بازدید 2722

ماجرای کودتای احتمالی بن سلمان علیه پدرش از زبان یک شاهزاده سعودی

شاهزاده سعودی مخالف عربستان که به دنبال قوت گرفتن احتمال ولیعهدی سفیرریاض درآمریکا به جای محمدبن سلمان است،اعلام کرد درصورت روی دادن چنین اتفاقی، احتمالا محمد علیه پادشاه سعودی کودتا می کند.
کد خبر: ۸۴۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ 23 October 2018

شاهزاده سعودی مخالف عربستان که به دنبال قوت گرفتن احتمال ولیعهدی سفیرریاض درآمریکا به جای محمدبن سلمان است،اعلام کرد درصورت روی دادن چنین اتفاقی، احتمالا محمد علیه پادشاه سعودی کودتا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «خالد بن فرحان آل سعود» شاهزاده سعودی مخالف خاندان حاکم آل سعود روز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که «گستاخی و سبک سری عنوانی است که زیبنده حکومت داری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان است، البته من بر این باورم که آینده سیاسی وی پایان یافته و ممکن است علیه پدرش کودتا کند».

وی با بیان این که بن سلمان به خاطر قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار و منتقد رژیم آل سعود باید مجازات شود، از تلاش برای ترور خود پرده برداشت و افزود: به من به خاطر مواضع سیاسی ام، سم خوراندند، به همین دلیل مجبور شدم برای برطرف شدن اثرات آن، سه سال وقت صرف کنم.

این شاهزاده سعودی اعلام کرد: هیات بیعت یک شورای صوری و تشریفاتی است.

وی با بیان اینکه ریاض ۱۰ روز پیش از قتل جمال خاشقجی برای ربایش وی برنامه ریزی کرده بود، گفت: ماموران امنیتی سعودی با وعده کمک مالی چند میلیون دلاری از من خواستند، با سفر به مصر با مسئولین کنسولگری عربستان در قاهره دیدار کنم.

وی افزود: آنها به من گفتند ما از مشکلات مالی شما با خبر هستیم و قصد داریم کمک مالی به شما اعطا کنیم.

یادآور می شود شاهزاده بن فرحان نیز مانند خاشقجی پس از به قدرت رسیدن بن سلمان به عنوان ولیعهد، از کشور گریخت و به آلمان رفت.

اظهارات این شاهزاده مخالف سعودی پس از آن منتشر می شود که روزنامه لوفیگارو فرانسه به نقل از یک منبع دیپلماتیک آگاه نوشت: ممکن است خالد بن سلمان سفیر کنونی عربستان در واشنگتن برای جانشینی برادرش محمد انتخاب شود.

دولت سعودی سرانجام پس از ۱۸ روز سکوت و تکذیب، در نهایت زیر فشارهای جامعه جهانی اعتراف کرد که این روزنامه نگار در کنسولگری عربستان به قتل رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان