بازدید 2468

ده‌ها کشته و زخمی در بمباران ائتلاف آمریکایی علیه دو مسجد در دیرالزور

منابع پزشکی وابسته به مخالفان دولت سوریه اعلام کردند، ۶۵ تن در اثر حملات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به دو مسجد در شرق دیرالزور کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۸۴۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 20 October 2018

منابع پزشکی وابسته به مخالفان دولت سوریه اعلام کردند، ۶۵ تن در اثر حملات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به دو مسجد در شرق دیرالزور کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، منابع پزشکی وابسته به مخالفان دولت سوریه اعلام کردند، ۶۵ تن در اثر حملات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش طی روزهای پنجشنبه و جمعه به دو مسجد در شهرک السوسه که تحت کنترل داعش و در شرق استان دیرالزور واقع است، کشته و زخمی شدند.

ائتلاف بین‌المللی روز جمعه به نمازگزاران مسجد عثمان بن عفان در شهرک السوسه حمله کرده و ۳۵ تن کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گفته منابع مذکور، تعدادی از اجساد و زخمی‌ها همچنان زیر آوار مسجد هستند که کاملا تخریب شده و اهالی السوسه در میان نگرانی‌ها از حملات مجدد موشکی و توپخانه‌ای تلاش می‌کنند اجساد را بیرون بکشند.

خبرگزاری آناتولی هم به نقل از این منابع اعلام کرد، ائتلاف بین‌المللی روز پنجشنبه هم مسجد عمار بن یاسر را در السوسه مورد هدف قرار داد و در اثر آن ۳۰ غیرنظامی کشته شدند که دو تن از آنها کودک بودند. همچنین نیروهای ائتلاف در حمله دو روز پیش خود به این شهرک ۱۳ غیرنظامی را کشتند.

در این راستا، منابع قانونی سوریه اعلام کردند، ائتلاف پیش از نیمه شب پنجشنبه به السوسه حمله کرد که در اثر آن ۱۸ غیرنظامی کشته شدند، این ائتلاف حملاتش را روز جمعه نیز ادامه داد و در این حملات ۱۴ تن جان خود را از دست دادند و احتمال می‌رود شمار قربانیان این حملات که زیر آوار قرار دارند، افزایش یابد.

به گفته این منابع، در جریان این حملات ائتلاف به السوسه ۹ تن از نیروهای گروه تروریستی داعش کشته شدند.

شهرک السوسه و سه شهرک دیگر در منطقه شرقی فرات قرار دارند و آخرین پایگاه‌های داعش هستند که از بیش از دو ماه پیش نیروهای سوریه دموکراتیک تحت حمایت آمریکا علیه این گروه در این مناطق وارد درگیری شده‌اند.

ائتلاف بین‌المللی تاکنون به قربانی شدن بیش از دست کم ۱۱۰۰ غیرنظامی در حملات خود به سوریه و عراق اعتراف کرده اما سازمان‌های قانونی احتمال می‌دهند تعداد قربانیان بیشتر از رقم اعلامی باشد و منابع قانونی سوریه کشته شدن ۳۳۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف آن هم تنها در سوریه را گزارش داده‌اند.

عملیات ائتلاف بین‌المللی اخیرا در سوریه پس از شکست‌های مکرر داعش کمتر شده که در حال حاضر تنها بر مناطق محدودی در مرکز البادیه سوریه و شرق دیرالزور کنترل دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان