بازدید 11741

پیام السیسی برای شاه سعودی

کد خبر: ۸۴۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷ 23 October 2018

فارس نوشت: وزیر خارجه مصر امشب با سفر به ریاض پیام رئیس‌جمهور این کشور به ملک سلمان را ابلاغ می‌کند.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر امشب (دوشنبه شب) راهی ریاض می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مصری الشرق الاوسط، شکری در حالی که حامل پیام رئیس‌جمهور مصر برای ملک سلمان است، به عربستان سعودی سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، دو طرف قرار است درباره روابط دو جانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت همکاری و هماهنگی در خصوص مسایل منطقه‌ای رایزنی کنند.

پایگاه خبری العربی الجدید اخیرا گزارش داده که همزمان با اذعان رسمی عربستان سعودی به قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، مصر و امارات عربی متحده نیز در حال رایزنی درباره آینده «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هستند.

پس از تماس تلفنی «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی که روز جمعه گذشته انجام شد، دولت السیسی دستوراتی به رسانه‌های وابسته به دولت در خصوص عدم انتشار اخبار و گزارش‌ درباره مواضع منطقه‌ای و غربی درباره آینده بن سلمان و احتمال برکناری وی از قدرت صادر کرد.

برخی منابع مصری می‌گویند که شاه سعودی در گفت‌وگوی تلفنی با السیسی وی را در جریان بیانیه دادستان کل عربستان درباره تحقیقات مربوط به قتل خاشقچی قرار داده و دو طرف همچنین درباره رویکرد رسانه‌های مصری در پرونده خاشقچی گفت‌وگو کردند.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود نوشته که السیسی همچنین با یکی از شخصیت‌های نزدیک به ملک سلمان درباره مذاکرات ریاض و واشنگتن پیش از جمع‌بندی‌های نهایی و مقصر جلوه دادن شماری از مسئولان سعودی، گفت‌وگو کرد.

آخرین سفر السیسی به عربستان سعودی به اواخر مردادماه سال جاری مربوط می‌شود. ملک سلمان بن عبدالعزیز 14 آگوست از عبد الفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر در منطقه نیوم استقبال کرد. در این دیدار محمد بن سلمان ولی‌عهد، نایب رئیس شورای وزیران و وزیر دفاع سعودی هم حضور داشت.

کارشناسان می‌گویند که در سفر تابستان السیسی به عربستان، سوای از طرح گردشگری منطقه توریستی «نیوم»، طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» و تامین امنیت منطقه در راستای منافع عربستان، مصر، اردن و اسرائیل مورد بحث و تبادل نظر ملک سلمان و السیسی قرار گرفته بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر