بازدید 5472
۹
یک نماینده اصولگرا در گفت وگو با «تابناک»؛

دولت باید تیم همگرا، همصدا و با استراتژی مشخص داشته باشد/ روحانی تصمیم خوبی درباره وزارت کار گرفته است

پس از چند ماه بحث و گفت وگو بر سر تغییر تیم اقتصادی دولت، گویا رئیس جمهور، مجاب شده است، تغییراتی را در کابینه دوازدهم ایجاد کند؛ هرچند کلید تغییرات نهایتا از سوی مجلس زده شد و نمایندگان با استیضاح وزرای کار و اقتصاد دولت را مجبور به انجام برخی تغییرات کردند.
کد خبر: ۸۴۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ 22 October 2018

دولت باید تیم همگرا، همصدا و با استراتژی مشخص داشته باشد/ روحانی تصمیم خوبی درباره وزارت کار گرفته استپس از چند ماه بحث و گفت وگو بر سر تغییر تیم اقتصادی دولت، گویا رئیس جمهور، مجاب شده است، تغییراتی را در کابینه دوازدهم ایجاد کند؛ هرچند کلید تغییرات نهایتا از سوی مجلس زده شد و نمایندگان با استیضاح وزرای کار و اقتصاد دولت را مجبور به انجام برخی تغییرات کردند.

به گزارش «تابناک»؛ با وجود این، خبرهای رسیده از درون کابینه، حاکی از این بود که تغییرات تنها مختص دو وزارتخانه نخواهد بود و به احتمال زیاد، برخی دیگر از اعضای کابینه نیز ناگزیرند از سمت های خود در وزارتخانه های مطبوعشان خداحافظی کنند.

تغییرات در وزارتخانه های دیگر در حد حرف و حدیث باقی مانده بود تا اینکه سرانجام در روزهای گذشته، روحانی با استعفای عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی و محمد شریعتمداری از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت و جانشینان وی را نیز به مجلس معرفی کرد.

اما در میان گزینه های معرفی شده برای چهار وزارتخانه بدون وزیر، یک نام آشنا نیز به چشم می خورد. گویا رئیس جمهور نمی خواهد به این زودی از رئیس ستاد انتخابات خود دل بکند، برای همین، این بار مأموریتی جدید در نظر گرفته و قرار است شریعتمداری از خیابان سمیه به خیابان آزادی نقل مکان کند.

در این باره باید گفت، مدت حضور محمد شریعتمداری در وزارت صنعت، یک رکورد تاریخی به شمار می آید، به گونه ای که وی با سیزده ماه حضور در صدر این وزارتخانه، کمترین مدت وزارت را از آن خود کرده است. آغاز مدیریت شریعتمداری که سابقه وزارت در دولت های اصلاحات و سازندگی را در پرونده خود دارد، با چالش هایی همراه شد؛ شروع بحران شدید اقتصادی و همزمانی با شروع به کار وزیر صنعت.

علاوه بر این، اشتباهات مدیریتی وزیر سابق، تخصیص برخی اعتبارات ارزی، نافرمانی خودروسازان و عواملی از این دست، باعث شد تا هجمه شدیدی به نحوه مدیریت وی در این وزارتخانه آغاز شود؛ هر چند وی هرگز به پای استیضاح در مجلس کشیده نشد، موضع استیضاح وزیر صنعت، یکی از گزینه های جدی پیش روی نمایندگان بود.

با این حال، سابقه موفق مدیریتی وی و ارتباط وی با صنعت و تجارت و همچنین همگرایی و همصدایی وی با استراتژی های دولت باعث شده است تا موقعیت دیگری برای استفاده از وی در کابینه داده شود؛ به نظر می رسد، از این روست که وی بار دیگر به عنوان گزینه وزارت به مجلس معرفی شده باشد.

البته این اعتماد تنها مختص دولت نیست و گویا معرفی وی به عنوان وزیر کار با استقبال نمایندگان مجلس نیز مواجه شده و بسیاری از نمایندگان وی را تنها گزینه برای تصدی این پست می دانند، چون علاوه بر نمایندگان فراکسیون امید، بسیاری از نمایندگان فراکسیون های دیگر و به ویژه فراکسیون های اصولگرایی، از معرفی وی برای وزارت کار و رفاه اجتماعی استقبال کرده اند.

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت وگو با تابناک درباره معرفی شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معرفی آقای شریعتمداری برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به سوابق وی فردی مناسب و کاردانی است و به نظر بنده، بهترین تصمیمی است که از سوی آقای روحانی برای تصدی این وزارتخانه گرفته شده است.

وی افزود: آنچه در ماه های گذشته موجب التهابات در بازار، عدم حمایت تولید و مشکلات صادرات و واردات در کشور شد را نمی توان تنها مربوط به اقدامات یا تصمیمات یک شخص دانست، چون معتقدم مشکلات عمده‌ای که در عرصه اقتصادی وجود دارد به نبود هماهنگی و همگرایی در تیم اقتصادی دولت نیز ربط دارد.

نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: طبق سوابق آقای شریعتمداری معتقدم که وی می‌تواند گزینه خوبی برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باشد. وی همچنین تصریح کرد: دولت باید تیم همگرا، همصدا و با استراتژی مشخص داشته باشد، زیرا یک تیم می‌تواند به کمک همدیگر مشکلات را رفع کرده و نقشه گروهی را ترسیم کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس بعد از بررسی برنامه ها و صحبت های آقای شریعتمداری به وی رأی اعتماد دهند.

وی در پایان یادآور شد: بنا به سوابق آقای شریعتمداری معتقدم او می‌تواند گزینه خوبی برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باشد. امیدواریم نمایندگان مجلس پس از بررسی برنامه ها و صحبت های آقای شریعتمداری، به وی رأی اعتماد بدهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
ایشون توی وزارتخونه ی قبلی پدر صنعت و معدن و تجارت رو در آورد حالا هم که بره وزارت کار پدر هر چی کارگره در میاره تا کلکسیون کاریش تکمیل بشه . توی بلاد کفر وزرایی مثل ایشون رو بابت بی لیاقتی تنبیه میکنن اما توی ایران از یک وزارتخونه میره یک وزارتخونه دیگه . واقعا قحط الرجاله .
پاسخ ها
reza1
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
آقای شریعتمداری دقیقا قانون بقای انرژی را ثابت کردند به اینصورت که شریعتمداری استیضاح نمیشود و برکنار هم نمیشود بلکه از حالتی به حالت دیگر تغییر پیدا میکند .
....طبق سوابق آقای شریعتمداری معتقدم که وی می‌تواند گزینه خوبی برای وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باشد....!!!
همانطور که وزارت صمت را به عرش اعلی رساند.!!!
تا به حال کسی هم نگفته مشکلات بوجود آمده نتیجه ی کار یک نفر بوده ، شریعتمداری در ایجاد این نابسامانیها نقش بسزایی داشته.هر چند که یک عده در طالع ایشان وزارت میبینند و لاغیر حتی رییس جمهور.
ان شاءالله نمایندگان با تیز بینی بتوانند شهامت کنند و وزیر نا کارآمد را برای وزارتخانه ی دیگر نپذیرند.
من که امیدی ندارم امیدم به خداس فقط
نوبت به شرکتهای تحت مجموعه اداره کار رسیده مث شصتا تنها کسی که میتونه کلکسیون رو تکمیل کنه آقای شریعتمداریه دیگه همه میدونن
آقای روحانی آزموده را آزمودن خطاست
انتخاب آقای شریعمتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت ضربه مهلکی بود بر پیکره مردم
حالا با انتخاب ایشان مجددا می خواهد ریشه فقر را بکند در واقع ایشان کاری خواهند کرد قشر متوسط و متوسط به پایین جامعه که80 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند از شدت گرسنگی تلف شوند در واقع حربه ایشان نیز همین هست چرا که در پست قبلی کاملا مشهود بود
جناب روحانی کلید شما کارساز نیست نمایندگان محترم مجلس اگر می خواهید در برابر خداوند متعال در این آزمایش الهی سربلند باشید به شریعتمداری رای اعتماد ندهید این خواسته مردم هست
معمولا دولتهایی که در این کشور تشکیل میشوند با "یک سری توافقها و بده بستانهای پشت پرده" تشکیل میشوند . معمولا برنامه ی واضح و روشنی هم ارائه نمیدهند . از همان ابتدا ی تبلیغات انتخاباتی تا الی اخر 8سال عمر دولت هم فقط و فقط "کلی گویی" میکنند . این است که نمیتوانند کارایی لازم را داشته باشند . برای فرار از پاسخگویی هم که یک جواب کلیشه ای و یکسان در استین مبارکشان دارند . {"نگذاشتند"} ! راهکار خیلی خیلی ساده است . البته اگر بخواهند ! و میدانیم که نمیخواهند ! قبل از انتخابات کاندیداها مواضع و برنامه هایی واضح و شفاف ارائه دهند . همه هم بپذیرند که باید به انتخاب مردم احترام بگذارند . به همین راحتی ! بله . به همین راحتی !
یاد کتاب شازده کوچولو افتادم واون پادشاه تنها در اون سیارک
معلومه از نظر آقای روحانی تو کشور قحط الرجاله وشاید تخصص ودانش مهم نیست فقط گرایش سیاسی مهمه
وای بر ما که هر چی میکشیم از این ناکارامدان است که خودمون انتخابشون کردیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی