بازدید 2513

ثبت جهانی الموت اقدامی مثبت در جهت ارتقای صنعت گردشگری کشور

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: : ثبت جهانی الموت در یونسکو علاوه بر بالا رفتن میزان جذب گردشگر در این منطقه حتی برای افزایش گردشگر برای کشور نیز می تواند تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد.
کد خبر: ۸۴۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 23 October 2018

سیده حمیده زرآبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص فراهم شدن شرایط برای ثبت جهانی الموت در یونسکو گفت: ثبت جهانی الموت در یونسکو علاوه بر بالا رفتن میزان جذب گردشگر در این منطقه حتی برای افزایش گردشگر برای کشور نیز می تواند تاثیرات بسیار خوبی داشته باشد.

منطقه الموت هر ساله شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منطقه الموت دارای آثار تاریخی و باستانی بسیار غنی از سده های گذشته است که جاذبه گردشگری بسیار زیبا و متنوعی را در خود جای داده است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی برای دیدن این مناطق بسیار زیبا به این منطقه آمده و از این آثار از جمله قلعه حسن صباح یا همان قلعه الموت و دریاچه اوان دیدن می کنند.

لزوم استفاده از توان تبلیغاتی برای معرفی منطقه الموت

وی افزود: منطقه الموت دارای فرهنگ بسیار غنی است که حتی قزوین را با نام الموت شناخته می شود؛ بنابراین باید برای شناساندن این آثار برای گردشگران داخلی و خارجی مسئولان فرهنگی و گردشگری کشور از توان تبلیغاتی استفاده کنند تا بتوان از ظرفیت گردشگری این منطقه برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کرد.

تقویت زیرساخت های منطقه الموت در دستور کار مسئولان قرار گیرد

این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: نکته مهمی در برای توسعه گردشگری این منطقه باید به آن توجه کرد، تقویت زیرساخت ها می باشد که از جمله این زیرساخت ها، مسئله راه است زیرا رفتن به این منطقه گردشگری بسیار سخت و پر هزینه است ، بنابراین باید راه های مواصلاتی به این منطقه ترمیم شود تا گردشگران به راحتی بتوانند به منطقه الموت سفر کنند.

اعتبارت دولت برای توسعه گردشگری منطقه الموت کافی نیست

زر آبادی گفت: متاسفانه اعتباراتی که دولت ها برای این منطقه گردشگری تخصیص می دهند، بسیار پایین بوده و لذا روند توسعه این منطقه بشدت کند پیش می رود بننابراین باید با تخصیص منابع مالی مناسب بتوان شرایط را برای جذب گردشگر در این منطقه با ایجاد مناطق تفریحی از جمله میهمانسراها ، ایجاد راه مناسب، اینترنت وتلفن فراهم نمود.

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین خاطرنشان کرد: بطور قطع ثبت جهانی الموت در یونسکو می تواند اعتبارات مالی خوبی را برای این منطقه فراهم کند؛ بنابراین با مدیریت درست و با داشتن اعتبارات لازم می توان با تقویت زیرساخت های لازم، گردشگران داخلی و خارجی را به این منطقه کشاند که بطور قطع برای صنعت گردشگری کشور نیز منافع بسیاری خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی