بازدید 5899
با کاروان اربعین؛ چهارشنبه دوم آبان ماه

آغاز رسمی پروازهای اربعین از امروز / تغییر شرایط تحویل ارز اربعین در مرز مهران / استمرار شرایط آب و هوای نیمه ابری تا پایان روز چهارشنبه

در این بسته خبری، می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهر‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مرز‌های کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهاد‌های مسئول، رویداد‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد، بخوانید و مدنظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.
کد خبر: ۸۴۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 24 October 2018
آغاز رسمی پروازهای اربعین از امروز / تغییر شرایط تحویل ارز اربعین در مرز مهران / استمرار شرایط آب و هوای نیمه ابری تا پایان روز چهارشنبهدر این بسته خبری، می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهر‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مرز‌های کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهاد‌های مسئول، رویداد‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد، بخوانید و مدنظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.

به گزارش «تابناک»؛ تنها پنج روز تا فرارسیدن اربعین حسینی باقی مانده و هر چه زمان رسیدن این روز بزرگ نزدیک‌تر می‌شود، شمار زائران و عاشقان زیارت کربلا افزایش می‌یابد؛ زائرانی که بسیاری از آن‌ها بنا بر عادت سالانه، پای در مسیر زیارت یار می‌گذارند و صورتی بی نظیر از وحدت و همدلی شیعیان جهان را به تصویر می‌کشند.

آنچه در ادامه خواهد آمد، مشروحی کامل از شرایط جوی شهر‌ها و جاده‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌ها و حاشیه‌های پیش آمده در جریان این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است.
 
آماده باش ۳۰ هزار پلیس در سه پایانه مرزی اربعین
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۲:۴۶

سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه جانشین فرمانده ناجا با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات انجام شده در سه پایانه مرزی برای خروج از کشور تصریح کرد: 30 هزار نفر از مأموران پلیس در سه پایانه مرزی مستقر هستند و به زائران حضرت اباعبدالله الحسین خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه زائران نیز همکاری خوبی با مأموران پلیس دارند، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده تا کنون هیچ مشکل امنیتی نداشتیم و ماموران پلیس به طور شبانه روزی در حال رصد فضا و تامین امنیت زائران هستند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تامین امنیت با همکاری و هماهنگی زائران انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم که این وضعیت و همکاری تا پایان طرح ویژه اربعین و بازگشت زوار به کشور ادامه داشته باشد.

سردار اشتری در پاسخ به پرسشی درباره خروج خودروها از کشور و ورود به عراق اظهارکرد: خروج خودروهای عمومی که از قبل پلاک مربوطه را دریافت کرده و هماهنگی‌های لازم را نیز انجام داده باشند مجاز است اما طرف عراقی با تردد دیگر خودروها موافق نیست و اجازه آن را نمی‌دهد.

وی درباره وضعیت مرزبانان ربوده شده نیز گفت: آن پایگاه متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و عزیزان سپاه در این زمینه پیگیری‌هایی را انجام داده و در حال پیگیری هستند.

توضیحات وزیر ارتباطات درباره ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۲:۴۵

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، درباره ارائه خدمات اینترنت به زائران اربعین، اظهار داشت: بالون اینترنت هم‌اکنون در مدار است. در مهران پس از اینکه دو روز در مدار بود صاعقه با آن برخورد کرد و دچار مشکل شد، اما بعد از ٢٤ ساعت بالون دیگری مستقر شد و الان هم در مرز مهران و هم شلمچه در حال ارائه خدمات است.

وی افزود: آنچه در مهران است، از خدمات نسل چهار استفاده می‌کند و شعاع زیادی را با سرعت ٣٠٠ مگابیت بر ثانیه پوشش می‌دهد. آنچه در شلمچه است نیز از وای‌فای استفاده می‌کند و سرعت آن ٥٤ مگابیت بر ثانیه است.

جهرمی ادامه داد: مهمترین نکته ای که این تجهیزات تامین می‌کند، ارتباطات مورد نیاز برای عوامل عملیاتی و تجهیزات مستقر در منطقه است که در کنار آن به مردم نیز خدمات ارائه می‌کند.

وزیر ارتباطات در خصوص بازار موبایل نیز تصریح کرد: در بحث تامین موبایل باید تسهیلات مورد توافق که بنا بود تغیراتی در چارچوب واردات انجام شود، فراهم شود. کارگروه ریجستری این موضوع را تصویب کرد اما مصوبه در حوزه اجرا با توجه به تغییراتی که در وزارت صنعت در حال رخ دادن بوده، متوقف شده است.

آذری جهرمی در پایان گفت: در حوزه تجهیزات توقیفی نیز هنوز اشکال برطرف نشده و طبیعتا به بازار نیامده اند. هر زمان مصوبات اجرا شود این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

صدور بیش از ۷۴ هزار مجوز خروج از کشور برای مشمولان زائر اربعین
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۱:۴۹

به گزارش ایلنا، سردار بهرام نوروزی اظهار کرد: با توجه به فرصت کوتاهی که تا اربعین حسینی(ع) باقی مانده و حجم بالای درخواست های خروج از کشور؛ مشمولانی که قصد حضور در پیاده روی اربعین حسینی(ع) را دارند می بایست هرچه سریعتر برای دریافت مجوز لازم اقدام کنند.

سردار نوروزی گفت: تاکنون برای بیش از ۷۴ هزار نفر از مشمولان زائر اربعین حسینی(ع) اعم از دانش آموز، دانشجو و طلبه، مجوز خروج از کشور صادر که از این تعداد، بیش از ۶۱ هزار درخواست به صورت اینترنتی ثبت شده که این امر موجب تسریع در روند رسیدگی به درخواست های خروج از کشور مشمولان شده است.

وی در خصوص روند ثبت نام مشمولان دانشجو برای اخذ مجوز خروج از کشور بیان داشت: دانشجویان متقاضی می بایست با ورود به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی www.epolice.ir درخواست خود را ثبت کنند  و در صورت تمایل به بهره مندی از ضمانت ستاد عمره و عتبات عالیات، می بایست کد "سقا" را نیز در سامانه مذکور وارد کنند.

این مقام مسئول با اعلام این مطلب که در سال جاری صدور مجوز خروج از کشور به نسبت سال گذشته، رشد خوبی داشته است، افزود: با توجه به اینکه به لطف الهی هر ساله به جمعیت زائران اباعبدالله(ع) در این ایام اضافه می شود؛ دانشجویان  می توانند با توجه به حجم بالای ورود اطلاعات در سامانه وظیفه عمومی یا عدم امکان دسترسی به سامانه، برای پیگیری درخواست خود به سازمان و یا معاونت های وظیفه عمومی استان ها مراجعه حضوری داشته باشند.

نقش محوری «حشدالشعبی» در تأمین امنیت اربعین
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری دانشجو به نقل از بغداد الیوم، «صادق الحسینی» رئیس کمیته امنیتی در شورای استانداری دیالی عراق اعلام کرد که نیرو‌های حشد شعبی نقش محوری در تأمین امنیت زوار حسینی (ع) در طول ایام اربعین دارند.

بر اساس این گزارش، الحسینی اعلام کرد که نیرو‌های حشد شعبی در زمینه تأمین امنیت زوار حسینی (ع) در اربعین به طور کامل با دستگاه‌های امنیتی مختلف هماهنگ هستند.

طبق اعلام رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیالی، نیرو‌های حشد شعبی قرار است امنیت ۱۰۰ کیلومتر از مسیر زوار حسینی (ع) به سمت کربلاء را تأمین کنند.

الحسینی تأکید کرد که نیرو‌های حشد شعبی امنیت مسیر بعقوبه به سمت بغداد و همچنین مسیر‌های منتهی به کربلاء را برعهده خواهند داشت.

درخواست رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از زائران اربعین
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۱:۰۳

سرهنگ مجید صمدی، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا اظهار کرد: به دلیل استقبال بی نظیر و افزایش یکباره درخواست گذرنامه با ویزای کشور عراق و نیز کاهش درخواست ویزا از سایر دفاتر خدماتی - زیارتی، پلیس به منظور متعادل کردن درخواست‌های زائران صدور ویزا را به سایر دفاتر خدماتی – زیارتی هدایت کرده است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: متقاضیان، پس از دریافت گذرنامه، برای اخذ ویزا به دفاتر خدماتی - زیارتی مراجعه کنند.

وزیر کشور: همه امکانات برای پیاده ‌روی اربعین فراهم شده است
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۱۱:۰۱

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که صبح امروز برای بازدید از نحوه خدمات رسانی به زائران کربلای حسینی به اهواز سفر کرده است، در فرودگاه اهواز اظهار داشت: امروز توفیق داشتیم تا در خدمت زائران اباعبدالله حسین (ع) باشیم و شرایطی فراهم شده تا از مرز چذابه و شلمچه و مراحل خدمات رسانی بازدید کنیم.

وی ادامه داد: اگر مشکلی در زمینه اعزام زائران در این مرزها وجود داشته باشد دراین بازدیدها مورد بررسی قرار می گیرد و تلاش می کنیم نسبت به رفع آن اقدام شود.

وزیر کشور توصیه کرد : مردم به اطلاعیه و دستورالعمل هایی که نهادهای مرتبط با موضوع صادر می‌کنند توجه کافی داشته باشند چرا که اقبال زایران زیاد است و با توجه به اطلاعیه می توان در کارها تسهیل ایجاد کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد که طی این چند روز با همکاری مناسب بین دستگاه ها و همراهی مردم مراسم پیاده روی اربعین حسینی به خوبی اجرا شود.

به گزارش ایرنا ،وزیر کشور صبح امروز چهارشنبه به منظور بازدید از مرزهای شلمچه و چذابه وارد فرودگاه خوزستان شد.

وزیر کشور وارد اهواز شد/ بازدید از مرزها در آستانه اربعین حسینی
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۹:۰۳

وزیر کشور برای بازدید از امکانات فراهم شده در مرز شلمچه و چذابه برای زائران اربعین حسینی، وارد اهواز شد.

به گزارش تابناک نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز (چهارشنبه) برای بازدید از امکانات فراهم شده در مرز شلمچه و چذابه برای زائران اربعین حسینی، وارد اهواز شد و مورد استقبال استاندار خوزستان و سایر مقامات این استان قرار گرفت.

جزئیات امداد سایپا در اربعین ۹۷ اعلام شد
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امینی مدیرعامل سایپا یدک در خصوص برنامه های شرکت سایپا در اربعین 97 ، اظهارداشت: گستره ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات در سه محور مهران، چذابه و شلمچه انجام می شود.

وی افزود: در طرح اربعین، در راستای حرکت مشارکتی و پشتیبانی، به دنبال کاهش دغدغه مشتریان هستیم و با ارائه خدمات گسترده برای محصولات سایپا نسبت به ارتقاء اعتماد مشتریان تلاش خواهیم کرد.

مدیر عامل سایپا یدک با اشاره به استفاده از سامانه AVL بر روی تمام خودروهای امدادی سایپا، گفت: مالکان خودروهایی که دچار نقص می‌شوند با تماس با شماره 096550 و دریافت لینک پیامکی، از خدمات ویژه بهره مند می شوند. همچنین‌ با آغاز این همایش بزرگ، برای نخستین بار از سامانه نظرسنجی آنلاین خدمات امدادی بهره برداری می شود به این صورت که مالکان خودروهایی که دچار نقص شده‌اند، می توانند میزان رضایتمندی خود از خدمات دریافتی را به اطلاع کاربران رسانده و مسئولان در پایگاه مرکزی نیز می توانند خدمات دریافتی مشتریان را مورد پایش قرار دهند.

وی با بیان اینکه خدمات سایپا مشمول خودروهای غیر سایپایی نیز می شود، افزود: در طرح امداد اربعین امسال، برای نخستین بار خودروهای غیر سایپایی هم می توانند از خدمات گروه سایپا استفاده کنند.

مدیرعامل سایپا یدک عنوان کرد: واحدهای امدادی شرکت سایپا، سالانه 220 روز در طرح های مختلف، خدمات متنوع امدادی ارایه می کنند و این خدمات امدادی در ایام اربعین نیز موجب تقویت و سهولت تردد جاده ای می شود. در حال حاضر این واحدها در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران استقرار یافته و آمادگی داریم در صورت بازگشایی مرز خسروی در این مسیر نیز خدمات ارائه کنیم .

به گفته وی، در طرح امداد اربعین، خدمات متنوعی پیش بینی شده و زائران از خدماتی مانند حمل و تعمیر در محل برخوردار شده و هزینه اجرت تعمیرات در مدت اجرای طرح برای زائران محترم رایگان است .

توصیه به زائران: حتما سوئیچ یدک به همراه داشته باشید

مدیرعامل سایپا یدک همچنین با اعلام این خبر که سال گذشته بیش از 1800 عملیات در ایام اربعین توسط شرکت سایپا ارائه شده و امسال نیز در بحث امداد و توان خودرویی نسبت به سال گذشته بیست درصد افزایش ایجاد شده، توصیه هایی نیز به زائران داشت و گفت: طبق تجربه سال های گذشته یکی از عمده ترین مشکلات در سالیان قبل، گم شدن سوئیچ زائران در حین سفر بوده است که از مالکان درخواست می‌شود حتما سوئیچ یدک به همراه داشته باشند و همچنین قبل از خروج از مرز در حین پارک خودرو در پارکینگ ها حتما سر باطری را از باطری جدا کنند تا از تخلیه شارژ جلوگیری شود.

۹۰۰ ویزای زائران اربعین حسینی از دفاتر تایید نشده اخذ شده بود
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۸:۵۵

سردار نظرپور فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: حدود ۹۰۰ زائر اربعین حسینی به دلیل اخذ ویزا از دفاتر تایید نشده به استان های خود برگشت داده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در چذابه، سردار عبدالله نظرپور عصر امروز در جلسه مشترک فرمانده مرزبانی ناجا با طرف عراقی در مرز چذابه اظهار کرد: با توجه به تدابیر فرماندهی مرزبانی ناجا تمام برنامه ریزی های مدنظر برای اربعین در حوزه امنیت مرزها، تقویت مرزها یا هماهنگی و تعامل با مسئولان درون استان و مرزبانی عراق انجام و تمام پیش بینی های چند لایه ای در تأمین امنیت مرز صورت گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه هم اکنون آرامش و آسایش توأم با امنیت روحی و روانی زائران در مرزهای شلمچه و چذابه را شاهد هستیم.

فرمانده مرزبانی خوزستان تصریح کرد: حسن همکاری برادران عراقی در پذیرش زائران و هماهنگی و تعامل نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر و با انجام ملاقات های روزانه مشکلات و مسائل مرز بلافاصله رفع می شود.

سردار نظرپور بیان کرد: هماهنگی های درون استانی نیز به نحو مطلوب انجام و مرزبانی طرف مقابل هم با حُسن نظر و پیگیری مسئولیت های خود را به خوبی عملیاتی کردند؛ در مرز چذابه با همت استاندار خوزستان و مسئولان، موکب ها از نقطه صفر مرزی به سه کیلومتر عقب تر از نقطه صفر مرزی منتقل شدند.

وی ادامه داد: تمام موکب ها، زیرساخت ها و پارکینگ ها در عقب مرز احداث شده و اکنون به ندرت فرد بدون گذرنامه و ویزا به مرز ورود پیدا می کند.

فرمانده مرزبانی خوزستان با بیان اینکه یکی از مشکلات عدم اخذ ویزاها از دفاتر تأیید شده است، گفت: حدود ۹۰۰ زائر اربعین حسینی به دلیل اخذ ویزا از دفاتر تایید نشده به استان های خود برگشت داده شدند.

سردار نظرپور عنوان کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده که ویزا در مراکز گذرنامه صادر می شود و قطعا روند اخذ ویزاهای رسمی مورد تأیید شده از سوی زائران بیشتر تقویت می شود.

سرهنگ نقیب فاطمی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال با تدابیر اتخاذ شده و هدایت های مرزبانی کارهای خوبی انجام و خدمات رسانی به زائران نیز به خوبی ارائه می شود.

وی افزود: مدیریت موارد بدون ویزا در مرز چذابه نیست و این موضوع را باید در شهرستان ها و استان ها به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی خوزستان با اشاره به اجرای طرح جامع اربعین چذابه یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده اکنون مواکب به فاصله سه کیلومتر از نقطه صفر مرزی منتقل و لایه امنیتی خوبی ایجاد شده است.

آغاز رسمی پروازهای اربعین از امروز
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۸:۵۴

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: از امروز پروازهای اربعین به صورت رسمی آغاز می‌شود که شرکت‌های هواپیمایی روزانه به طور متوسط 35 پرواز به سمت مقاصد نجف و بغداد انجام خواهد شد.

وی با تکذیب افزایش قیمت بلیت پروازهای اربعین، تصریح کرد: نرخ این پروازها تغییر نکرده و با هرگونه اخلال در این زمینه برخورد می‌شود.

وی با یادآوری این‌که تاکنون 484 مجوز پرواز فوق‌العاده برای شرکت‌های هواپیمایی در ایام اربعین صادر شده که از این تعداد 397 مجوز برای ایرلاین‌های داخلی و 87 مجوز برای العراقیه صادر شده است، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از دیروز بازرسی منسجم توسط بازرسان دفتر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری به‌اتفاق سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت به‌صورت مستمر از آغاز پروازها تا پایان پروازهای اربعین انجام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری پیش‌تر گفته بود: با توجه به افزایش پروازها به‌مقصد عراق در ایام اربعین حسینی(ع) و برای حفظ و ارتقاء هرچه بیشتر ایمنی زائران کربلای معلی، برنامه ویژه‌ای برای بازرسی از هواپیماهای آماده به خدمت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و عراقی از تاریخ اول آبان تا 12 آبان در دو فرودگاه امام خمینی(ره) و شهید هاشمی‌نژاد مشهد اجرا خواهد شد.

جعفرزاده بیان کرد: بازرسان استاندارد پرواز در قالب 5 تیم بازرسی و در ساعات مختلف شبانه‌روز در این ایام به رعایت الزامات مختلف فنی ــ عملیاتی از سوی شرکت‌های پروازی هوایی نظارت خواهند کرد بازرسی‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد که موجب تأخیر پروازها نشود این بازرسی‌ها با رویه جدید و مطابق مقرراتی که در اتحادیه اروپا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اجرا می‌شود. زائران می‌توانند هر گونه تخلف احتمالی را از این طریق اطلاع دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی هواشناسی
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۸:۵۳

طی 24 ساعت گذشته آسمان بسیاری از مناطق غربی کشور و نیز شهرهای زیارتی عراق با آسمان نیمه ابری همراه با وزش باد همراه بود.

ساعات گذشته از شدت باد و گرد و غبار کاسته شد و روند حرکتی زائران کربلای حسینی با مشکل خاصی رو به رو نشد. اکنون نیز بر اساس گزارش های دریافتی شرایط جوی در این مناطق نسبتاً پایدار است. سازمان هواشناسی کل کشور برای مرز خسروی در روز چهارشنبه آب و هوایی نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با وزش باد را پیش بینی کرده است.

