بازدید 4416
۱
بازتاب

پنج کارشناس داوری:پنالتی دقیقه96 برای سپاهان اشتباه بود

کد خبر: ۸۴۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 20 October 2018

شاید بتوان لقب خبرسازترین دیدار هفته نهم لیگ برتر را به دیدار سپاهان اصفهان و نساجی مازندران اختصاص داد. مصافی که در انتها با نتیجه پرگل 3-2 به نفع شاگردان امیر قلعه نویی پایان یافت و زردپوشان اصفهانی را به رده دوم جدول رساند.

به گزارش تابناک ورزشی، این دو تیم که دو هفته پیش در جام حذفی مقابل هم صف آرایی کرده بودند، بنا به حساسیت بازی تقابل زیادی با یکدیگر داشتند. اما پرحاشیه ترین صحنه مسابقه  پنالتی دقایق آخر گولسیانی بر روی شهباززاده بود.

سپاهانی‌ها که در دقیقه 90 برد را از دست داده بودند به امید ضربه سرهای کی روش استنلی توپهای بلندی را به سمت دروازه نساجی می فرستادند اما در لحظات آخر  کی‌روش استنلی روی زمین پاس در عمقی را برای سجاد شهباززاده ارسال کرد. شهباززاده  که در این فصل در سپاهان احیا شده در کورس با جورجی گولسیانی که رو به دروازه خودی قرارگرفت و در یک لحظه دست خود را پشت او قرار داد که مهاجم با تجربه به سرعت نقش بر زمین شد... پنالتی !

پنج کارشناس داوری:پنالتی دقیقه96 برای سپاهان اشتباه بود

اعتراض و هیجان کنار زمین بالا رفته و دو تیم نظارت کاملا متفاوتی نسبت به این صحنه داشتند اما کوپال ناظمی داور مسابقه روی نظرش ایستاد و مهاجم برزیلی سپاهان در ثانیه های پایانی گل برتری تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. بعد از شنیدن سوت پایان مسابقه دو بازیگر اصلی این صحنه نظرات متفاوتی داشتند. وولسیانی از فریب خوردن داور و صحنه سازی مهاجم سپاهان سخن گفت و سجاد شهباززاده اعلام کرد اگر این خطا رخ نمی‌داد وی به راحتی با دروازه‌بان تک به تک شده و گل سوم را برای سپاهانی‌ها به ثمر می‌رساند. اما برای تجزیه و تحلیل بهتر این صحنه به سراغ دو کارشناس زبده داوری رفتیم و نظر آن‌ها را جویا شدیم.

فنایی: هرچه بیشتر نگاه کردم،کمتر پنالتی دیدم

محمد فنایی که چندین بار این صحنه را با دقت تماشا کرده بود در خصوص پنالتی اعلام شده گفت: حقیقتا من به هیچ عنوان برای اعلام ضربه پنالتی قانع نشدم. این دو بازیکن به هم نزدیک بودند و دست دفاع ناخودآگاه و در حرکت به شهباززاده برخورد کرد. هیچ گونه فشار و نیرویی بر روی مهاجم تیم میزبان نیامد تا او را سرنگون کند. آقای ناظمی باید در این صحنه بازی را قطع می‌کرد و به شهباززاده کارت زردی نشان می‌داد. وقتی صحنه را مشاهده می‌کنیم داور به بازیکن می‌گوید که شما حریف را گرفتید. این درحالی است که اصلا گرفتنی در صحنه وجود ندارد. باز هم می‌گویم من به هیچ عنوان برای اعلام ضربه پنالتی قانع نشدم.

مظفری زاده: تمارض مهاجم بود و پنالتی غلط بود

نظر سعید مظفری‌زاده گفت: در این صحنه به طور قطع شبیه سازی مهاجم بوده و اعلام ضربه پنالتی از سوی داور اشتباه است. به اعتقادم هیچ درگیری خاصی بین دفاع و مهاجم حریف رخ نداد و داور فریب شبیه سازی شهباززاده را خورد.

مظفری و سلیمانی: پنالتی نبود که نبود

به جز این دو کارشناس خبره، حداقل سه داور معروف دیگر هم رای به اشتباه کوپال ناظمی داده اند. از حیدر سلیمانی و نوید مظفری گرفته تا کارشناس داوری شبهای فوتبالی که کمک داور را مسئول این اشتباه داور دانست و گفت فشاری روی شهباززاده برای زمین خوردن وارد نیامده و اگر پیراهن کشی در کار بوده این خطا باید بیرون محوطه جریمه اعلام می شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بیچاره نساجی، همیشه قربانی ناداوری میشه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار