بازدید 2693

تعهدات برجامی ایران کامل بوده است/ تحریم‌های ضدایرانی لغو شوند

شرکت کنندگان در دوازدهمین نشست «گفتگوی آسیا -اروپا» (آسِم) در شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک امروز جمعه خواستار لغو تحریم های ضدایرانی شدند.
کد خبر: ۸۴۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 20 October 2018

شرکت کنندگان در دوازدهمین نشست «گفتگوی آسیا -اروپا» (آسِم) در شهر «بروکسل» پایتخت بلژیک امروز جمعه خواستار لغو تحریم های ضدایرانی شدند.

به گزارش تابناک، در بیانیه صادره در نشست «گفتگوی آسیا -اروپا» در این خصوص آمده است: سران کشورهای حاضر بر حمایت ازگفتگوهای دیپلماتیک و نیز برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که با قطعنامه ۲۲۳۱ توسط شورای امنیت سازمان ملل مورد تأئید قرار گرفته است، تصریح کردند.

بیانیه مذکور در ادامه می افزاید: برجام به کارائی خود ادامه داده و هدف خود را نیز محقق کرده است. رهبران کشورهای حاضر در نشست مذکور اعلام کردند که همگام با اجرای کامل و مؤثر تعهدات برجامی ایران، تحریم ها علیه این کشور باید لغو گردند.

این بیانیه در ادامه تصریح می کند: حفظ توافق برجام با ایران به معنی احترام به توافقات بین المللی است و امنیت، صلح و ثبات بین المللی را تقویت می کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال جاری میلادی (۱۸ اردیبهشت) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و تهدید کرد که تحریم های واشنگتن علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار