بازدید 8060
با کاروان اربعین؛ دوشنبه سی ام مهرماه

استمرار آب و هوای بارانی همراه با وزش باد شدید در مناطق مرزی / تعطیلی موقت گذرگاه مرزی مهران تا پایدار شدن جو/ تأکید رئیس جمهور بر افزایش تسهیلات زیارت اربعین

در این بسته خبری، می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهر‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مرز‌های کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهاد‌های مسئول، رویداد‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد، بخوانید و مدنظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.
کد خبر: ۸۴۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 22 October 2018
استمرار آب و هوای بارانی همراه با وزش باد شدید در مناطق مرزی / تعطیلی موقت گذرگاه مرزی مهران تا پایدار شدن جو/ تأکید رئیس جمهور برای افزایش تسهیلات زیارت اربعیندر این بسته خبری، می‌توانید اخبار مربوط به آب و هوا و آخرین وضعیت جوی شهر‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌های منتهی به مرز‌های کشورمان با عراق، توصیه‌های پلیس و دیگر نهاد‌های مسئول، رویداد‌های مرتبط با راهپیمایی اربعین در خاک کشورمان و آنچه در این خصوص در خاک عراق رخ می‌دهد، بخوانید و مدنظر داشته باشید که این خبر در حال به روزرسانی و تکمیل است.

به گزارش «تابناک»؛ تنها هفت روز تا فرارسیدن اربعین حسینی باقی مانده و هر چه زمان رسیدن این روز بزرگ نزدیک‌تر می‌شود، شمار زائران و عاشقان زیارت کربلا افزایش می‌یابد؛ زائرانی که بسیاری از آن‌ها بنا بر عادت سالانه، پای در مسیر زیارت یار می‌گذارند و صورتی بی نظیر از وحدت و همدلی شیعیان جهان را به تصویر می‌کشند.

آنچه در ادامه خواهد آمد، مشروحی کامل از شرایط جوی شهر‌ها و جاده‌های مسیر حرکت زائران حسینی، وضعیت ترافیکی مسیر‌ها و حاشیه‌های پیش آمده در جریان این رویداد بزرگ فرهنگی مذهبی است.
 
آخرین آمار مصدومان طوفان در خوزستان و ایلام
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۴:۱۳

سخنگوی سازمان اورژانس کشور آمار مصدومان و فوتی‌های طوفان ۲۴ ساعت گذشته را تشریح کرد.

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته استان‌های ایلام و خوزستان متاثر از طوفان بوده‌اند، گفت: در پی وقوع طوفان ۸۱ تن مصدوم شدند که ۳۷ تن از آنها توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۴۴ تن در محل درمان شدند.

وی همچنین با اشاره به مرگ یک تن در اثر ریزش آوار نیز گفت: این فرد که از اهالی شهر مهران بود به علت آسیب دیدگی ناشی از ریزش آوار بر اثر طوفان جان خود را از دست داد.

ورود وسایل نقلیه عمومی کشورمان به عراق برای جابجایی زائران اربعین
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۱:۴۱

تعدادی از وسایل نقلیه عمومی کشورمان برای جابجایی زائران در خاک عراق، به آن سوی مرز منتقل می شوند. 

سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا در رابطه با این خبر در گفتگو با رسانه ها گفت: از ۲۸ مهرماه تا ۱۴ آبان ماه پلیس با آماده باش ۱۰۰ درصدی در اربعین حضور فعال دارد.

وی ادامه داد: پلیس راهور با بیش از ۵ هزار نیرو در قالب ۱۴۰۰ تیم در استان های هدف مستقر خواهد بود.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به هماهنگی میان ستاد مرکزی اربعین و مسئولان و متولیان امر در کشور عراق در زمینه جابجایی زائران اربعین افزود: براساس این توافق تعدادی از وسایل نقلیه از کشورمان به خاک عراق می روند تا در جابجایی و سهولت زائران اربعین همکاری کنند.

وی ادامه داد: زائران نکات ایمنی را در داخل کشور و در عراق رعایت کنند زیرا رعایت این نکات باعث می شود که زائران کربلا بتوانند به راحتی تردد کنند و دچار مشکل یا حوادث ترافیکی نشوند.

یک میلیون و 450 هزار ویزا برای زائران اربعین صادر شد
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۰:۴۴

شهریار حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: از زمان آغاز نام نویسی تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر از ایرانیان برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: با تمهیدات صورت گرفته، در 24 نقطه از کشور روادید صادر می شود که شامل 20 دفتر موقت و چهار کنسولگری در استانهای کرمانشاه، اهواز، تهران و مشهد کار صدور روادید را انجام می دهند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی تاکید کرد: زائران ایرانی برای حضور در آیین معنوی زیارت کربلا همزمان با اربعین فقط باید از طریق سامانه سماح برای دریافت روادید ثبت نام کنند.


سال گذشته بیش از 2 میلیون زائر ایرانی برای حضور در آیین جهانی اربعین حسینی راهی عتبات عالیات شدند.

مسافت پیاده ‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود 80 کیلومتر است و هزار و 452 ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون 50 متر است.

اسکان 110 نفر از زائران اربعین حسینی در پایگاه های هلال احمر چرداول
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۱۰:۰۹

بهار فریادیان، سرپرست هلال احمر چرداول در گفت‌وگو با رسانه ها با اشاره به وقوع طوفان شدید و بارش باران در استان ایلام گفت: 110 نفراز زائرینی که بعلت طوفان وبارش شدید باران درمسیر های حمیل به سرابله گرفتار شده بودند توسط تیم های امداد ونجات هلال احمر شهرستان جهت اسکان به پایگاهای هلال احمر شهرستان انتقال داده شدند.

وی با اشاره به امدادرسانی به زائران اربعین حسینی که  در مسیر حمیل سرابله ومحدوده شهرستان چرداول  در پی وقوع طوفان برای ادامه مسیر به مهران دچار مشکل شده بودند گفت : علاوه بر اسکان زوار در پایگاهای امدادی اقلام مورد نیاز بین زوار مستقر در پایگاها توزیع گردید.

 

‌ممانعت از ورود زائران اربعین بدون ویزا در ورودی شهر ایلام
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۵۱

 سردار  محمد شرفی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در مورد امکان خروج زائرین فاقد ویزا به رسانه ها گفت: به جهت جلوگیری از ورود زائران اربعین حسینی بدون گذرنامه و ویزا در ورودی شهر ایلام «تونل آزادی» کلیه روادید و گذرنامه زائران کنترل و در صورت نداشتن گذرنامه و ویزا به استان‌های محل اقامت عودت داده می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: مشابه این کنترل در شهرستان‌های دهلران، ایوان و ملکشاهی نیز اعمال می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را تسریع در تردد زائران و عدم ورود افراد بدون ویزا به مرز مهراندانست و خاطر نشان کرد: اجازه ورود به شهر مهران به افراد بدون ویزا داده نمی‌شود.

خدمت رسانی یگان ویژه کرمان تا پایان اربعین به زائران
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۴۲

سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان در رابطه با خدمات رسانی نیروهای انتظامی این استان به زائران کربلا، به رسانه ها گفت: یگان ویژه استان کرمان ضمن انجام ماموریت‌های محوله خود در مرکز استان به رسم هرساله خدمات دهی به زائران اربعین را نیز در دستور کار قرار داده است.

بنی اسدی فر ادامه داد: ماموران این یگان در کنار پوشش امنیتی محیط برگزاری این آئین در امر هدایت، بررسی مدارک و ویزای مسافرین به زائرین خدمت رسانی می‌کنند و همگام با دیگر نیرو‌های امنیتی وانتظامی شرایط مناسب جهت تردد و عبور هم میهنان از مرز‌ها را فراهم می‌کنند.

وی افزود: با اهتمام اداره گذرنامه پلیس امنیت، امکان صدور گذرنامه در کوتاهترین زمان ممکن فراهم شده از اینرو به شهروندان عزیز توصیه می‌شود به هیچ عنوان بدون ویزا به مرز‌ها مراجعه نکنند.

امدادرسانی به 5600 زائر اربعین در مرز مهران به دلیل طوفان و بارش شدید
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۴۰

مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با خبرنگران در ارتباط با وقوع طوفان شدید و بارش باران در ایلام اظهار داشت: این حادثه سبب گرفتار شدن مسافران اربعین در پایانه مرزی مهران شد که نیروهای هلال‌احمر شب گذشته بیش از 5600 نفر را امدادرسانی کردند.

وی افزود: 8 زائر با آمبولانس به محل‌های اضطراری اسکان یافتند و مساجد، مدارس و سوله‌های آن محل برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده است. همچنین عملیات توزیع اقلام امدادی در منطقه مرزی از دیشب آغاز شده است.

سلیمی خاطرنشان کرد: از 21 مهرماه تا کنون 15 هزار و 903 نفر در قرارگاه‌های مرزی به پایگاه‌های امدادی مراجعه کرده که 9228 نفر از خدمات سرپایی و 38 نفر به مراکز امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: 1352 زائر نیز در این مدت در پایگاه‌های امدادی اسکان یافته و از خدمات لازم همچون تست فشار و قندخون بهره‌مند شدند.

 

هزینه‌های حمل و نقل در سفر اربعین چقدر آب می خورد؟
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۹

در سفر اربعین بهتر است برای پرداخت کرایهخودرو از دینار عراقی استفاده کنید. در این اینفوگرافیک با قیمت متوسط مسیرهای بین شهری عراق آشنا خواهید شد.

استمرار آب و هوای بارانی همراه با وزش باد شدید در مناطق مرزی / تعطیلی موقت گذرگاه مرزی مهران تا پایدار شدن جو/ تأکید رئیس جمهور برای افزایش تسهیلات زیارت اربعین

تأکید رئیس جمهور بر تسهیل زیارت اربعین
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۱

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با انتقاد از تأخیرهای صورت گرفته در صدور ویزای اربعین، اظهار داشت: اربعین حسینی، یکی از مراسم‌هایی است که تبلور اعتقادی و دینی مسلمانان را به جهانیان نشان می‌دهد و به یکی از اجتماعات بزرگ مسلمانان جهان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در سالیان گذشته شاهد بوده‌ایم که علاوه بر مسلمانان، اقلیت‌های دینی هم در راهپیمایی باشکوه اربعین شرکت داشتند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه پاسداشت مراسم اربعین و کمک به شکوه آن وظیفه همه مسئولان کشور است، تصریح کرد: توصیه رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مربوطه این است که بهترین تسهیلات و خدمات را در زمینه‌هایی چون حمل و نقل و اعطای سریع ویزا به زائران اربعین ارائه دهند.

 امیری بیان کرد: رئیس‌جمهور همه دستگاه‌های ذیربط را مکلف به ارائه خدمات ویژه به زائران اربعین کرده است و قطعاً دولت گزارش‌های مربوط به اقدامات انجام شده در این باره را به دقت پیگیری می‌کند.

زائران اربعین تا عصر امروز به سمت مرز مهران حرکت نکنند
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین، گفت: باد و باران شدید در مرز مهران، مشکلاتی برای زائران اربعین بوجود آورده است. وی افزود: شماری از زائران به مساجد و مدارس مهران منتقل شده‌اند و زائران تا اطلاع بعدی و حداقل تا عصر امروز (دوشنبه) به سمت مرز مهران حرکت نکنند.

 ذوالفقاری تصریح کرد: زائران اربعین درصورت امکان به طرف مرزهای جنوبی تغییر مسیر دهند چرا که امکان پذیرایی در شرایط کنونی در مرز مهران فراهم نیست.

آخرین وضعیت و محدودیت‌های ترافیکی
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۳۰

  با توجه به افزایش تردد‌ها به سمت استان‌های غربی و پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چزابه، محدودیت‌هایی به منظور روان‌سازی ترافیک در جاده‌های استان‌های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه و لرستان در حال اعمال است.

بر این اساس تردد تمامی کامیون و تریلر‌ها به استثنای حاملان موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنج شنبه سوم آبان ماه تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۲ آبان ماه در محور‌های اهواز ـ سوسنگرد ـ بستان ـ چذابه ـ خرمشهرـ شلمچه و بالعکس ممنوع است و خودرو‌هایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند می‌توانند از مسیر اهواز ـ آبادان ـ خرمشهر و بالعکس استفاده کنند.

همچنین تردد کلیه اتوبوس‌ها از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه سوم آبان ماه تا ساعت هفت صبح روز شنبه ۱۲ آبان ماه در محور‌های هفتگل، باغملک_ ایذه _دهدز_ شهرکرد و بالعکس ممنوع است و از سویی نیز مسیر اهواز ـ اندیمشک_ خرم آباد_ الیگودرز _. اصفهان_ شهر کرد و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین تعیین شده است.

در استان ایلام نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز دوشنبه ۳۰ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه از محور‌های دهلران_ مهران، حمیل_ ایلام، قلاجه_ ایلام، ایلام_ ملک شاهی_ مهران و ایلام_ مهران ممنوع است.

محدودیت‌های ترافیکی در استان لرستان نیز اعمال شده و بر اساس اخبار رسیده در این استان تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز پنجشنبه سوم آبان تا ساعت هفت صبح روز شنبه دوازدهم آبان ماه در محور‌های پلدختر _اسلام آباد و پلدختر_ اندیمشک و بالعکس ممنوع است.

در استان کرمانشاه نیز تردد کلیه تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت صبح روز دوشنبه سی ام مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه از محور‌های اسلام آباد غرب_ پلدختر و حمیل_ سرابله و بالعکس ممنوع بوده و مسیر جایگزین محور اسلام آباد_ قلاجه است.

این همه محدودیت‌های اعمالی نیست و از سوی دیگر تردد تمامی خودرو‌های ترانزیت و کامیون‌های حامل بار‌های صادراتی و وارداتی از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز یکشنبه ۱۳ آبان ماه در محور‌های منتهی به مرز‌های درگیر طرح اربعین برابر مصوبه شصت و چهارمین جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی ممنوع است.

بر اساس اخبار منتشر شده محدودیت تردد برای تاکسی‌های شهری نیز اعمال شده؛ بنابراین، تردد کلیه تاکسی‌های درون شهری اعم از ون و سواری در مدت اجرای طرح اربعین ۹۷ از ساعت هفت صبح روز شنبه ۲۸ مهرماه تا ساعت هفت صبح روز سه شنبه ۱۵ آبان ماه در محور‌های خارج از شهر ممنوع است.

آخرین وضعیت آب و هوا و پیش بینی هواشناسی
۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۹:۲۹

مرزهای غربی کشور در 24 ساعت گذشته آب و هوای نسبتاً ناپایداری را تجربه کرد و مسیرهای پیاده روی منتهی به شهر زیارتی کربلا در کشور عراق نیز شاهد بارش بود.

طوفان و گرد و غبار شدید از دیگر مشکلاتی بود که روند حرکتی زائران کربلای حسینی را برای ساعاتی دچار اختلال کرد، اما اکنون و بر اساس گزارش های دریافتی شرایط جوی نسبتاً پایدار است. سازمان هواشناسی کل کشور برای مرز خسروی در روز دوشنبه آب و هوایی نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با رگبار، رعد و برق و وزش باد را پیش بینی کرده است.

مرز مهران امروز ابری در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

 

استمرار آب و هوای بارانی همراه با وزش باد شدید در مناطق مرزی / تعطیلی موقت گذرگاه مرزی مهران تا پایدار شدن جو/ تأکید رئیس جمهور برای افزایش تسهیلات زیارت اربعین

 

مرز شلمچه نیز در روز دوشنبه قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر را تجربه خواهد کرد.  شهر زیارتی نجف نیز امروز آب و هوای کمی ابری همراه با وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد.

شهرهای کاظمین، بصره، کربلا، ایلام، اهواز و کرمانشاه نیز آب و هوایی نیمه ابری و همراه وزش باد را تجربه می کنند که البته این شرایط در شهر اهواز با گرد و غبار محلی همراه است. طی 24 ساعات آینده شهر کرمانشاه با کمینه دمای 7 درجه سانتی گراد سردترین و شهر کربلا با بیشینه دمای 33 درجه سانتی گراد، گرمترین شهر مناطق مورد اشاره خواهند بود.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان