بازدید 40265
تأملی بر نکات جالب توجه معترضان یک آزمون؛

تاکتیک جدید وزارت آموزش و پرورش برای درآمدزایی از آزمون استخدامی!

نزدیک به هزار تن از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی سال جاری در اعتراض به آنچه عدم رعایت آیین نامه و دستورالعمل‌های مصوب فرایند استخدام اعلام می‌کنند، در هفته‌های اخیر، تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند؛ جمعیتی قابل تأمل که هر یک برای اعتراض خود دلیل متفاوتی بیان می‌کنند و مدعی هستند، مسئولان آموزش و پرورش حق آن‌ها را در این آزمون استخدامی ضایع کرده اند.
کد خبر: ۸۴۵۰۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 22 October 2018
سرپیچی آموزش و پرورش از پذیرفتن صد‌ها قبول شده آزمون استخدامی امسالنزدیک به هزار تن از پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون استخدامی سال جاری در اعتراض به آنچه عدم رعایت آیین نامه و دستورالعمل‌های مصوب فرایند استخدام اعلام می‌کنند، در هفته‌های اخیر، تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند؛ جمعیتی قابل تأمل که هر یک برای اعتراض خود دلیل متفاوتی بیان می‌کنند و مدعی هستند، مسئولان آموزش و پرورش حق آن‌ها را در این آزمون استخدامی ضایع کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در جریان پنجمین آزمون استخدامی دستگاه های متمرکز دولت ـ که یکی از بخش‌های مهم آن اختصاص به آموزش و پرورش داشت ـ برای پذیرفته شدن در چیزی حدود ۱۸ هزار ردیف استخدامی، بیش از ۳۸۰ هزار دانش آموخته از سراسر کشور داوطلب شدند؛ داوطلبانی که جدا از صد‌ها هزار نفری که در گام اول صلاحیتشان رد شد، هزاران تن از آن‌ها نیز علی رغم کسب نمرات کتبی عالی در ادامه فرایند استخدامی کنار گذاشته شدند.

با اینکه بر اساس مصوبه هیأت وزیران و نیز مجلس شورای اسلامی، وزارت آموزش و پرورش اجازه استخدام نزدیک به ۱۸ هزار داوطلب را در سال جاری به دست آورده بود، نتایج نهایی فرایند آزمون استخدامی سال جاری نشان می‌دهد که مسئولان ارشد این وزارتخانه با دستاویز قرار دادن مسائلی مانند عدم احراز صلاحیت داوطلبان، ضعف علمی داوطلبان و نداشتن سهمیه، از پذیرش تمام و کمال ظرفیت مورد نیاز سرپیچی کرده و در نهایت ۱۳ هزار تن را استخدام کرده است.

خالی ماندن چیزی حدود ۵ هزار ظرفیت جذب معلم در سراسر کشور در جریان آزمون استخدامی سال جاری، آن هم با بهانه ضعف علمی داوطلبان در حالی اتفاق می‌افتد که جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفری شرکت کنندگان در آزمون استخدامی سال جاری، همگی از دانش آموختگان دانشگاه‌های معتبر کشور، آن هم با مدارک تحصیلی عالی بوده اند.

آشفتگی آزمون مورد اشاره البته به همین میزان ختم نمی‌شود و داستان ابهام‌های فراوان موجود در آن بسیار بیشتر از این حرف هاست. آنقدر که جمعیتی بالغ بر ۱۰۰۰ تن از داوطلبانی که احساس می‌کنند حق مسلم آن‌ها در آزمون جاری ضایع شده است، علی رغم موقعیت جغرافیایی متفاوت گرد هم آمده اند و با برگزاری تجمع هایی تلاش می‌کنند تا صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

داوطلبانی که مدعی هستند در آزمون مورد اشاره با آمادگی و مطالعات فراوان شرکت کردند و پس از اعلام نمرات کتبی از میان صد‌ها هزار داوطلب شرکت کننده، حائز بالاترین رتبه و نمره‌ها شدند اما در فرایند مصاحبه با اعمال سلیقه‌های شخصی از پذیرش نهایی شان جلوگیری شده است.

مرادی، یکی از داوطلبان شرکت کننده در این آزمون است که برای شرکت در تجمع های اعتراضی، خود را از خوزستان به تهران رسانده است. وی در این باره می‌گوید: قرار بود، در آزمون استخدامی سال جاری، ۱۸ هزار تن استخدام شوند؛ بنابراین، باید سه برابر ظرفیت‌های موجود افراد برای مصاحبه دعوت می‌شدند، ولی مسئولان آموزش و پرورش با این بهانه که تعداد افراد حائز نمره حد نصاب به سه برابر نمی‌رسد، نزدیک به ۲۰ هزار تن را به مصاحبه فرا خواندند. با اینکه در شرایط موجود احتمال قبولی افراد پذیرفته شدن در مرحله اول بالای ۹۰ درصد شده بود، اما در فرایند مصاحبه نیز سختگیری‌ها ادامه یافت و تنها ۱۳ هزار تن پذیرفته شدند تا ۵ هزار ظرفیت قانونی خالی بماند.

مرادی می‌افزاید: مسئولان در پاسخ به رد امثال من در فرایند مصاحبه عدم تأیید صلاحیت علمی ما توسط مصاحبه کنندگان را مطرح می‌کنند و تأکید دارند، این ۵ هزار ظرفیت خالی مانده را با برگزاری آزمون مجدد پر خواهند کرد؛ آزمونی که با توجه به استقبال دوباره چند صد هزار دانش آموخته بیکار برای آن‌ها منبع درآمد خوبی خواهد بود.

غلامی، یکی دیگر از داوطلبان معترض به آزمون استخدامی سال ۹۷ آموزش و پرورش در این باره به «تابناک»، می‌گوید: من داوطلب جذب در یکی از شهرستان‌های استان ایلام بودم و در آزمون استخدامی بالاترین نمره را کسب کردم. برای مصاحبه هم که شرکت کردم به دلیل اینکه دانشجوی سال آخر دکترا هستم، مقالات علمی و پژوهشی فراوانی را به تیم مصاحبه کننده نشان دادم، اما در نهایت آن‌ها فردی را که ۱۰۰۰ نمره تراز در آزمون کتبی و ۱۵ نمره در آزمون مصاحبه از من کمتر داشت، پذیرفتند و در پاسخ به اعتراض من می‌گویند نفر برگزیده دارای سهمیه ۵ درصدی ایثارگران است.

وی ادامه می‌دهد: پذیرش نهایی یک داوطلب دارای سهمیه ۵ درصدی ایثارگری به جای من در حالی است که با فرض احتساب سهمیه و کم شدن ۵ نمره از مصاحبه بنده، باز هم من ۱۰ نمره از نفر پذیرفته شده پیش هستم. برای پیگیری مشکلم به افراد مختلفی مراجعه کردم، اما هر کس حرف متفاوتی می‌زند. در حالی که حق ما در این آزمون ضایع شده است؛ آموزش و پرورش می‌خواهد این ظرفیت خالی مانده را با نیرو‌های تکمیل ظرفیت سال گذشته که دارای سهمیه ایثارگران بودند، پر کنند.

یکی از داوطلبان معترض دیگر که از استان کهگیلویه و بویراحمد خود را به تهران رسانده تا همراه دیگر معترضان باشد، در مورد دلیل اعتراضش می‌گوید: من در شهرستانمان بالاترین نمره کتبی را به دست آوردم، ولی چون به اشتباه خودم را بومی استان معرفی کرده بودم و نه بومی شهرستان، نسبت به رقبایم با نمره پایانی کمتری رو به رو شدم. برای من به خاطر انتخاب گزینه بومی استان ۵ نمره سهیمه و برای دوستانم به خاطر انتخاب گزینه بومی شهرستان ۱۴ نمره اضافه شده است.

وی می‌افزاید: برای اصلاح آن اشتباه به سازمان سنجش و آموزش و پرورش مراجعه کردم، اما آن‌ها با این بهانه که دیر مراجعه کردید، به درخواست اصلاح من ترتیب اثر ندادند تا من با ۸ نمره کمتر از لیست نهایی خارج شوم.

یکی دیگر از داوطلبان معترض، مستنداتی را در اختیار «تابناک»، قرار داده که نشان می دهد رقیب استخدامی وی به رغم نداشتن سوابق پژوهشی، تألیفی و نیز تجربه شغلی قابل ذکر نمره عالی را در این بخش کسب کرده است و با همین اقدام سلیقه ای مصاحبه کنندگان از وی به رغم اینکه دانشجوی دکتراست و نمره کتبی وی نیز عالی بوده ، پیش افتاده است.

 

گفته‌های داوطلبان معترض در فرایند آزمون استخدامی سال جاری، ناظر بر آشفتگی و بی نظمی غیر قابل توصیفی است که متولیان آموزش و پرورش کشور به رغم برگزاری چندین دوره آزمون استخدامی، هنوز توان و قدرت مدیریت و ساماندهی آن را ندارند.

این آشفتگی به قدری بالاست که تقریباً برای هر یک از هزار معترض آزمون می‌توان یک دلیل متفاوت و منحصربفرد یافت؛ بنابراین، به نظر شایسته است نهاد‌های نظارتی و بی طرف با هدف شفاف سازی روند دقیق آزمون برگزاری به مسأله ورود کنند و در صورت اثبات تخلف با مجریان قانون برخورد کنند.

مسئولان آموزش و پرورش همچنین باید به این نکته مهم توجه کنند که شرکت ۳۸۰ هزار دانش آموخته دانشگاه‌های سراسری در یک آزمون استخدامی از سویی به معنای بضاعت و توان علمی حداکثری نیرو‌های انسانی موجود در کشور است و آن‌ها قرار نیست با رد صلاحیت علمی نزدیک به ۳۷۰ هزار نفر و ارجاع این افراد به آزمون‌های سال بعد با نیرو‌های استثنایی دیگری در سال‌های بعد رو به رو شوند.

آن‌ها باید از میل رو به افزایش خود برای برگزاری آزمون‌های پر جمعیت سالانه که می‌تواند به نوعی نگاه درآمدی آن‌ها را به این مسأله نشان دهد، بکاهند و با توان و بضاعت‌های علمی موجود در پی ارتقای سطح و کیفیت آموزش و پرورش کشور باشند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶۸
حالا انگار چقدر درامد داشته !!!!
اینقدر چاله چوله زیاد داره این اموزش و پرورش که با اینها پر نمیشه
بزار تا میتونه از هر راهی درامد داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
نه به هر طریقی اینکه عمر مردم راتلف کنه خوبه
شیوا
| Netherlands |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
از هر آزمون چیزی حدود ۱۷ هزار میلیارد کاسب میشه ... که پولش به کنار ... برا هر آزمونی مثلا همین آزمون امسال ۱۷ هزار ردیف استخدامی گرفت ۱۳ هزار نفر رو قبول کرد بقیه رو با نمرات علمی بالا رد کرد که ظرفیت خالی بمونه بتونه از طریق آزمون بعد درآمد کسب کنه این وسط جوانهای بدبخت بیچاره پشت این آزمونهای بی خود عمرشون تلف میشه ... مملکت داره ی جورایی از جوان بیکار دزدی میکنه
نیما
| Netherlands |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
اگر خودت بودی و حق خودت تو این آزمون خورده میشد باز اینو می گفتی!! جوانی که صلاحیتش ثابت شده تو آزمون چرا رد میشه تا ظرفیت خالی بمونه برا آزمون بعد !! بهتر نیست کمی منصف باشی
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
مهم اینه که از جوانان بیکار بی دفاع کسب درآمد می کنند که خیلی بی رحمانه است !
امان از حرف؟؟؟
سهمیه ۵ درصدی ایثارگران؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
.پارتی از سهمیه قویتره
سلام من در آزمون ارشد 97 کامپیوتر رتبه 192 هوش مصنوعی رو کسب کردم.در ازمون استخدامی اموزش پروش شرکت کردم سوالات به قدر راحت بود که من یقین داشتم همه درسا زبان.ریاضی.و تخصصی رو 100 زدم .ولی بعد از اعلام نتایج
درصد هام همه منفی بود.
با اینکه من بعد از ازمون سوالات رو با کتاب های درسی تطبیق دادم.

نمیدونم چی شده بود.ولی انگار کلید همه سوالات اشتباه بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۰۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
اگر اینقدر سطح علمیتون بالاست، کار آزاد انجام بدید آموزش و پرورش حقوقی نمیده که زندگیتون بچرخه !!!!
حق خیلیا خورده شده
باید رسیدگی بشه
سلام این مصاحبه گرا خیلی بی انصافن ما امسال شرکت کردیم علیرغم اینکه رتبه ۲رو اوردم قبولم نکردن ده تا مقاله دارم دو تا کتاب تالیفی دانشجو دکترا هستم واقعا بی عدالتیه حقمونو خوردن متاسفانه . عین کشورهای عربی حق خوری می کنن اصلا صد رحمت به کشورهای عربی
فقط منبع درامد شده بعد از اون ور از طریق دانشگاه فرهنگیان دارن یه سری بچه رو استخدام میکنن پس تکلیف این عده مدرک به دست دانشگاه رفته کنکور دا ه چیه
پاسخ ها
شهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
دقیقا قبول دارم ،همین
فرهنگیان مردم بدبخت کرد اینقدر کم سن و بچه سال هستن که ادم باورش نمیشه اینا معلم هستن
کاملا سلیقه ای عمل کردن در مصاحبه های آموزش و پرورش.
از هر کسی که خوششان اومد نمره کامل دادند!!!!!
چه آموزشی چه پرورشی!!!
من ازمون کتبی ۶۸%به دست آوردم مصاحبه۸۹%فقط بخاطر اینکه رقیبم فرزند شهید بود با وجود اینکه تمام امتیازاتش نصف من بود با ضرب هفت شدن نمرش قبول شد حالا من با کارشناسی ارشد ملی روزانه باهنر صلاحیت علمی لازم را ندارم؟چرا با وجود کمبود شدید معلم میرن سراغ طلاب و سرباز معلم ها و فرهنگیان؟پس منی که۶سال از عمرمو تو بهترین دانشگاهای کشور صرف یادگرفتن کردم چی؟خدا رو خوش نمیاد معلم بی سواد بزارن برا بچه های مردم وقتی ما صلاحیت علمی و اخلاقیمون ثابت شدست
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
لطفا تو این ماه عزیز دروغ نگویید
خداشاهده بنده خودم تو این آزمون شرکت کردم و با سهمیه آزاد قبول شدم
مدارکم در سایت ای استخدام موجوده
اما شما که میفرمایید فرزند شهید با نمره ی کمتر مگر فرزند شهید با شما رقیب بود دوست عزیز
دفتر چه ی راهنمای استخدامی را یک بار دیگر چک بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
ابراهیم عزیز اول تبریک بابت قبولیت بعد چرا شما که این ماه رو عزیز میدونی توی این ماه عزیز تهمت میزنی ؟؟؟ بلی حرف شما درست است اگر تمام مفاد دفترچه آزمون رعایت شده باشد . مگه قرار نبود توی جاهای تک ظرفیتی ایثارگران نباشند ، به شکل کاملا موثق بهتون میگم که برخی از جاها و استان ها توی کد رشته های تک ظرفیتی تا 3 نفر به گزینش معرفی شدند که 2 نفر ایثارگر و یک نفر آزاد بودن محل رو هم اعلام نمیکنم تا باعث حاشیه نشه ... انشااله در این ماه عزیز خدا هممون رو به راه راست هدایت کنه ...
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
شما چطور اینو نمیدونید که ایثارگرها با هم رقابت میکنن و ربطی به سهمیه ازاد نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
شما چجوری به این نتیجه رسیدی که طلاب بی سوادن؟
این بچه ها اکثرشون نمره کتبی اول بودن و توی مصاحبه که دست آ.پ استانها افتاده به خاطر بی وجدانی بعضی از مصاحبه کننده ها نمرشون کم شده. واقعا متاسفم برای کسانی که در مصاحبه در مقام قضاوت قرار میگیرند و اینگونه حق این جوانان را ضایع میکنن . خدا ازشون نگذره
پاسخ ها
اسما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
بله رقیب بنده بودن برای دبیری تاریخ رودبار میخوای با سند نشونت بدم.چرا باید دروغ بگم؟مگ بیمارم؟
وای خبراتون عالی و درسته، واقعا برای ایرانمان متاسفم بابت همچین کسانی که آموزش و پرورششو مدیریت میکنن
من یکی از معترضین به آزمون استخدامی آموزش و پرورش میباشم
واقعا تشکر میکنم خیلی خوب انعکاس دادید
باسلام وتشکر ازحمایتتان
ما حقمون رو میخوایم ، با بی عدالتی ما رو در مرحله مصاحبه رد کردند. ما خواستار تجدید نظر در مرحله مصاحبه هستیم ما صلاحیت علمی لازم رو برای شغل معلمی داریم
به نظر من آپ خیلی ناعادلانه عمل میکنه.توی مصاحبه سلیقه ای ک برگزار میکنه خیلی ها با نمره کتبی بالا رد میشن و نمره های علمی پایین به دلایل نامعلوم تو مصاحبه نمره بالا کسب میکنند.بنظرم ملاک اصلی نمره علمی کتبی باید باشه چون افرادی بودن هرسال تو این آزمون شرکت کردند و هرسال نمره مصاحبشون با اختلاف فاحش نسبت به سال های قبل متغیر بوده.اگر سلیقه ای نیست پس چیه؟
تشکر از سایتتون بخاطر جسور بودن ودرج مطالب حمایتیتون
امیدوارم نتیجه بخش باشه و آموزش پرورش از خواب زمستونیش بیدار بشه
سلام کاملااعتراض به جایی هست ماهم کرج شرکت کردیم وگفتن که به احتمال خیلی زیادهمه قبولیدووقتی نتایج رودیدیم جاخوردیم وفهمیدیم که ظرفیتهاروخالی گذاشتن ومصاحبه هم درحدی بودکه مافکرمیکردیم فرمالیته هست بعدافهمیدیم دراتاقهای مصاحبه به صورت رنجی نمره داده شده وبعضی اتاقهابیشترارهفتادیاهشتادنمره ندادن وباعث شدنمره ماافت کنه واقعاچرابایدظرفیتهاخالی باشه درصورتی که ردیف استخدام روگرفتن جزدرآمدزایی ازجوونهای بیکاراین چیزی جزظلم نیست
واقعا کار تجمع کنندگان بحق است چون با مصاحبه سلیقه ای ، مصاحبه گران اگر صد بار هم گرفته شود باز هم سلیقه ای انتخاب خواهند شد . در ثانی از کسانی که در آزمون علمی بین چند صد نفر پذیرفته شدند چ لزومی دارد مصاحبه تخصصی گرفته شود و عده ای را سلیقه ای رد کنند. اگر مصاحبه عقیدتی بود مقبولیت داشت اما مصاحبه تخصصی بی معنی است
حق ماست که همین ازمون ما رو بردارن. ما ازمون دوباره نمیدیم. صلاحیت خودمون رو در مرحله کتبی و بین 380 هزار نفر نشون دادیم
سلام .من و عده کثیری از شرکت کنندگان برای این آزمون استخدامی ماهها زحمت کشیدیم که بتوانیم با مدرک ارشد و دکترا به شغل معلمی دست پیدا کنیم.اما متاسفانه بدلیل سلیقه ای عمل کردن و.... مصاحبه گران ،با وجود مصاحبه عالی پذیرفته نشدیم .چرا اینقد بی عدالتی
اصلا ملاک ثابتی برای مصاحبه وجود نداشت،،، بعضی مصاحبه کنندگان مقالات و رزومه علمی و فعالیت های فرهنگی افراد رو بررسی و نمره مربوطه رو لحاظ می‌کردند و بعضی خیر... حتی اگر این موضوع را نادیده بگیریم،، این که مصاحبه گران رقبا، با یکدیگر متفاوت بود مساله ای است ک براحتی از آن نمی‌توان گذشت.
این هم دلیل اینکه با اختلاف خیلی کم مرا نپذیرفتند...
فقط منظور درامدزایی اموزش و پرورش که نیست !!!! بحث موکول کردن اینده اینهمه داوطلب به ازمونهای اتی است که هیچ معلوم نیست شرایط سنی رو داشته باشن یا اصلا زشته شون رو بخوان !
سلام.متشکریم ازین مطلبی که اینجادرج کردین و بخوبی مشکلات و تقاضای معترضین استخدامی ۹۷ رامنعکس کردید
پانزده میلیارد و دویست میلیون تومان از ازمون درامد داشته.و صد و شصت و هشت میلیون هم از مصاحبه. به نظرتون رقم کمی است از داوطلبینی که جویا و مشتاق کار هستند دربیاورند.
سلام
بی شک بی انصافترین و بی درک ترین مسئولان رو در هر همه امورات اجرائی کشور داریم! اختلاس نه شاخ داره نه دم! دزدی هم حتمن از دیوار مردم بالارفتن نیست! دزدی برگزاری پشت سر هم آزمون استخدامی با نیت کسب درامد برای وزارت خانه و یا.... هست این دزدیه.
خیانت هم حتمن وطن فروشی نیست خیانت یعنی نا امید کردن کسی که با هزار امید در آزمون شرکت میکنه قبول میشه و در نهایت بخاطر سهمیه ردش میکنن! من بشخصه 10 نمره کتبی از رقیبم جلو تر بودم تو مصاحبه هم98 گرفتم چجوری قبول نشدم نمیدونم! خیانت یعنی هدر دادن زمان که با هیچ چیزی جبران نمیشه خیانت یعنی امید جوانان رو بیرون از مرزها دوختن!
هزاران بار متاسفم برای خودم برای این ملت برای این کشور
در حالی که این همه نیروی خوب و باسواد آماده بکارگیری هستند و آموزش و پرورش با کمبود نیروی شدید مواجه هست.متاسفانه تلاش زیادی در استفاده از بازنشسته ها داره.درحالی که حتی اگه برای یه جای تک ظرفیتی 5 نفر اول رو هم قبول کنند بازم معلم کم دارند
سلام لطفا در مورد مشکلات آزمون استخدامی دستیاران ستادی هم مطلب بزارید. اسفند 94 برگزار شده و تا حالا بیشتر قبول شده ها سرکار نرفتن. هر سازمانی یه بهانه ای میگیره: بودجه نداریم، چارت سازمانی توش دستیار تعریف نشده و ... .
من هم نفر اول کتبی بودم و هم بومی شهرستان.اما با توجه به سلیقه ای عمل نمودن مصاحبه گرها و دادن نمره مصاحبه بسیار کم ،کسی که از یه استان دیگه بود رو انتخاب کردن
سلام
من نمره اول استان در رشته هنراموز کامپیوتر هستم. و با اختلاف خیلی کم از رقیب به دلیل بومی شهرستان بودن رد شدم در حالیکه نمره علنی و مصاحبه بیشتر بود
ب نظر بنده صرف بومی استان کافی هست و نیازی به ضریب بومی شهرستان نیست
چون در این صورت بونی های مرکز استان دور باطل ازمون دارن و محکومن به رد شدن و کسایی با نمره های کمتر و سهمیه بومی پیروز
تا وقتی که درآزمون های استخدامی اولویت با دارندگان سهمیه است با داشتن بالاترین نمره هم شانس استخدام فقط با دارندگان سهمیه خواهد ،وعملا نمره علمی بالا هیچ ارزشی ندارد ،ظلمی که سالهاست به دلیل همین مصوبه برسرنخبگان مملکت آمده است
این چه وضعشه هرگوشه مملکت هرکی دلش میخاد یااعتراض میکنه یااعتصاب-کم کم بااین کاراتون میخاین مارو سوریه کنین-نیروی انتظامی باید قاطعانه بامخلین نظم اجتماعی به شدت برخورد کند
پاسخ ها
1محمد
| Denmark |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
مثلا شما معلمید
واقعا خجالت بکشید
این اعتراض واعتصاب نیست یک تجمع مسالمت آمیز برای رساندن حرفمون به گوش مسولین خفته است
معترض
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
اعتراض بخاطر حق خوری و دزدی و اختلاس هست نیروی انتظامی اگر کارش رو درست میکرد شاهد اعتراض نمیبودیم
حق افراد شایسته را با انتخاب کسانی که دارای سهمیه هستند تضییع نکنید،ظلم است.من خودم معلم بازنشسته هستم وهیچوقت راضی نیستم سهمیه ای برای فرزندم در نظر گرفته شود.هر مسندی نیاز به فرد لایق دارد.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
ان شاالله یه بار حقتون خورده بشه بعد ببینید چ حالی میشید...
حق افراد شایسته را با انتخاب کسانی که دارای سهمیه هستند تضییع نکنید،ظلم است.من خودم معلم بازنشسته هستم وهیچوقت راضی نیستم سهمیه ای برای فرزندم در نظر گرفته شود.هر مسندی نیاز به فرد لایق دارد.
استخدام های دولتی راه چاره اشتغال زایی در کشور نیست . دولت باید هر چه میتونه سازمانها و وزارتخانه ها و ادارات وابسته رو کوچیک کنه . هر کارمندی که استخدام میشه فقط کاغذ بازی و روند بروکراسی رو افزایش میده .
تو کشورهای پیشرفته کارها اکثرا تو دست خود مردم میچرخه و اینهمه پیچ و خم اداری وجود نداره
اقتصاد ایران با کوچک سازی دولت و حذف استخدام های دولتی امکانپذیره .خیلی از خانواده ها بچه هاشون رو به امید اینکه در یه سازمان دولتی استخدام بشن روانه دانشگاه میکنن .از اون طرف هم هزاران نفر برای یه واحد استخدامی تو سر و کله همدیگه میزنن!
اینها راه چاره اقتصاد ایران نیست به خدا.
اموزش و پرورش با کمبود شدید نیرو روبرو هست حق همه ۲۲ هزار قبول شده مرحله اول هست نسبت به ۳۴۰ هزار نفر در سطح بالاتری بودند و حد نصاب را کسب کرداند در صورت نداشتن عدم سوء سابقه و نداشتن بیماری در صورتی کهقدرت جسمی و روحی برای اداره کلاس درس را داشته باشند باید استخدام اموزش و پرورش شوند خدایش حقشون به شدت ضایع شده است امیدوارم وزیر محترم با افزایش ظرفیت نسبت به استخدام این افراد با رتبه علمی بالا اقدام کند
یک سری ادم بی کفایت این همه ادم باسواد رد صلاحیت کردن هیچ نظارتی هم نیست. هیچ قانونی نیست که جلوی اینا رو بگیره؟
ازمون استخدامی یعنی کلاه برداری.جوانان باید جای تخصص دنبال پارتی باشند.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
واسه خودشون قانون تعریف میکنن.منو بخاطر نیم صدم اختلاف نمره چشم تو سال 95 رد کردن... قانونی که ابدا تو دفترچه قید نشده بود و یهویی نمیدونم از کجا پیدا کرده شد... من که راضی نیستم
سلام جا دارد از خبرگزاری تابناک به صورت ویژه تشکر کنم که خبر و اعتراض رو چه بی محابا و زیبا به تصویر کشیدید و با متن زیباتون حرف دل ما رو زدید...حق گرفتنی است ..ممنون از تک تک قلم هایی که خواستار حق و حقوقمان هستند ...
و مهم تر این که قراره بازنشسته ها و سرباز معلم ها و خرید خدمتی ها و حق التدریسی ها به جای اینهمه نیروی جوان و تحصیلکرده و آماده به کار جذب بشن که غیر قانونی و غیرمنصفانه ست.
من هم با سابقه 5 سال سابقه تدریس موفق به صورت حق التدریس در در دانشگاه پیام نور، داشتن مدرک دکتری علوم تربیتی، رتبه اول لیسانس و فوق لیسانس، نمره علمی 50 در آزمون استخدامی 97، که جز نمرات بالا بود بدلیل اینکه به زعم مصاحبه شوندگان محترم حیفه که معلم ابتدایی بشم و باید برم برای هیات علمی در دانشگاه های وزارت علوم اقدام کنم در یک جای 15 ظرفیتی ناعادلانه رد شدم. بی انصاف ها به من تو مصاحبه نمره 60 داده بودند. آموزش و پرورش افرادلیسانس را به فوق لیسانس و دکتری ترجیج می ده.
ممنون که حرف دل ماهایی که مصاحبه رد شدیم رو زدید. افزایش ظرفیت خواسته به جا و قانونی ماست. امیدوارم مسئولان این صداها رو بشنوند.
در آزمون قبل که اختصاص به نیروی خدماتی داشت یکی از همکاران دبیرخانه آموزش وپرورش قسم یاد کرد که مسئولین استخدام وپذیرش به ما لیستی را دادند وگفتند فقط این ها را برای طی مراحل استخدام وسایر مراحل پیدا کرده و ارسال نمایید
برای مردم و عزیزان نخبه کشور متاسفم
دوستان عزیز همسر من یکی از شرکت کننده ها و پذیرفته شده های آزمون اخیر آموزش و پرورش بود ، در روز برگزاری آزمون در شهر اصفهان ضمن بی نطمی فراوان در برگزاری جلسه ، آزمون با تاخیر حدود 45 دقیقه ای شروع شده بود همسرم وقتی از مراقبین جلسه در مورد پایان وقت سوال میکنن در پاسخ میگن که تا 12/30 تا 12/45 وقت هست ، اما سر ساعت 12 شروع به جمع آوری برگه ها میکنن و با کوتاه کردن زمان آزمون یک تخلف آشکار انجام میشه و اعتراض همسرم هم به جایی نمیرسه ، در روز مصاحبه هم 3 نفری که در یک رشته پذیرفته شدن در 3 اتاق جداگانه مصاحبه میشن که این هم تخلف هست کجای دنیا سه تیم مختلف راجع به یک قضیه واحد اعلام رای میکنن ، باید تمام شرایط برای شرکت کننده ها یکسان باشه ، واقعا همسرم برای این آزمون زحمات فراوانی کشیدن و با یه بچه کوچیک توی ماه مبارک رمضان و زبان روزه درس خوندن و ازهمه نظر شایسته و بایسته پذیرفته شدن بودن و با وجود اینکه روز آزمون نتونسته بودن به علت تخلف در زمان اعلامی به سوالات یک درس اختصاصی جواب بدن باز هم توی آزمون کتبی قبول شدن ، ضمن اینکه ایشون فارغ التحصیل دانشگاه دولتی با معدل بالا هستن . در پایان همه افراد ذیربط در این آزمون رو به خدا و عدالت فراگیرش واگذار میکنم ...
سلام
ما جمعی از افرادی که با کسب نمره علمی بالا در مصاحبه به دلایل نامعلوم از ادامه روند بازماندیم
بیش از یک ماه که پیگیر هستم. تماس و مکاتبه با نمایندگان مجلس ،نامه به بیت رهبری ،اموزش و پرورش،تماس و پیامک با رسانه ملی به عنوان مثال 29:30 ، شبکه خبر،برنامه حالا خورشید.مراجه حضوری به اداره کل اموزش و پرورش وادارات اموزش و پرورش استان ها.
خواسته ما این است که حالا که اموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است چرا به جای استفاده از کسانی که با نمره بالا قبول شده اند و حاضر با عشق و علاقه در آموزش و پرورش خدمت کنند از بازنشسته ها ، سرباز معلم ،طرح2+2 ،کوتاه کردن دوره کارشناسی فرهنگیان و سایر روش هایی که عقلانی هم نیستند،میپردازد
تشکر
واقعا اینکه حق ماهارو ضایع میکنن و یک سری کسایی رو میگذارند به جای ما که صلاحیت ندارن یک ظلم بزرگ درحق هم ما وهم خود اموزش پرورش هم هست که کلی نیروی بدون صلاحیت رو میذارن.منی که بانمره بالا توی مصاحبه ردم کردن و کلی هم مصاحبه خوبی داشتم باکلی سابقه تحصیلی خوب بدون هیچ دلیلی .. بعد که اعتراض کردم متوجه شدم سهمیه جایگزین کردن و حرفم هم به جایی نرسید .بی عدالتی تا کی خدا نگذره ازشون واقعا
افزایش ظرفیت خواسته ماست، تا کی باید دبیر هنر، زبان درس بده... دبیر ادبیات ، هنر؟و الی اخر .....؟
سلام من درازمون استخدامی شرکت کردم وهمه سهمیه بومی داشته ام وهم ایثارگری ولی درنتایج اولیه در کارنامه من نوشته بودم شمابراساس نمره قبول نشده اید براساس سهمیه ازادگزینش شده اید من فکرکردم قبول شدم باچه ذوقی رفتم محل مصاحبه گفتن نه تو قبول نیستی سازمان سنجش اشتباه کرده تونباید شهرخودت میزدی باید جای دیگری میزدی اصلا من نمیفهم کسی که بومی منطقه خودش هست نباید قبول بشه باید شهر دیگه قبول بشه پسس چرا در دفترچه ازمون درج میکنید بومی امتیاز داره ما باید کجا اعتراض کنیم
فقط "افزایش ظرفیت" برای جذب کسانی که در مصاحبه آموزش و پرورش با اختلاف خیلی ناچیز با رقبا، پذیرفته نشده اند، می تواند بسیاری از مسائل را حل کند.
سلام ضمن تشکر از اطلاع رسانیتون، خواستار افزایش ظرفیت در این ازمون استخدامی اموزش و پرورش سال ۹۷ هستیم تا افراد برتر ازمون هم پذیرش شوند سپاس
از دانشجو معلمها متنفرم. به خاطر یک سری قوانین مسخره حق ما را مثل آب خوردن دارند میخورند.
باسلام. باتوجه به اینکه رشته مشاوره درمقطع ارشدازدیربازدارای گرایش بوده ولی در دفترچه آزمونهای استخدامی اموزش وپرورش درشعل اموزگاری ارشدمشاوره وراهنمایی بدون گرایش نوشته شده وهمچین رشته ای درمقطع ارشد نداریم وملاک پدیرش دفترچه هست،موجب اجحاف درحق این فارع التحصیلان شده، و مگرمیشود ارشد مشاوره مدرسه رو سازمان آپ نخواد؟؟!! وظرفیت در مشاوره واحد اموزشی بسیار بسیار کم بوده واغلب آقا پذیرش میکنن با اینکه اغلب فارغ التحصیلان این رشته خانم هستند.!!عاجزانه خواهشمندیم این اعتراض به حق مارو به گوش وزارت اموزش وپرورش برسانید.
ماجمعی ازفارغ التحصیلان کارشناسی ارشدرشته مشاوره مدرسه ازشما میخواهیم به این امررسیدگی کنیدوعدالت استخدامی رو برقرارکنید.
با سلام. بهترین راه حل در جذب نیرو بومی گزینی استانیه. قانونی که جدیدا وضع کردند بسیار قانون بدیه. فرض کنید شما ازدواج کردین و در شهری که همسرتون شاغله زندگی میکنید. آیا بهتر نبود تا بومی استانی (به تبعیت از همسر) رو باقی میذاشتن تا شما نری در شهر محل تولدت آزمون بدی. فرض کنید قبول بشید آیا منطقی هست به فرض همسرتون در شمال ایران خدمت کنه و خودتون در جنوب یا شرق و یا غرب.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار