بازدید 9698

ورود بازار مسکن به دوره چند ساله رکود

عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش قیمت مسکن با آغاز تحریم های آمریکا در آبان ماه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 17 October 2018

خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس از کاهش قیمت مسکن با آغاز تحریم های آمریکا در آبان ماه خبر داد.

سیدهادی بهادری با اشاره به تلاطمات اخیر بازار مسکن و آینده پیش روی این بازار در کلانشهرها، گفت: متأسفانه قیمت مسکن در یک سال اخیر، پس از چند سال رکود این بازار، افزایش چشمگیر و چندبرابری داشت و این مسئله موجب شد که خانواده ها به ویژه زوج ها جوان، قادر به خرید مسکن در کشور به ویژه تهران نباشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه در اقتصاد کشور این مسئله وجود دارد که اگر قیمت محصولی بالا رفت، قیمت آن دیگر به مقدار زیاد پایین نمی آید و این مسئله موجب شده که بازار همواره در تلاطم باشد، در بحث قیمت مسکن نیز این موضوع در گذشته اثبات شده که در صورت افزایش قیمت، نرخ مسکن کاهش چشمگیر نمی یابد.

قیمت مسکن تا پایان سال جاری کاهش خواهد داشت

وی گفت: به نظر من قیمت مسکن تا پایان سال جاری کاهش خواهد داشت، اما تنزل قیمت محسوس نخواهد بود و تنها درصدی کاهش می یابد، البته برخی نیز معتقد هستند که با اعمال تحریم های جدید آمریکا در آبان ماه، قیمت مساکن در کشور پایین می آید.

ورود بازار مسکن به دوره چند ساله رکود

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت در بازار مسکن، پیش بینی می شود که این بازار برای دوره ای چند ساله بار دیگر وارد رکود شود، زیرا قیمت ها آنقدر بالا رفته که خانواده ها توان خرید مسکن را ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: متأسفانه بازار مسکن متأثر از اقتصاد کشور به ویژه حوزه ارز و طلا است، بنابر این تا زمانی که دلالان در بازارهای مرتبط فعال باشند، تلاطمات بازار مسکن تداوم خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۱
آره تو راست میگی
مسكن ركود بي سابقه اي به خصوص در تهران و شهرك هاي اقماري خود روبرو خواهد شد كه بسياري از بنگاه هاي مسكن مجبور به تغيير شغل خواهند شد.
دقیقا همینطوره!
همانطور که عضو کمیسیون عمران مجلس در ابان پیش بینی کردند حتما حتما همه اجناس و مسکن و خودرو۰۰۰۰۰۰ ارزان خواهد شد!!!!!!!!!!!!
ایشان اشتباه می کند!! با ثبات قیمت ارز و سکه سرمایه ها به سوی بازار مسکن می رود. خیلی ها فراموش می کنند که سکه و دلارها معامله شده است و نقدینگی فقط جا به جا شده و از بین نرفته است. باز توزیع نقدینگی افرادی را که به درستی برای خرید مسکن سکه و ارز پس انداز کرده بودند به نقدینگی بیشتر می رساند و چون رشد بازار مسکن کمتر از بخش ارز و طلا بوده قدرت خرید افزایش پیدا می کند. اصولا این تصور که مردم عموما برای خرید ملک پول پس انداز می کنند چندان درست نیست.
چون خبر بزرگ واقع شد ریزش در کالاهای اساسی حتمی است بایستی چشم بازکرد و از منقل دور شد.
اگر نمایندگان دیدگاه درستی نسبت به مسائل داشتند که وضع مملکت این نبود مطمئن باشید قیمت مسکن حتی با حفظ قیمت ارز در این سطح 50 درصد افزایش خواهد داشت و در صورت افزایش قیمت ارز که قطعی است قیمت مسکن هم با شیب کمتر از دلار افزایش خواهد داشت.
عدم توان خرید مسکن مربوط به تحریم های فعلی نیست و این عدم توانایی در دوره قبل از تحریم فعلی هم بوده و همانطور که گفتید مطمئنا بدلیل عدم تقاضا قیمت ها شکسته خواهد شد ولی نه نامحسوس بلکه بسار محسوس شکسته خواهد شد و فقط کمی طول میکشد تا مالکین دست از گرانفروشی بردارند. قیمت ها باید برگردد به محدوده 3 میلیون وگرنه رکود باقیست.

نکته اینکه طرح اجاره اجباری مسکن به کجا رسید؟؟!!!!
وضعیت فعلی بورس عینا مشابه سال ۹۲ هست درآن سال هم بواسطه سه برابرشدن نرخ ارزبورس جهش خیره کننده ای کرد و شاخص کل تا ۹۰ هزارواحدهم پیش رفت اماازدی ماه. همان سال ریزش های سهمیگن بورس اغازشد وشاخص کل تا۶۰ هزارواحد سقوط کرد و تا۴ سال بعد دایما درحال درجازدن بود همان اتفاق الان درحال تکراراست !!!
یک کارشناس بازار مسکن معتقد است کاهش قیمت دلار در نیمه دوم سال تاثیر خود را به صورت رکود تورمی در بخش مسکن نشان می‌دهد.

بازار مسکن به طور میانگین ۷۴ درصد افزایش قیمت داشته و در برخی مناطق پررونق این عدد بیشتر بوده است. اگر سقف را ۱۰۰ درصد در نظر بگیریم و با بازارهای موازی مقایسه کنیم می‌بینیم که سکه و دلار در شش هفت ماه گذشته بیش از ۲۰۰ درصد رشد قیمت داشته‌اند. بنابراین مسکن با وجود افزایشی که داشته نتوانسته خودش را به بازارهای موازی نزدیک کند.

وی افزود: یکی از دلایل کند بودن سرعت رشد مسکن به ماهیت این بازار برمی‌گردد که یک بخش دیرپذیر است. از سوی دیگر توان تقاضا در بخش مسکن پایین است. هم‌چنین مسکن، یک کالای درشت است و هزینه خرید آن قابل مقایسه با دلار و سکه نیست. ریسک نقدشوندگی و سهل‌الوصول نبودن آن هم به عنوان عامل چهارم در عدم تمایل خریداران تاثیرگذار بوده است. این عوامل باعث شد سرمایه‌ها به سمت ارز و طلا برود.

این کارشناس بازار مسکن تصریح کرد: در عین حال وقتی بازارهای طلا و ارز به حالت اشباع و آرامش برسند سرمایه‌های سرگردان به حوزه مسکن می‌آید و بخش مصرفی که همیشه در بازار مسکن حضور داشته‌اند رغبتشان برای برگشت به بازار مسکن بیشتر خواهد شد.

پورحاجت با بیان این‌که در سال‌های گذشته عرضه و تقاضا در بخش مسکن تقریبا پایاپای بوده است، تاکید کرد: در حال حاضر بخش عرضه در کشور شرایط مناسبی ندارد. از سوی دیگر برای طیف مصرفی، شرایط بسیار سخت شده است؛ زیرا یک افزایش قیمت را تجربه کردیم و معتقدم در شش ماه آینده نیز این روند ادامه می‌یابد. چه بازار دلار به آرامش برسد و چه نرسد در هر دو صورت افزایش قیمت را در بازار مسکن خواهیم داشت. مسکن یک کالای تولیدی زمان‌بر است و بخش تولید در شرایط سختی که حتی اجزای کوچک ساختمانی در بازار به وفور یافت نمی‌شود با گرانی مصالح و نهاده‌های تولید مواجه شده است. لاجرم قیمت تمام شده واحدهای مسکونی که در آینده وارد بازار می‌شوند به مراتب بالاتر از مسکن‌های موجود خواهد بود.
کاش ایشون بجای تحلیل های احساسی از روی ریاضیات تحلیل می کرد،قیمت ارز آزاد نسبت به پارسال 4 برابر شده و قیمت مسکن حدود دو برابر،چطور ممکنه با شروع تحریم ها و افزایش احتمالی قیمت مواد اولیه ساخت و ساز و افزایش تقاضا قیمت مسکن ارزان شود؟؟ همین الان هزینه ساخت و ساز نسبت به پارسال تقریبا 4 برابر شده ،آهن و مشتقات بیش از 4 برابر،سیمان و بتن بیش از 4 برابر ،کاشی وسنگ و گچ بیش از 3 برابر ، لوله و تاسیسات گاها تا 5 برابر!!! آسانسور بیش از 5 برابر !!! اونوقت ایشون میگه ارزون میشه!!!! من سال 89 میتونستم یک خونه 120 متری بخرم و به مطالب روزنامه ها که گفتن خونه ارزون میشه اکتفا کردم و یک سال بعدش با همون پول به زور تونستم یه خونه 80 متری بخرم!!!
چهارشنبه ۲۵ مهر
بورو ۱۶۸۰۰
دلار ۱۴۵۰۰
ای کاش هرکس به اندازه ی علمش حرف بزند
زوج های جوان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من 17 سال است که کارمندم هنوز نتوانستم یک واحد کوچک بخرم کجای کارین شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جوک میگی
"به نظر من قیمت مسکن تا پایان سال جاری کاهش خواهد داشت، اما تنزل قیمت محسوس نخواهد بود" به نظر من هم قیمت ممکن است دو ریال کاهش یابد
بدون شرح : ".. البته برخی نیز معتقد هستند که با اعمال تحریم های جدید آمریکا در آبان ماه، قیمت مساکن در کشور پایین می آید..." !!!!!!
جوک امروز
بدبخت شدیم بخدا بدبخت
نمی خریم .تا خانه را به قیمت تمام شده با تعیین قیمت مصالح بکار برده دران . با تایید ومهر کارشناس دادگستری .ارائه فقط در اینترنت ....ثبت فقط دردفاتر اصلی دولت .اسناد رسمی ..........بستن درب بنگاههای که فقط یک امضائ میکنند وکا ر دیگری ندارند که تحقیق در مورد ملک بکنند که خریدار گرفتار زیان و ضرر نشود .......قانون .فقط قانون .قانون جنگل تمام ..بس کنید دیگر این وضع دوام نخواهد اورد .که متری یک میلیون بسازید .متری 10 میلیون بفروشید .در کجای دنیا این را اجرا میکنند یا هست .خنده داره کارتان .مردم نه دارند .نه می توانند .نه دیگه تن به بی قانونی می دهند .بروید سود جویان سفره خود را جای دیگر بیندازنند................................
به نظر من این رکود چندین سال ادامه خواهد داشت تا جایی که قیمتها به واقعیت نزدیک باشد

من از کسانی که قصد خرید دارن تقاضا میکنم فعلا دست نگه دارن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر