بازدید 4619

کنکور در شرایط فعلی به نفع کشور نیست

کد خبر: ۸۴۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴ 18 October 2018

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه کنکور جایی در سند تحول بنیادین ندارد و اگر زمینه اجرای کامل سند در مدارس فراهم شود در آینده نزدیک شاهد حذف کنکور خواهیم بود گفت: کنکور آموزش و پرورش را از رسیدن به اهداف متعالی‌اش باز می‌دارد.

به گزارش ایسنا، فرهاد کریمی با اشاره به انجام پژوهش‌هایی پیرامون کنکور سراسری و ضرورت حذف کنکور اظهار کرد: پیرامون کنکور مقالاتی تولید و گزارش‌های تحلیلی در باب مضرات و اثرات سوئی که دارد انجام داده‌ایم.

وی افزود: البته فارغ از پژوهش‌های انجام شده که مضرات کنکور را به اثبات می‌رساند، به سند بالادستی وزارتخانه یعنی سند تحول بنیادین دسترسی داریم که در حال اجراست که یک سند رو به جلو و آینده نگر است. کنکور جایی در سند تحول بنیادین ندارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به موکدات اجرای سریعتر سند تحول، اگر زمینه‌های اجرایی کامل آن در مدارس فراهم شود، در آینده نزدیک شاهد حذف کنکور خواهیم بود اظهار کرد: البته کنکور مدافعینی نیز در سطح کشور دارد. در سازمان سنجش و وزارت علوم مدافعین سازوکارهای کنکور دیدگاه‌های خود را مطرح و بر آن ایستادگی می‌کنند، اما موضوع حائز اهمیت این است که در شرایط فعلی، کنکور آموزش و پرورش را از رسیدن به اهداف متعالی‌اش باز می دارد و این وضعیت به نفع کشور ما نیست.

کریمی افزود: طبیعی است که حذف کنکور یک موضوع سیاستی و اجرایی بوده و تابع تفاهم و اقناع طرفینی است که در موضوع کنکور نقش ایفا می‌کنند و باید برای حل آن یک عزم ملی بوجود بیاید.

وی همچنین به چالش‌های پیش روی پژوهشگاه مطالعات اشاره کرد و گفت: چالش بزرگ ما این است که پژوهش‌ها جدی گرفته نمی‌شوند. اگر به پژوهش‌ها بها بدهیم تصمیمات با ضریب خطای پایین‌تری اتخاذ و سپس اجرا می‌شوند. متاسفانه برخی تصمیم گیران در حوزه‌های اداری جایگاهی برای پژوهش بویژه در عرصه تعلیم و تربیت قائل نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۰
کنکورعادلانه ترین راه انتخاب دانشجویان است به همین دلیل قراراست حذف شود
اگه کنکورحذف بشه.وای به حال بچه های ماوپزشکان بیشوادآینده .
اونوقت مرحله دوم پولشویی و رشوه وکنکورشویی و پارتی بازی شروع میشه.
شما که کنکورراازاکثررشته هابرداشتین .
خواهشابذارین رشته های پزشکی که با جون مردم سروکار دارند ازاین قانون مستثنی باشند.وباکنکودوارددانشگاه بشند.حداقل کلاس رشته پزشکی را حفظ کنید.
والا
جیب مدیران مدارس غیرانتفاعی به خاطرنمره دادن برای اخذحدنصاب این رشته ها پرازپول میشه روزازنو
وروزی ازنو.
خیلی مسائل واتفاقات در این کشور به نفع مردم ومملکت نیست وصرفا جهت منافع عده ای خاص انجام میشه .که یکی از انها همین کنکوره.همانطور که خود وزیر گفتند که حریف این مافیای کنکور نمیشویم.
کنکور را حذف کنن تا آقازاده ها برن شریف و دانشگاه تهران بقیه سماق بمکن
این آقایونی که هی هر شب از تلویزیون میگن کنکور چیز خوبی نیست لطفا راه حل جایگزین هم پیشنهاد بدهند. مثلا سی صندلی الکترونیک دانشگاه شریف و یا ۵۰ صندلی پزشکی دانشگاه تهران جای چه کسی است؟ چه جوری باید انتخاب شوند؟
از ما متولدین سال ۷۰ برای ورود به مقطع ابتدائی دو آزمون استاندارد بدون هیچ آمادگی قبلی گرفتن که ضریب هوشی کودک و اینکه در چه زمینه ای استعداد بیشتری داره مشخص می کرد ولی بدلیل کمبود بودجه جداسازی کودکان از ابتدا انجام نشد .... مثلا بهره ی هوشی ۱۳۰ به بالا تیزهوش محسوب میشه ممکنه فرد مغز راستش فعالتر باشه که فردی خلاق محسوب میشه یا بالعکس مغز چپش درگیر باشه که در ریاضیات و کار های روتین موفق هست .... به تبع فردی با ضریب هوشی بین ۸۵ تا ۱۱۵ متوسط حساب میشه که تا مقطع دیپلم فقط نیاز هست ادامه ی تحصیل بده و جذب بازار کار متناسب با توان و علاقه ی خود بشه .... اگر از ابتدا این جداسازی انجام میشد ، اینهمه کنکور و کتاب تست و موسسات بیخود بوجود نمی آمدند.
فرزندان من جزو آقازاده ها محسوب میشوند ... ولی درس نخوان هستند لطفا این کنکور را سریعا حذف کنید تا من پسر های گلم را بدون کنکور در رشته های پزشکی ثبت نام کرده و به مملکت خدمت کنند/.
تنها چیزی که طی این سال ها تقریبا خراب نشده کنکوره بگذریم که در سالهای اخیر مرتب سئوالات لو میره ولی مطمئن باشید اگر کنکور حذف بشه یعنی بدترین نوع بی عدالتی در کشور ایجاد میشه و یه عده دانش آموز بی سواد با استفاده از رشوه و نظر مساعد معلمان آنچنانی وارد دانشگاه میشن
واقعا کنکور دیگه عادلانه نی سؤالا خولو میرن من که اینقدر تلاش کردم درصدام هم بد نبود به زورقبول شدم تازه پیراپزشکی
کنکور حذف بشه و هر چه بیسواد سفارشیه وارد دانشگاه کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل