالغ بالای کلاهبرداری این فرد از مالباختگان، در اقدامات فنی و رصد اطلاعاتی شبانه روزی کارآگاهان پلیس که چندین ماه به طول کشید، متهم در یک منزل استیجاری در شهرستانی دیگر شناسایی و برنامه ریزی عملیاتی برای دستگیری او آغاز شد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق کارآگاهان پلیس، متهم در مخفیگاهش دستگیر و بعد از انتقال به پلیس آگاهی استان مرکزی و در مراحل بازجویی‌ها با مشاهده اسناد و مدارک موجود به ۷۴ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۸۶ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال در شهرستان اراک اعتراف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
آخرین اخبار
وب گردی