دمای هوا در مرز مهران امروز تا 15 درجه سانی گراد افزایش خواهد یافت و در سردترین حالت به 5 درجه خواهد رسید.

مرز شلمچه نیز در روز چهارشنبه نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر را تجربه خواهد کرد. شهر زیارتی نجف نیز امروز آب و هوای کمی ابری همراه با وزش باد نسبتاً ملایم را تجربه خواهد کرد.

شهرهای کاظمین، بصره، کربلا، ایلام، اهواز و کرمانشاه نیز آب و هوایی نیمه ابری و همراه وزش باد را تجربه می کنند که البته این شرایط در شهر اهواز با گرد و غبار محلی همراه است. طی 24 ساعات آینده شهر کرمانشاه با کمینه دمای 8 درجه سانتی گراد سردترین و شهر کربلا با بیشینه دمای 32 درجه سانتی گراد، گرمترین شهر مناطق مورد اشاره خواهند بود.

بر اساس گزارش های دریافتی از سازمان هواشناسی کل کشور، وضعیت جوی غالب بر مناطق مورد اشاره در 24 ساعت آینده آب و هوای نیمه ابری، همراه با وزش باد نسبتاً ملایم و در برخی موارد افزایش غبار محلی خواهد بود.

آخرین وضعیت محدودیت های ترافیکی
۱۳۹۷/۰۸/۰۲ - ۰۸:۵۳

با توجه به افزایش تردد‌ها به سمت استان‌های غربی و پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه، محدودیت‌هایی به منظور روان‌سازی ترافیک در جاده‌های استان‌های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و لرستان در حال اعمال است.

بر این اساس تردد تمامی کامیون و تریلر‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنج شنبه سوم آبان ماه تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۲ آبان ماه در محور‌های اهواز ـ سوسنگرد ـ بستان ـ چذابه ـ خرمشهرـ شلمچه و بالعکس ممنوع است و خودرو‌هایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز ـ آبادان ـ خرمشهر و بالعکس استفاده کنند.

همچنین تردد کلیه اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه سوم آبان ماه تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۲ آبان ماه در محور‌های هفتگل، باغملک_ ایذه _دهدز_ شهرکرد و بالعکس ممنوع است و از سویی نیز مسیر اهواز ـ اندیمشک_ خرم آباد_ الیگودرز _. اصفهان_ شهر کرد و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

در استان ایلام نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۳۰ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه از محور‌های دهلران_ مهران، حمیل_ ایلام، قلاجه_ ایلام، ایلام_ ملک شاهی_ مهران و ایلام_ مهران ممنوع است.

محدودیت‌های ترافیکی در استان لرستان نیز اعمال شده و بر اساس اخبار رسیده در این استان تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه سوم آبان تا ساعت هفت صبح روز شنبه دوازدهم آبان ماه در محور‌های پلدختر _اسلام آباد و پلدختر_ اندیمشک و بالعکس ممنوع است.

در استان کرمانشاه نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز دوشنبه سی ام مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه از محور‌های اسلام آباد غرب_ پلدختر و حمیل_ سرابله و بالعکس ممنوع بوده و مسیر جایگزین محور اسلام آباد_ قلاجه است.

این همه محدودیت‌های اعمالی نیست و از سوی دیگر تردد تمامی خودرو‌های ترانزیت و کامیون‌های حامل بار‌های صادراتی و وارداتی از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه در محور‌های منتهی به مرز‌های درگیر طرح اربعین برابر مصوبه شصت و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی ممنوع است.

بر اساس اخبار منتشر شده محدودیت تردد برای تاکسی‌های شهری نیز اعمال شده؛ بنابراین، تردد کلیه تاکسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین ۹۷ از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز سه شنبه ۱۵ آبان ماه در محور‌های خارج از شهر ممنوع است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل